Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE2 |
Reconèixer i interpretar una prova pericial. |
| CE4 |
Adquirir habilitats i destreses en relació amb les tècniques d'anàlisi i caracterització de diferents tipus d'evidències forenses: Cromatografia de Gasos-Espectrometria de Masses (GC-MS), Cromatografia de Líquids-Espectrometria de Masses (LC-MS), Difracció de Raigs X (DRX), Espectroscòpia infraroja transformada de Fourier (FTIR), Espectroscòpia Raman, Fluorescència de Raigs X (FRX), Espectroscòpia ultraviolada-visible, Espectroscòpia d'absorció atòmica (AAS), Espectrometria d'emissió atòmica amb plasma acoblat inductivament (ICP-AES) , Microscòpia electrònica de transmissió (TEM), Microscòpia electrònica de rastreig (SEM), Anàlisi termogravimètrica (TGA). |
| CE8 |
Explicar els fonaments i aplicacions de la balística. |
| CE9 |
Discernir entre les principals tècniques d'anàlisi i avaluació aplicables a l'àmbit de les proves pericials i dissenyar, si escau, procediments analítics i d'estudi. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d'audiències. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE2 |
Adquirir l'entrenament adequat per analitzar les situacions forenses amb què es trobin els estudiants.
| | CE4 |
Conèixer els fonaments físics i les tècniques instrumentals de la mecànica, la termologia, el moviment ondulatori, la microscòpia, l'electromagnetisme i la física nuclear aplicades a les tècniques forenses.
Utilitzar les tècniques anteriorment esmentades per extreure evidències en la investigació forense.
| | CE8 |
Conèixer els fonaments físics i les tècniques instrumentals de la mecànica, la termologia, el moviment ondulatori, la microscòpia, l'electromagnetisme i la física nuclear aplicades a les tècniques forenses.
Utilitzar les tècniques anteriorment esmentades per extreure evidències en la investigació forense.
| | CE9 |
Aplicar els resultats d'experiments a la metodologia forense i extreure conclusions dels mateixos.
Avaluar críticament una informació i incorporar a la pròpia base de coneixements.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d'audiències
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
• Tema 1. FONAMENTS DE LA FÍSICA FORENSE |
• Introducció.
• Magnituds físiques i unitats.
• Lleis i teoremes de la física.
• Trajectòries.
• Xocs.
• Elasticitat. |
• Tema 2. ELS ACCIDENTES DE TRÁFIC. INVESTIGACIÓ E INTERPRETACIÓ. |
• Física de la conducció.
• Física de l’accident. Tipus d’accidents.
• Avaluació dels efectes i l’escenari final.
• Investigació i reconstrucció. |
• Tema 3. BALÍSTICA. FONAMENTS |
• Armes de Foc. Historia i desenvolupament.
• Balística interna i externa.
• Trajectòries de bales i míssils.
• Entrada i sortida de la bala.
• Distancia de foc.
|
• Tema 4. ÓPTICA. MICROSCOPIA ÒPTICA I ELECTRÒNICA. TRACTAMENT D’IMATGES. |
• Introducció a la microscòpia forense. Fonaments de l’òptica geomètrica. Problemes de formació d’imatges.
• Fonaments de la microscòpia òptica. tipus de microscopis òptics.
• Fonaments de la microscòpia electrònica. TEM,SEM,ESEM,EDAX.
• Tractament d’imatges. |
• Tema 5. ACÚSTICA I GRAVACIONS SONORES. |
• Fonaments d’acústica.
• Establiment de l’autenticitat d’evidències sonores.
• Processat digital del so: Millora de d’intel·ligibilitat de la parta enregistrada i de l’audibilitat de sons febles.
• Interpretació i documentació d’evidències sonores: biomètrica de la parla, transcripció de diàlegs, reconstrucció d’escenes de crims o accidents i establiment de l’escala temporal.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
Sessió Magistral |
|
7 |
10 |
17 |
Seminaris |
|
7 |
3 |
10 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
30.5 |
44.75 |
75.25 |
Treballs |
|
1.5 |
2.25 |
3.75 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
3 |
5 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, dels continguts, els objectius i l'avaluació corresponents |
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts |
Seminaris |
Seminaris sobre la matèria impartits per experts. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució a l'aula de problemes i exercicis prèviament presentats a l'alumne. Plantejament del problema al grup i resolució individualitzada amb la supervisió del professor. |
Treballs |
Redacció i lliurament del material treballat . Comentari d'una publicació en relació als temes treballats. |
Atenció personalitzada |
Totes les etapes tenen una atenció personalitzada. Hi ha hores de tutoria individualitzada per resoldre dubtes corresponents a totes les etapes |
descripción |
Totes les etapes tenen una atenció personalitzada. Hi ha hores de tutoria individualitzada per resoldre dubtes corresponents a totes les etapes |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Participació activa a classe. Avaluació de competències adquirides |
5% |
Seminaris |
|
Participació activa a classe. Avaluació de competències adquirides |
5% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Avaluació dels continguts impartits I competències adquirides |
35% |
Treballs |
|
Avaluació dels continguts impartits I competències adquirides |
10% |
Otros |
|
Proves de desenvolupament. Avaluació dels continguts impartits I competències adquirides |
45% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució de rector. Al Campus virtual de cada assignatura podreu consultar la informació actualitzada. |
Bàsica |
Agustín E. González Morales , Fundamentos de balística, ,
C. Vidrio, Balística técnica y forense, ,
Raymond A. Serway i John W. Jewett, Física para Ciencias e Ingeniería, ,
William D. Callister Jr., Introducción a la Ciencia e Ingeniería de los Materiales, ,
CESVIMAP, Manual de reconstrucción de accidentes de tráfico, cop. 2006,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|