Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
L’alumne ha de ser capaç de conèixer i realitzar una anamnesi del pacient i/o dels seus familiars |
| A2 |
L'alumne ha de ser capaç de conèixer i realitzar una exploració física general i per sistemes, apropiada a l'edat del pacient, al sexe, a l'estat mental i físic, d'una manera completa i sistemàtica |
| A3 |
L'alumne ha de ser capaç de conèixer i interpretar els resultats de l'anamnesi, de l'examen físic i de les exploracions complementàries |
| A4 |
L'alumne ha de ser capaç de conèixer i fer una orientació diagnòstica |
| A6 |
Registrar les troballes |
| A7 |
Saber desenvolupar una sèrie de procediments pràctics sense supervisió en relació al sistema cardiovascular |
| A8 |
Saber desenvolupar una sèrie de procediments pràctics sense supervisió en relació al sistema respiratori |
| A9 |
Saber desenvolupar una sèrie de procediments pràctics sense supervisió en relació a otorrinolaringologia |
| A10 |
Saber desenvolupar una sèrie de procediments pràctics sense supervisió en relació a oftalmologia |
| A11 |
Saber desenvolupar una sèrie de procediments pràctics sense supervisió en relació al laboratori |
| A13 |
Saber desenvolupar una sèrie de procediments pràctics sense supervisió en relació a la cirurgia general i primeres cures |
| A23 |
Saber en relació als hemoderivats per al tractament del pacient |
| A24 |
Saber en relació a la cirurgia per al tractament del pacient |
| A25 |
Saber en relació a l'anestèsia i control del dolor per al tractament del pacient |
| A29 |
Saber en relació als aspectes socials per al tractament del pacient |
| A36 |
Reconèixer les causes de la malaltia i les amenaces per la salut dels individus i poblacions de risc |
| A40 |
Desenvolupar estratègies de salut i screening |
| A42 |
Conèixer l'estructura i la funció de l'organisme humà en estat de salut i de cadascun dels seus òrgans i aparells |
| A43 |
Conèixer el cicle de la vida |
| A44 |
Conèixer els aspectes conductuals de les relacions entre un individu i la família, els companys, l'entorn social, la societat en general i l'entorn físic |
| A45 |
Conèixer les alteracions de l’estructura i de la funció de l’organisme |
| A46 |
Conèixer les causes de la malaltia i formes d'emmalaltir |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Fer una anamnesi completa, centrada i estructurada en el pacient, tenint en compte tots els grups d’edat, el sexe, els factors multiculturals i els ètnics
Utilitzar una bona tècnica de comunicació
Recollir les dades psicosocials significatives
Conduir l’entrevista per poder-ne extreure les dades clíniques rellevants
Valorar i saber interpretar els aspectes relacionats amb la comunicació no verbal (postura, mirada, gestualitat)
| | A2 |
Prendre i valorar les constants vitals (freqüència cardíaca, freqüència respiratòria, tensió arterial i temperatura)
Valorar el nivell de consciència
Valorar la presència de simptomatologia vegetativa
Reconèixer una pal•lidesa
Reconèixer una icterícia
Reconèixer una cianosi
Reconèixer una deshidratació
Reconèixer les lesions cutànies elementals
Detectar asimetries
Explorar i valorar si hi ha adenopaties
Explorar la tiroide
Detectar una ingurgitació jugular
Inspeccionar el tòrax i valorar l’estructura de la caixa toràcica, la mecànica respiratòria i l’ús de la musculatura accessòria
Palpar el tòrax i les vibracions vocals
Percudir el tòrax
Auscultar i reconèixer el murmuri vesicular
Auscultar i reconèixer uns roncs
Auscultar i reconèixer unes sibilàncies
Auscultar i reconèixer uns crepitants
Auscultar i reconèixer l’estridor inspiratori
Auscultar i reconèixer un frec pleural
Auscultar i reconèixer un buf tubari
Valorar la circulació col•lateral
Explorar i valorar adenopaties axil•lars
Detectar la presència d’acropàquia
Palpar la punta cardíaca
Reconèixer fremits (sinònim de tremolor....buscar!)
