Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Comú |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Topic |
Sub-topic |
1. Introducció |
Identificació de l'ADN com molècula portadora de la informació hereditària. Estructura de l'ADN. Dogma central de la Biologia Molecular. |
2. La replicació i reparació de l'ADN. |
Mecanisme de la replicació. Principals tipus mutacions. Sistemes de reparació i recombinació.
|
3. Expressió gènica. |
La transcripció de l'ADN i maduració de l'ARN. La traducció del mARN a proteïna. Regulació de l'expressió gènica. Epigenètica. |
4. El Genoma humà. |
Organització del genoma humà. Polimorfismes. Enfermetats genètiques humanes. Estudis d'associació genètics. |
5. Tècniques bàsiques de biologia molecular. |
Electroforesis. Hibridació. PCR. Transgènics i tècniques d' inactivació gènica. Seqüenciació d'ADN. Microarrays. Proteòmica. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
36 |
51 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
6 |
10 |
16 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. Recull d'informació dels estudiants. Explicació del funcionament i de la metodologia del curs. |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica dels continguts per part del professor. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resolució de qüestions i problemes a través del Moodle |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes. |
|
Description |
Temps que cada
professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. A causa
de l’emergència sanitària, l’atenció a l’estudiant es podrà realitzar
mitjançant reunions on line, en horaris concertats prèviament
per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. Dades de contacte: Santi Garcia-Vallvé Departament de Bioquímica i Biotecnologia. Despatx 107 e-mail: santi.garcia-vallve@urv.cat |
|
|
Description |
Weight |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resposta als qüestionaris del Moodle |
35 |
Proves objectives de preguntes curtes |
Examen |
65 |
|
Other comments and second exam session |
L'avaluació consistirà en un examen i la resolució d'algunes qüestions i problemes a través del Moodle de l'assignatura. La segona convocatòria consistirà en un sol examen que valdrà un 65% de la nota final. Es guardarà la nota dels qüestionaris. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. |
Bàsica |
Watson J.D. et al., BIOLOGÍA MOLECULAR DEL GEN, 7a. ed. Editorial Médica Panamericana, 2016
Brown, GENOMAS, 3a ed. Editorial Médica Panamericana , 2007
A. Gil, Tratado de Nutrición. Bases moleculares de la nutrición. Tomo II, 3a ed. Editorial Médica Panamericana, 2017
|
|
Complementària |
D.L. Hart & B.J.Cochrane, Genetics. Analysis of Genes and Genomes, Ninth edition, 2019 Jones & Barlett Learning
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|