Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis del camp científic i saber-los interpretar. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE8 |
Analitzar diferents patologies des del punt de vista bioquímic, així com saber interpretar els resultats del laboratori clínic
Descriure les molècules més importants des del punt de diagnòstic clínic, origen, determinació i significat clínic
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Temari |
1. Laboratori de Bioquímica Clínica
2. Líquids biològics extravasculars: formació i estudi dels seus components.
3. Fàrmacs: monitorització del tractament farmacològic.
4. Marcadors Biológics
5. La infecció per VIH
6. Malalties Autoimmunes
7. Malalties neurodegeneratives: Alzheimer
|
Seminaris |
Seminaris impartits per experts i relacionats amb alguns dels continguts del temari |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
3 |
5 |
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Seminaris |
|
18 |
25 |
43 |
Treballs |
|
18 |
27 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
3 |
5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Treballs |
Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret, prèvia presentació escrita. |
Atenció personalitzada |
Resoldre dubtes del alumnes. |
descripción |
L'atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions online o presencial, en horaris concertats prèviament per correu electrònic. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treballs i seminaris |
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
2 exàmens parcials |
60% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Els exàmens es realitzaran de forma presencial. Per tal de ponderar tots els apartats, caldrà una nota mínima de 5/10 a cada examen parcial. En total els dos exàmens parcials tindran un pes d'un 60% de la nota final. La segona convocatòria constarà d'una prova mixta (tipus test i preguntes curtes) que tindrà un pes del 60 %. Es mantindrà la nota del treball. Es prohibeix l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades (mòbils, ....) durant la realització de les proves a excepció del consentiment exprés del professor. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Castaño López MA, Paredes Salido F, Bioquímica clínica : de la patología al laboratorio, 2008, Majadahonda : Ergon, cop.
Gonzalez de Buitrago, JM,, Bioquímica Clínica, 1998, Editorial McGraw-Hill
González Sastre F, Bioquímica clínica. Semiologia y diagnòstic : interpretació de les dades bioquímiques, Barcelona 1993, Barcanova
Fuentes X, Castiñeiras M J, Queraltó J M, Bioquímica Clínica y Patologia Molecular, 1998, Editorial Reverté
Kaplan LA, Pesce AJ, Clinical Chemistry, Theory, Analysis, and correlation, St Louis 2009, The C.V. Mosby Company
Burtis CA, Ashwood ER, Tietz Textbook of Clinical Chemistry 2nd, 2001, ed, W.B. Saunders Company
Fuentes X, Castiñeiras M J, Ferré Msferer M, Códex del laboratorio Clínico, 2003, Elseveier
Prieto Valtueña JM, Yuste Ara JR, La Clínica y el Laboratorio, 2019, Elseveier
|
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
BIOQUÍMICA CLÍNICA ANALÍTICA/13214214 | GARANTIA I CONTROL DE LA QUALITAT EN EL LABORATORI CLÍNIC/13214213 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
BIOQUÍMICA CLÍNICA I PATOLOGIA MOLECULAR/13214116 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|