Localitzar els focus d’auscultació cardíaca
Auscultar els sorolls cardíacs normals
Reconèixer un buf sistòlic i diastòlic
Reconèixer un frec pericardíac
Prendre el pols arterial centrals i perifèrics
Valorar la perfusió perifèrica
Valorar els edemes
Reconèixer una trombosi venosa
Reconèixer una oclusió arterial
Reconèixer un xoc cardiovascular i una aturada cardíaca
Detectar i valorar una arítmia
Inspeccionar l’abdomen i detectar eventracions, tumoracions, alteracions del moviment i circulació col•lateral
Palpar i reconèixer masses i viscera-megàlies i saber fer la palpació bimanual
Auscultar el peristaltisme intestinal
Reconèixer una defensa i/o contractura abdominal
Explorar el signe de Blumberg i identificar els punts de McBurney i Murphy
Percudir l’abdomen
Fer i valorar la percussió de puny lumbar
Reconèixer un abdomen agut
Reconèixer una ascites
Reconèixer un globus vesical
Reconèixer hèrnies abdominals
Fer un tacte rectal
Explorar i valorar adenopaties supraclaviculars i inguinals
Fer una exploració mamària i adenopaties axil•lars
Fer una exploració prostàtica
Fer una exploració de penis i testicles
Explorar l’orientació i funcions superiors
Valorar el llenguatge
Explorar el camp visual
Explorar els parells cranials
Explorar un nistagme
Explorar la força i el to musculars
Identificar la presència d’asterixis
Valorar la marxa
Identificar el signe de Romberg
Explorar els reflexos osteo-tendinosos
Explorar la sensibilitat tàctil, dolorosa i vibratòria
Valorar alteracions del moviment
Reconèixer signes meningis
Explorar un malalt en coma
Explorar el cerebel
Reconèixer i avaluar el desalineament de les extremitats
Fer una anàlisi funcional del recorregut articular
Reconèixer el dolor a la mobilització, els signes inflamatoris i les deformitats en les articulacions perifèriques
Fer una avaluació de les parts toves
Avaluar la postura
Explorar la mobilitat i el vessament articular
Explorar la maniobra de Lasègue
Explorar la mobilitat de la columna vertebral
Reconèixer i avaluar una cifosi i una escoliosi
Fer una exploració otoscòpica
Fer una exploració acumètrica
Saber explorar els sins paranasals
Explorar la cavitat bucal i l’orofaringe
Saber inspeccionar els globus oculars
Fer una exploració bàsica de l’agudesa visual
Explorar la pupil•la, les parpelles i les conjuntives
Explorar el fons de l’ull
Detectar i identificar deliri (estat confusional)
Detectar i identificar símptomes d’ansietat
Detectar i identificar símptomes depressius
Detectar i identificar símptomes psicòtics
Detectar i identificar consum de tòxics
Detectar i identificar deteriorament cognoscitiu
| | A3 |
Ordenar i interpretar les dades obtingudes a l’anamnesi
Reconèixer la normalitat o l’anormalitat de les troballes de l’exploració física i les proves complementàries, ordenar-les i interpretar-les
Definir els simptomes i signes guia
| | A4 |
Analitzar tota la informació disponible
Definir sindròmicament al pacient i prioritzar les opcions diagnòstiques
| | A6 |
Redactar una història clínica que sigui llegible, concisa i actualitzada
Elaborar un informe clínic
| | A7 |
Prendre la pressió arterial
Fer una oscil•lometria
Fer i interpretar un electrocardiograma (ECG) normal i anormal
| | A8 |
Interpretar els trets bàsics d’una espirometria
Mesurar la saturació d’oxígen
| | A9 |
Fer una otoscòpia
| | A10 |
Explorar un fons d’ull
Fer una eversió de les parpelles
| | A11 |
Detectar sang oculta a la femta
| | A13 |
Realitzar tècniques de permeabilitat de la via aèria
Fer la reanimació cardiopulmonar bàsica i avançada
| | A23 |
Conèixer les indicacions de la transfusió de diversos hemoderivats, el procediment d’extracció, compatibilitat, riscos transfusionals i complicacions
| | A24 |
Conèixer els riscos tromboembòlics, els riscos en pacients descoagulats, prevenció i tractament d’infecció, riscos d’hemorràgia i isquèmia i síndrome compartimental
| | A25 |
Reconèixer les seves causes i les seves repercussions psicològiques i físiques, i diferenciar el dolor agut del dolor crònic
| | A29 |
Valorar les dades del nivell educatiu, cultural i socioeconòmic del pacient per adequar les pautes médiques
| | A36 |
Conèixer els problemes de salut pública prioritaris en la comunitat
Identificar els signes i símptomes de la malaltia per al seu diagnòstic precoç
| | A40 |
Aplicar un protocol de despistatge de patologies d’alta prevalença sistemàticament a tots els individus en risc per edat, sexe, fenotip, ...
| | A42 |
Conèixer i descriure l’estructura macroscòpica i microscòpica normal dels diversos sistemes i aparells
Conèixer les bases teòriques i l’aplicació dels diversos mètodes d’exploració funcional del sistemes i dels aparells.
| | A43 |
Ha de conèixer con afecten en l’estructura i la funció normal els diferents estats de la vida: fetus, neonats, infants, adolescència, adults, vellesa i mort.
| | A44 |
Tenir present, en la relació amb el malalt, el paper de la família i dels amics en l’aprenentatge i el manteniment dels hàbits de salut i de les conductes malsanes
Tenir present, en la relació amb el malalt, els aspectes de la relació laboral que poden incidir en la salut de l’individu
Tenir present, en la relació amb el malalt, les insuficiències de l’entorn físic que incideixen en la seva malaltia.
Tenir present, en la relació amb el malalt, l’adequació del subjecte a les normes de la cultura en què viu immers.
| | A45 |
Conèixer les principals síndromes que afecten l’organisme i els diversos sistemes i aparells i, en concret: el concepte, l’etiopatogènia genera, la fisiopatologia, la semiologia
Conèixer les causes de les malalties més freqüents i prevalents del nostre entorn
| | A46 |
Identificar i conèixer les causes de les principals patologies i el seu diagnòstic en els següents sistemes i aparells: circulatori, respiratori, nerviós, digestiu, urinari, locomotor, endocrí i metabòlic, inmunològic, sanguini i pell i òrgans dels sentits
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Grans manifestacions de malaltia |
1. Història Clínica. Raonament Clínic. Diagnòstic Sindròmic
2. Dolor. Anamnesi, diagnòstic sindròmic del dolor. Cefalea
3. Diagnòstic sindròmic del dolor toràcic
4. Diagnòstic sindròmic del dolor abdominal
5. Síndrome febril
6. Diagnòstic sindròmic de l’anorèxia i pèrdua de pes
7. Síncope, mareig i vertigen
8. Aturada cardíaca i mort sobtada
9. Diagnòstic sindròmic del xoc. Xoc hipovolèmic, cardiogènic i sèptic.
10. Síndromes neurològiques. Trastorns de consciència i cognitius. Coma
11. Síndromes hemisfèriques cerebrals. Trastorns del moviment. Síndromes extrapiramidals. Síndromes medul·lars i radiculars
12. Diagnòstic sindròmic de les alteracions hidro-electrolítiques
13. Diagnòstic sindròmic de les alteracions de l’equilibri àcid-base. Acidosi i alcalosi
14. Diagnòstic sindròmic de les alteracions de l'aparell circulatori. Edema
15. Diagnòstic diferencial de la dispnea. Insuficiència cardíaca
16. Síndromes respiratoris: cianosi, tos, hemoptisi
17. Diagnòstic sindròmic del vessament pleural
18. Diagnòstic sindròmic de la insuficiència respiratòria i les alteracions ventilatòries
19. Diagnòstic sindròmic dels trastorns del tracte digestiu alt i baix
20. Diagnòstic sindròmic de l‘hemorràgia digestiva
21. Diagnòstic sindròmic de la maldigestió i malabsorció intestinal
22. Insuficiència biliar i pancreàtica. Diagnòstic diferencial de la icterícia
23. Diagnòstic sindròmic de l‘ascites. Insuficiència hepàtica
24. Insuficiència renal aguda i crònica
26. Síndromes del tracte urinari
27. Diagnòstic sindròmic de la patologia osteo-articular
28. Síndromes de la sang i el sistema limfàtic
29. Diagnòstic sindròmic de les alteracions de la coagulació
30. Noves perspectives: genètica, medicina predictiva i regenerativa |
Programa de classes pràctiques |
1. Habilitats clíniques bàsiques d'anamnesi. Habilitats comunicatives. Aprenentatge de la comunicació metgessa/metge amb el pacient
2. Habilitats clíniques d'exploració general. Constants vitals
3. Habilitats clíniques d'exploració del cap, coll i adenopaties
4. Habilitats clíniques d'exploració cardiovascular
5. Habilitats clíniques d'exploració neurològica
6. Habilitats clíniques d'exploració respiratòria
7. Habilitats clíniques d'exploració abdominal
8. Tutories i estades als Centres d’Atenció Primària
9. Casos clínics avaluatius |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Pràctiques clíniques |
|
56 |
0 |
56 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
28 |
42 |
70 |
Simulació |
|
16 |
0 |
16 |
Sessió Magistral |
|
0 |
0 |
0 |
Webminari |
|
0 |
0 |
0 |
Seminaris |
|
0 |
0 |
0 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
2 |
4 |
Proves objectives de tipus test |
A1 | A2 | A3 | A4 | A6 | A7 | A8 | A36 | A42 | A43 | A44 | A45 | A46 | |
2 |
2 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Classe de presentació de l'assignatura |
Pràctiques clíniques |
Pràctiques clíniques als Centres d'Atenció Primària.
3 setmanes (5 dies a la setmana, 4h/dia). L'últim dia de pràctiques es realitzarà una prova d'avaluació oral amb casos clínics.
L’assistència a aquestes pràctiques és OBLIGATORIA. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Presentació i resolució de casos clínics pràctics amb l'aplicació informàtica online. |
Simulació |
Durant els seminaris de pràctiques es presentaran casos clínics de la pràctica real. |
Sessió Magistral |
Classes teòriques sobre els continguts de l’assignatura. |
Webminari |
En cas de que l’estat de l’epidèmia per la COVID19 no permeti realitzar activitats presencial, aquests seminaris es realitzaran de forma virtual en connexió síncrona a una aula online a l’espai Moodle de l’assignatura. Durant l’activitat es comentaran els continguts d’una presentació sobre anamnesi i tècniques d’exploració física. |
Seminaris |
Seminaris d'aprenentatge de l'exploració física de les persones a les aules d'habilitats.
L’assistència a aquests seminaris és OBLIGATORIA. |
Atenció personalitzada |
Tutorització durant les estades als centres d'atenció primària. |
Description |
L’estudiant pot
contactar amb el professor responsable de cada bloc temàtic de forma virtual,
mitjançant el correu electrònic, i si és necessari amb tutories presencials, al
despatx del professor. A causa
de l’emergència sanitària per la COVID19, l’atenció personalitzada es podrà realitzar
mitjançant reunions online o mitjançant altres eines virtuals, en horaris concertats ?prèviament per correu electrònic. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Pràctiques clíniques |
|
Es realitzen pràctiques als Centres d'Atenció Primària amb ASSISTÈNCIA OBLIGATÒRIA.
Durant l'estada als centres assistencials s’han de realitzar les habilitats que es descriuen al document “Full d’habilitats per realitzar” que es troba disponible a l’espai Moodle de l’assignatura, a la secció “PRÀCTIQUES AL CAP”.
El full d’habilitats de cada estudiant s'ha de retornar a l’espai indicat a Moodle, degudament complimentat i signat pel tutor de cada estudiant. Aquest document és indispensable per obtenir la qualificació d’APTE de les pràctiques clíniques.
