Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1- Definició de salut |
- Model biològic vs model biopsicosocial |
2- Economia de la salut |
- Principis bàsics de l'economia
- Definició de l'efectivitat, eficacia i eficiència en salut
- Asginació de recursos segons tipus de béns. |
3- Models sanitaris |
- 3 tipus de models: de mercat, sistema nacional de salut i seguretat social
- Models al Món
- Models a Espanya
- Model sanitari català |
4- Organitzación sanitàries |
-OMS
-Unió Europea
-Nacionals |
5- Gestió del sistema sanitari |
- Diferents tipus de gestions i model específic català |
6- Planificació d'un programa sanitari |
Exemplificació d'un programa de cribatge |
7- Budget |
- Realització d'un pressupost d'un centre sanitari, diferents parts i gestió del mateix |
8- Models de gestió per DPO's |
|
9- Eradicació i prevenció de la discriminació estructural en l'àmbit sanitàri |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
50 |
5 |
55 |
Debats |
|
10 |
1 |
11 |
Fòrums de debat |
|
3 |
1 |
4 |
Treballs |
|
6 |
1 |
7 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció dels diferents temes a tractar a l'aula.
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
En un context virtual o semipresencial:
Actividades encaminadas a la toma de contacto, presentar la asignatura y recoger información de los estudiantes, mediante el uso de foros de presentación, sesiones presenciales mediante webconferencia (Adobe Connect), presentaciones grabadas en vídeo por el profesor y / o documentación publicada en el aula virtual (Moodle) para su lectura por los estudiantes.
|
Debats |
Actividad donde dos o más grupos defienden unas posturas contrarias sobre un tema determinado.
En un contexto presencial:
Actividades donde, individualmente o en grupo, los estudiantes argumentan y confrontan ideas sobre un tema determinado.
|
Fòrums de debat |
Actividad, a través de las TIC, donde se debaten temas de actualidad relacionados con el ámbito académico y/o profesional.
|
Treballs |
Trabajos que realiza el estudiante.
En un contexto virtual o semipresencial:
Trabajos que realiza el estudiante a partir de material y referencias del aula virtual y que entrega a través de la misma.
Trabajos que realizan por grupos los estudiantes a partir de material y referencias del aula virtual y que entrega a través de la misma.
El grupo de estudiantes colabora para la consecución de un objetivo común y cada miembro contribuye con sus conocimientos y aprendizajes al conocimiento y aprendizaje del grupo
|
Atenció personalitzada |
Tiempo que cada profesor tiene reservado para atender y resolver dudas a los estudiantes.
En un contexto virtual o semipresencial:
Resolución de dudas a los estudiantes a través del foro de dudas de la asignatura, webconferencia (Adobe Connect), chat u otras herramientas. |
Descripció |
<p> Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.
En un context virtual o semipresencial:
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura, webconferència (Adobe Connect), xat o altres eines. </p> |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Debats |
|
Debats realitzats a l'aula, així com mitjançant les TIC. Entregar 2 activitats a moodle. |
25% |
Fòrums de debat |
|
Veure "Debats" |
|
Treballs |
|
Treballs a realitzar de forma no presencial. |
25% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Guix Joan, Organitzacions del sistema sanitari, , URV publicacions
Murillo Carles, Economia de la salut, ,
Vicenç Navarro, Que es una politica de salut, ,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|