Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC5 |
CE5-Percebre, apreciar i utilitzar la diversitat d'àmbits de coneixement que participen a l'àrea de la nutrició i el metabolisme. |
|
AC6 |
CE6-Reconèixer les bases moleculars de les interaccions dels nutrients amb el genoma. |
|
AC7 |
CE7-Incorporar eficaçment els avanços científics al propi camp professional. |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
CT2-Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
|
BC3 |
CT3-Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
|
BC4 |
CT4-Treballar en equips multidisciplinaris i en contextos complexos. |
|
BC5 |
CT5-Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d'audiències. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
|
AC5 AC6 AC7
|
BC4 BC5
|
|
Coneix les bases moleculars de les interaccions dels nutrients amb el genoma |
AC5 AC6 AC7
|
BC4 BC5
|
|
Comprèn la diversitat d'àmbits de coneixement que participen en l'àrea de la nutrició i el metabolisme |
AC5 AC6 AC7
|
BC3 BC4 BC5
|
|
Domina en un nivell intermedi l'anglès |
AC5 AC6 AC7
|
BC2 BC3 BC4
|
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Introducció a la Nutrició Molecular |
Concepte de nutrició molecular. Els receptors nuclears com a sensors metabòlics. Regulació gènica i interaccions nutrients-gens. Tipus de regulació per nutrients. Mètodes d'investigació en nutrició molecular: aplicació de les tecnologies genòmiques i post-genòmiques. Tendències de la nutrició molecular: genòmica nutricional, nutrigenòmica i nutrigenètica. |
Tema 2. Paper dels nutrients sobre l'expressió gènica |
Regulació gènica per carbohidrats, lípids i aminoàcids. Regulació gènica per vitamines i minerals. |
Tema 3. Nutrigenètica. |
Dieta i polimorfismes genétics. |
Tema 4. Nutrició i epigenètica. |
Dieta i metilació del DNA. Niacin status, poly (ADP-ribose) metabolisme i inestabilitat genòmica. Dieta i miRNAs. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
18 |
27 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
Presentacions / exposicions |
|
7 |
10.5 |
17.5 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
-Transmetre els objectius que es persegueixen.
-Detallar els continguts que es treballaran.
-Explicar la metodologia que s'utilitzarà a l'assignatura.
-Comunicar i deixar clars els criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de tallers, activitats, qüestionaris i tests relacionats amb el contingut de l'assignatura per part de l'alumne |
Presentacions / exposicions |
Presentacions per part dels estudiants d'articles científics actuals relacionats amb el temari de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Respondre preguntes fora de l'aula |
|
Descripció |
Temps per atendre i resoldre els dubtes dels alumnes.
L’atenció personalitzada es
realitzarà a petició de l’alumne. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de tallers, activitats, qüestionaris i test relacionats amb el contingut de l'assignatura per part de l'alumne |
45 |
Presentacions / exposicions |
Presentacions, discussió i assistència per part dels estudiants d'articles científics actuals relacionats amb el temari de l'assignatura |
55 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Carlberg, C, Ulven SM, Molnár, F., Nutrigenomics: How Science Works., Springer, 2020
Arola-Arnal, A, Del Bas, JM, Caimari, A, Crescenti, A, Puiggròs, F, Suárez, M, Arola, LL., How Does Foodomics Impact Optimal Nutrition? In book: Foodomics: Advanced Mass Spectrometry in Modern Food Science and Nutritio, WILEY, 2013
|
|
Complementària |
Ordovas, JM and Corella, D, Nutritional Genomics. Annu. Rev. Genomics Hum. Genet. 5, 71–118, , 2004
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|