Superar aquestes pràctiques i la prova oral de casos clínics, conjuntament amb l'assistència als mòduls dels seminaris, són les tres condicions OBLIGATÒRIES per poder presentar-se a l'examen de continguts pràctics.
L'absència els dies de pràctiques als centres assistencials implicarà la recuperació d'aquesta pràctica en el propi centre (o un dispositiu d'atenció alternatiu) per poder realitzar l'examen pràctic. |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
PROVES INTERACTIVES (10% de la nota final)
Periòdicament, es realitzaran proves d’avaluació d’aprenentatge en format de qüestionaris interactius amb preguntes d'opció múltiple, formulades a partir dels continguts presentats durant les sessions magistrals, seguint la metodologia de classe inversa.
D’aquestes proves d’autoavaluació, s’han de realitzar i superar un 75% o més. Es considera que la prova d’aprenentatge interactiu s'ha superat quan l'alumne es registra a l'aplicatiu i encerta un 50% o més de les peguntes formulades. |
10 |
Simulació |
|
CAS CLÍNIC AVALUATIU (10% de la nota final)
Valoració per part dels professors responsables dels seminaris de pràctiques mitjançant una prova d’avaluació oral amb casos clínics. L'avaluació consistirà en preguntes en torn d'un cas clínic, en les que l'alumne haurà de donar una resposta oral breu i raonada en un temps màxims de 15 minuts.
Cal superar aquesta prova, conjuntament amb l'assistència als mòduls dels seminaris i a les pràctiques as centres assistencials. Aquestes són les tres condicions OBLIGATÒRIES per poder presentar-se a l'examen de continguts pràctics. |
10 |
Proves objectives de tipus test |
|
AVALUACIÓ DELS CONTINGUTS TEÒRICS (60% de la nota final):
Els continguts teòrics de les classes magistrals seran avaluats a través d'un qüestionari de 50 preguntes de tipus test amb opció múltiple amb una sola resposta correcta. L’idioma del qüestionari serà el català. L’examen durarà 60 minuts, es disposarà de totes les preguntes des de l’inici. Serà necessari respondre el 90% (45 preguntes) o més de les preguntes formulades. Cada resposta correcta suma un punt positiu i cada resposta errònia resta 0,25 punts. En cas que es superi el límit de respostes en blanc, s'aplicarà el mateix criteri de penalització de les respostes negatives (0,25 punts per cada resposta en blanc). Serà necessari obtenir una nota mínima de 5 sobre de 10 per considerar la prova aprovada i que pugui fer mitjana amb la resta de notes obtingudes de l’assignatura. Aquesta prova es realitzarà dins les proves programades durant el primer quadrimestre del curs acadèmic. |
60 |
Proves objectives de tipus test |
A1 | A2 | A3 | A4 | A6 | A7 | A8 | A36 | A42 | A43 | A44 | A45 | A46 |
|
PROVA DE CONTINGUTS PRÀCTICS (20% de la nota final):
Els continguts dels seminaris pràctics s'avaluaran a través d'un qüestionari amb 20 preguntes de tipus test amb opció múltiple amb una sola resposta correcta. L’idioma del qüestionari serà el català. L’examen durarà 30 minuts, es disposarà de totes les preguntes des de l’inici. Serà necessari respondre el 90% (18 preguntes) o més de les preguntes formulades. Cada resposta correcta suma un punt positiu i cada resposta errònia resta 0,25 punts. En cas que es superi el límit de respostes en blanc, s'aplicarà el mateix criteri de penalització de les respostes negatives (0,25 punts per cada resposta en blanc). Serà necessari obtenir una nota mínima de 5 sobre de 10 per considerar la prova aprovada i que pugui fer mitjana amb la resta de notes obtingudes de l’assignatura. Aquesta prova es realitzarà dins les proves programades durant el segon quadrimestre del curs acadèmic. |
20 |
Others |
|
