DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) SEMINARIS INTERDISCIPLINARIS Codi 13214203
Ensenyament
Grau en Bioquímica i Biologia Molecular (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Quart AN
Llengua d'impartició
Anglès
Català
Departament Química Analítica i Química Orgànica
Química Física i Inorgànica
Coordinador/a
LÓPEZ FERNÁNDEZ, JAVIER
Adreça electrònica mariacinta.pujol@urv.cat
javier.lopez@urv.cat
joanjosep.carvajal@urv.cat
Professors/es
PUJOL BAIGES, MARIA CINTA
LÓPEZ FERNÁNDEZ, JAVIER
CARVAJAL MARTÍ, JOAN JOSEP
Web http://www.urv.cat/gestio_academica/reconeixements/reconeixement_graus/presentacio_aur.html#CI
Descripció general i informació rellevant <p>Cal inscriure's en 3 de les activitats proposades per la facultat, amb un valor d'1 crèdit cadascuna per superar l'assignatura. Una d'aquestes activitats haurà de ser obligatòriament l'activitat Jornades de la Química Verda, donat que les competències de medi ambient i perspectiva de gènere només es treballen en aquesta activitat.</p><div>L’organització concreta s'especificarà en l'espai Moodle de l’assignatura.</div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT6 Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT6 Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional. (Autoconeixement)
Identificar el propi procés d’aprenentatge. (Aprenentatge)
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi. (Entorn)
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional. (Itineraris)
 CT7 Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes (Igualtat).
Identificar els principals problemes ambientals. (Medi ambient)
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana)
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària. (Ètica)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Activitats d'acció tutorial dirigides als alumnes de nou ingrés dels ensenyaments de Grau de la Facultat de Química (1 ECTS) L’objectiu d’aquesta activitat és que alumnes de 3er o 4t curs de Grau de Química o de Bioquímica i
Biologia Molecular tutoritzin un grup d’alumnes de primer curs de nou ingrés d’aquests graus per tal
d’orientar-los en l’estudi i facilitar-los la seva integració mitjançant la realització de reunions
individuals o en grup durant el curs.
Jornades sobre Química Verda (1 ECTS) Aquestes jornades pretenen fomentar una pràctica de la Química basada en els 12 principis de la
Química Verda.
Curs d'innovació (1 ECTS) L’objectiu d’aquest curs és millorar el perfil innovador dels nostres alumnes, formant-los en tècniques d’innovació i de treball creatiu i col·laboratiu. Es pretén que l’alumne aprengui a utilitzar les eines necessàries per desenvolupar idees que puguin aportar noves oportunitats de negoci, solucions a problemes complexes i trobar propostes innovadores.
Assignatura oferta de forma bianual (2023-24 no).
Activitats de promoció de la Facultat de Química (1 ECTS) L’objectiu d’aquesta activitat és que els alumnes (principalment dels darrers cursos) dels graus de
Química, de Bioquímica i Biologia Molecular i del doble grau de Biotecnologia i Bioquímica i Biologia
Molecular participin en les activitats de difusió que es duen a terme al llarg del curs acadèmic per tal
d’apropar la Facultat de Química a la societat, donar visibilitat dels estudis (saló de l’ensenyament,
fires, tallers, etc.) i promoure i atraure el talent en estudiants de primària, secundària i batxillerat.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 2 5
Esdeveniments científics i/o divulgatius
CT6
CT7
10 10 20
Sessió Magistral
CT6
CT7
9 9 18
Seminaris
CT6
CT7
9 10 19
Fòrums de debat
CT6
CT7
1 2 3
Atenció personalitzada
5 5 10
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Abans de cada activitat l'alumne rep informació del seu desenvolupament a través d'una seminari o d'un missatge electrònic.
Esdeveniments científics i/o divulgatius Xerrades d’ex-alumnes de la Facultat de Química que treballen en diferents sectors per apropar als estudiants a la realitat professional.

Jornades que inclouen conferències, xerrades i tallers que pretenen apropar als estudiants els 12 principis de la Química Verda.

Participació en Fires de promoció dels estudis universitaris i de divulgació científica.
Sessió Magistral Els cursos de coaching, innovació i disseny de carrera professional, consisteixen en sessions magistrals i tallers pràctics.
Seminaris Els cursos de coaching, innovació i disseny de carrera professional, consisteixen en sessions magistrals i tallers pràctics.
Fòrums de debat Activitats d'acció tutorial
Atenció personalitzada El seguiment de les activitats es fa de forma personalitzada amb cadascun dels alumnes participants.

Atenció personalitzada
Descripció
El seguiment de les activitats es fa de forma personalitzada amb cadascun dels alumnes participants.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Esdeveniments científics i/o divulgatius
CT6
CT7
Informes valoratius de la participació en esdeveniments científics i/o divulgatius, i proposta de nous experiments i activitats a desenvolupar en aquest àmbit 30%
Seminaris
CT6
CT7
Informes valoratius de la participació en els seminaris

30%
Fòrums de debat
CT6
CT7
Informes valoratius i participació en els cursos i debats 30%
Altres  

Assistència

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'assignatura es superarà al participar en 3 de les activitats proposades per la Facultat, amb un valor d'un crèdit cadascuna. En l'avaluació es tindran en compte els informes valoratius requerits en cadascuna de les activitats, l'assistència i la participació a classe.

Aquesta assignatura és de convocatòria única, al no haver-hi temps material ni activitats programades per poder realitzar entre la primera i la segona convocatòries.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Es poden realitzar activitats abans de la matriculació d'aquesta assignatura, que es tindran en compte, des de l'Oficina de Suport al Deganat, en el comput total d'activitats realitzades. Es recomana que el curs que es matriculi l'assignatura es realitzin les 3 activitats (o les que manquin per arribar al total de 3), per no obtenir un suspens o un no presentat en l'assignatura.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent