Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Nutrició humana |
| A3 |
Estructura i funció del cos humà. |
| A8 |
Dietètica. |
| A17 |
Identificar els factors que influeixen en la nutrició. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Identifica els factors nutricionals i avalua el seu paper en l’activitat física
Entendre els mecanismes fisiològics implicats en la nutrició i l’activitat física de determinades poblacions
Entendre, valorar i avaluar la importància de la hidratació en l’activitat física
Conèixer el concepte de suplement dietètic, doping i ajudes ergogèniques
Identificar els mecanismes fisiològics que controlen el metabolisme per comprendre les pautes que se segueixen en diverses condicions nutricionals i d’activitat física
Entendre, valorar i avaluar el paper dels macronutrients en l’activitat física
Entendre, valorar i avaluar el paper de les vitamines, minerals i oligoelements en l’activitat física
| | A3 |
Comprendre, reflexionar i prendre consciència del funcionament del cos humà en condicions de salut per entendre les possibles alteracions patològiques.
Identifica els factors nutricionals i avalua el seu paper en l’activitat física
Entendre els mecanismes fisiològics implicats en la nutrició i l’activitat física de determinades poblacions
Identificar els mecanismes fisiològics que controlen el metabolisme per comprendre les pautes que se segueixen en diverses condicions nutricionals i d’activitat física
Conèixer els mecanismes homeostàtics i de regulació dels diversos sistemes i aparells
Conèixer i comprendre com afecten en l’estructura i la funció normal els diferents estats de la vida
| | A8 |
Identifica els factors nutricionals i avalua el seu paper en l’activitat física
Entendre, valorar i avaluar la importància de la hidratació en l’activitat física
Conèixer el concepte de suplement dietètic, doping i ajudes ergogèniques
Entendre, valorar i avaluar el paper dels macronutrients en l’activitat física
Entendre, valorar i avaluar el paper de les vitamines, minerals i oligoelements en l’activitat física
| | A17 |
Identifica els factors nutricionals i avalua el seu paper en l’activitat física
Entendre els mecanismes fisiològics implicats en la nutrició i l’activitat física de determinades poblacions
Entendre, valorar i avaluar la importància de la hidratació en l’activitat física
Conèixer el concepte de suplement dietètic, doping i ajudes ergogèniques
Conèixer el concepte de suplement dietètic, doping i ajudes ergogèniques
Identificar els mecanismes fisiològics que controlen el metabolisme per comprendre les pautes que se segueixen en diverses condicions nutricionals i d’activitat física
Entendre, valorar i avaluar el paper dels macronutrients en l’activitat física
Entendre, valorar i avaluar el paper de les vitamines, minerals i oligoelements en l’activitat física
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
CHAPTER I. NUTRITION |
1. Energy Requirements in sport
2. Carbohydrates
3. Protein and aminoacids requirements
4. Lipid intake
5. Vitamins and minerals
6. Hydration during sport
7. Timing |
CHAPTER II. PHYSIOLOGY |
Lesson 1: Physical activity, Exercise, and Physical Fitness.
Lesson 2: Exercise Training, Performance, Adaptation Syndrome and workout.
Lesson 3: Muscle Metabolism: oxygen consumption, EPOC, oxygen deficit vs oxygen debt, anaerobic vs aerobic metabolism an dmuscle fatigue.
Lesson 4: Exercise Training: influence of genetics, basic training statements, conditioning for athletes, tapering vs training, training mistakes, overtraining, and injures and endurance training.
Lesson 5: Hematologic adaptations to exercise: hydration status, sports anemia, RBC series, WBC series and hemostasis adaptations.
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Lecture |
|
14 |
21 |
35 |
Laboratory practicals |
|
12 |
18 |
30 |
Assignments |
|
4 |
6 |
10 |
Personal attention |
|
0.5 |
0.25 |
0.75 |
|
Short-answer objective tests |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Introduction of the Subject |
Lecture |
Lectures of the different issues |
Laboratory practicals |
Laboratory practicals, in groups of 20 people, where a report is required for every 2 students from each practical |
Assignments |
Students will do a previous research at home on the issue of each practical in order to expose and work during it. |
Personal attention |
Personal attention to the student |
Description |
Es concertarà cita mitjançant e-mail amb el professor que imparteix el bloc corresponent de teoria d’aquell capítol. La tutoria es pot realitzar de forma presencial o virtual mitjançant el Teams. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Assignments |
|
Oral presentation and attitude will be evaluated. Activity required. The lack of this activity unables to pass the subject. |
15% |
Short-answer objective tests |
|
There will be a questionaire where students will have to answer questions about the lessons learned (lectures and practical sessions) |
85% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
"El professor podrà establir a la Guia Docent aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat" (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster). Si cap estudiant vol millorar la nota en la 2ª convocatòria, ha de saber que en el moment que es presenta a la 2ª convocatòria, perd la nota obtinguda en la 1ª convocatòria. En 2ª convocatòria es seguiran els mateixos criteris que en 1ª convocatòria. Les sessions teòriques no són obligatòries però les sessions practiques si són d'assistència obligada. Es pot faltar a una sessió pràctica de forma justificada. Si es falta a més d'una, tot i que estigui justificada, suposarà la no avaluació de la matèria. L'examen d'aquesta assignatura es realitzarà en la llengua vehicular d'aquesta assignatura, l'anglès. |
Basic |
Mc Ardle, W.; Katch F.I., Exercise physiology : nutrition, energy, and human performance., 7th Ed. Philadelphia, Pa. : Wolters Kluwer/Lippincott Williams & Wilkins Health, 2010
Berdanier, L.; Berdanier CD., Case studies in physiology and nutrition., 1st. Ed. CRC Press, 2010
Wilmore, JH., Costill, DL, Kenney, L., Physiology of sport and exercise., 4th ed. Champaign : Human Kinetics, 2008
Burke L., Nutrición en el deporte. Un enfoque práctico, ed. Panamericana, 2009
López Chicharro, J; López Mojares, L.M., Fisiologia clínica del ejercicio, ed. Panamericana, 2008
Mora R., García J., Ortega J.M., Fisiologia del deporte y el ejercicio, ed. Panamericana, 2021
González-Gross, M., Nutrición Deportiva desde la Fisiología a la Práctica, ed. Panamericana, 2020
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|