L'assistència als mòduls dels seminaris i a les pràctiques al Centre d'atenció primària, a més de la realització de la prova oral de casos clínics avaluatius, són obligatoris per realitzar l'examen pràctic. L'absència als seminaris i dels dies del període de pràctiques als Centre d'atenció primària implicarà la recuperació dels seminaris i/o de les hores de pràctica al centre d'atenció primària per realitzar l'examen pràctic. |
|
|
Other comments and second exam session |
SISTEMA D'AVALUACIÓ Per aprovar l'assignatura s'han de superar TOTES les avaluacions de forma independent. La nota final serà el sumatori de les notes obtingudes en les parts aprovades: prova oral de cas clínic avaluatiu (10%), proves interactives d'avaluació continuada (10%), prova de síntesis dels continguts teòrics (60%) i prova síntesis dels continguts pràctics (20%). PRIMERA CONVOCATÒRIA Qüestionari amb 70 preguntes tipus test amb elecció múltiple: primer parcial (primer quadrimestre) de 50 preguntes sobre els continguts de les sessions magistrals i segon parcial (segon quadrimestre) de 20 preguntes sobre els continguts de les sessions pràctiques. SEGONA CONVOCATÒRIA L'estudiant haurà de realitzar proves de característiques similars de l'apartat pendent, teòric o pràctic segons correspongui, en funció de les competències que no hagi superat a la primera convocatòria, sempre que tingui justificada l'assistència obligatòria de l'assignatura (seminaris, malalt simulat i estada al Centre d'Atenció Primària). PROGRAMACIÓ DELS EXAMENS Els exàmens es realitzaran de forma presencial segons la programació de l'agenda acadèmica. Depenent de les circumstàncies d'excepcionalitat sanitària que puguin derivar-se de la pandèmia de la COVID-19, l'avaluació s'adaptarà a un entorn presencial o virtual. En cas de que no sigui possible l'avaluació presencial a l'aula degut a indicacions de les autoritats sanitàries, el format de les proves serà similar però adaptat a la no presencialitat. En cas de detectar-se situacions de plagi o suplantació de personalitat s'obrirà el corresponent expedient disciplinari. ALTRES CONSIDERACIONS D'acord amb la normativa acadèmica, durant les activitats avaluatives estarà limitat l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades i serà d'obligat compliment per part de l'estudiant. Els telèfons mòbils, tabletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, hauran de romandre apagats i fora de la vista. |
Bàsica |
Jameson JL, Fauci AS, Kasper DL, Hauser SL, Longo DL, Loscalzo J, Harrison Principios de Medicina Interna, 21a Edición, McGraw-Hill Education: New York, 2022.
Cardellach F, Rozman C, Farreras V, von Domarus A, Farreras Rozman Medicina Interna, 19ª Edición, Elsevier: Madrid, 2020
Martín Zurro A, Cano Pérez JF, Gené Badia J, Atención Primaria: Principios, Organización y Métodos En Medicina De Familia, 8ªed, Elsevier: Barcelona, 2019
Ball, Jane, Manual Seidel de Exploración Física, 9ª Edición, Eselvier, 2019
Bickley LS, Szilagyi PG, Bates B, Guía de Exploración Física e Historia Clínica, 11ª Edición, Wolters Kluwer/Lippincott Williams & Wilkins:
Borrell i Carrió F, Entrevista Clínica: Manual de Estrategias Prácticas, , SEMFYC: Barcelona, 2004
Borrell i Carrió F, Manual de entrevista clínica para la Atenció Primaria de Salud, , Doyma, 1989
Verónica Casado Vicente et al., Exploración física. Basado en la persona, en el síntoma y en la evidencia, 2ª Edición, SEMFYC, 2018
|
|
Complementària |
SEIDEL H, BALL J, DAINS J, BENEDICT G., Manual MOSBY. Exploración Física., 3ª. Ed., Mosby/Doyma libros
SEMFYC, Guía de Actuación en Atención Primaria, 4a Edición, SEMFYC, 2011
|
|
Subjects that continue the syllabus |
INTRODUCCIÓ A LA CLÍNICA/14204113 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
INTRODUCCIÓ A LA CLÍNICA/14204113 | HABILITATS PRECLÍNIQUES/14204109 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|