Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC3 |
Saber realitzar una valoració geriàtrica integral, des del seu vessant mèdica, capacitat funcional, cognitiva, d'estat d'ànim, rehabilitadora i social, amb la utilització d'escales de valoració geriàtrica |
|
AC6 |
Adquirir coneixements, habilitats i destresa per a l'exercici professional i coordinació assistencial de la ortogeriatría. |
|
AC10 |
Conèixer el rol de cada membre de l'equip interdisciplinari: fisioterapeuta, logopeda, psicòleg, terapeuta ocupacional, dietista, educador social, infermeria, metge. |
|
AC11 |
Adquirir habilitats per formular hipòtesis, dissenyar projectes i aplicar la metodologia estadística adequada en cada cas. |
|
AC12 |
Seleccionar i aplicar els dissenys d'investigació, els procediments per formular i contrastar hipòtesis i per interpretar resultats en els estudis d'envelliment i salut. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
CT1. Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic |
|
BC4 |
CT4. Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes |
|
BC5 |
CT5. Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències |
|
BC6 |
CT6. Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional |
|
BC7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
CT1 - RA1. L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés) |
|
BC1
|
|
CT1 - RA2. L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria / Informe) |
|
BC1
|
|
CT1 - RA3. L’estudiant presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM). (Defensa) |
AC11
|
BC1
|
|
CT2 - RA1. Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital) |
AC11 AC12
|
|
|
CT2 - RA2. Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar) |
|
BC1
|
|
CT3 - RA1. Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió) |
AC3 AC6 AC10
|
|
|
CT3 - RA2. Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi) |
|
BC1
|
|
CT3 - RA4. Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació) |
|
BC1
|
|
CT4 - RA1. Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos. (Context) |
AC10
|
|
|
CT4 - RA2. Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius. (Comunicació) |
AC10
|
|
|
CT5 - RA1. Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat) |
AC11 AC12
|
BC1
|
|
CT5 - RA2. Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs) |
AC11 AC12
|
BC1
|
|
CT5 - RA3. Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia) |
AC11 AC12
|
BC1
|
|
CT5 - RA1. Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu) |
|
BC5
|
|
CT5 - RA3. Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia) |
|
BC5
|
|
CT6 - RA1. Aprofundir en l’autoconeixement professional. (Autoconeixement) |
|
BC6
|
|
CT6 - RA2. Desenvolupar l’actitud professional. (Actitud professional) |
|
BC6
|
|
CT6 - RA3. Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn) |
AC10
|
BC4
|
|
CT7 - RA1. Incorporar la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant i/o professional. (Igualtat) |
|
BC7
|
|
CT7 - RA3. Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà/ana) |
|
BC7
|
|
CT7 - RA4. Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica) |
|
BC7
|
|
Procediments |
A l’inici del curs, en la primera
sessió presencial de presentació del màster, s’explica el funcionament del treball
de fi de màster i es presenten els/les tutors/es i les línies d’investigació. En cas de que no es pugui fer una sessió presencial, es farà virtual i s'enregistrarà i quedarà pujara al Moodle perquè tots els estudiants tingui accés. La selecció del tutor del treball es
realitza mitjançant la publicació del llistat de tutors i línies de recerca
presentada en aquesta sessió i en el moodle, en l’assignatura del treball de fi
de màster. Es recullen les preferències dels estudiants. Si l’estudiant té un tutor aparaulat, es respectarà com
a primera opció. Una vegada que els estudiants han exposat
les seves preferències sobre la línia d’investigació que volen fer el treball
de fi de màster, els coordinadors del Màster fan una assignació tenint en
compte les preferències dels estudiants. En cas de que hi hagi més d'un estudiant que vulgui el mateix tutor/línia d'investigació, primer se li preguntarà al tutor si pot tutoritzar dos treballs, i en cas de que no pugui, se li assignarà la plaça a l'estudiant que més nota tingui d'expedient acadèmic. Si l’estudiant té un tutor aparaulat, es respectarà com
a primera opció. El treball de fi de màster és un
projecte d'investigació en el camp de l'envelliment aplicant tècniques pròpies
de l’anàlisi de l'envelliment i que ha de servir com a punt de partida per a la
realització de la tesis doctoral en l'àmbit de l'envelliment que permeti
observar la visió holística i integradora, tant dels factors determinants de la
salut a la vellesa, com sobre la prestació de serveis de promoció de la salut i
d'atenció sanitària.
En el treball de fi de màster
sempre estarà present el mètode científic: introducció a partir de l’evidència
científica, hipòtesis i objectius, material i mètodes (seguint normatives
internacionals (STROBE, CONSORT, PRISMA, PICOS...), utilitzant eines validades
i estadística), resultats, discussió (dels resultats amb l’evidència
científica, limitacions, fortaleses, etc.) i conclusions. |
Metodologies :: Proves |
|
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
2 |
4 |
6 |
|
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
0 |
10 |
10 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
0 |
10 |
10 |
Elaboració del treball de fi de màster |
0 |
50 |
50 |
Pràctiques de camp/sortides |
0 |
200 |
200 |
Presentacions / exposicions |
4 |
8 |
12 |
|
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
0 |
12 |
12 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'explicarà metodologia a seguir per a realitzar el projecte d'investigació. Es realitza una classe presencial on s'explica el desenvolupament del treball de Fi de Màster. El sistema de selecció, la composició de la memòria, els terminis de presentació i sistemes d'avaluació.
En cas de que no es pugui fer la sessió presencial, es farà de forma virtual i quedarà penjada al Moodle perquè tots els estudiants tinguin accés. |
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
La selecció del tutor del treball es realitza mitjançant la publicació del llistat de tutors i línies de recerca presentada en la sessió presencial i en el moodle, en l’assignatura del treball de fi de màster. Es recullen les preferències dels estudiants.
Una vegada que els estudiants han exposat les seves preferències sobre la línia d’investigació que volen fer el treball de fi de màster, els coordinadors del Màster fan una assignació tenint en compte les preferències dels estudiants. En cas de que hi hagi més d'un estudiant que vulgui el mateix tutor/línia d'investigació, primer se li preguntarà al tutor si pot tutoritzar dos treballs, i en cas de que no pugui, se li assignarà la plaça a l'estudiant que més nota tingui d'expedient acadèmic.
Si l’estudiant té un tutor aparaulat, es respectarà com a primera opció.
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
Funcions del Tutor. Transmetre el mètode científic. Avaluar La capacitat investigadora. La cerca bibliogràfica.
És el tutor qui decideix si l’alumne està preparat per presentar el treball al tribunal.
|
Elaboració del treball de fi de màster |
Treball de recerca
1. TÍTOL.
2. Resum del treball, incloent totes les parts del treball (màxim 300 paraules).
3. INTRODUCCIÓ. Bases que permeten plantejar la hipòtesi. Definir la hipòtesi.
4. OBJECTIUS. Detallar els objectius general i específics. Diferenciar entre l’objectiu principal i els secundaris, sempre que sigui possible.
5. MATERIAL I MÈTODES. Definir i especificar la metodologia utilitzada i concretar, quan sigui possible, si és el mètode de referència. Seguir els criteris internacionals en funció del tipus de treball (STROBE, CONSORT, PICOS, PRISMA...). També es veurà present els MÈTODES ESTADÍSTICS. Els anàlisis utilitzats. Detallar com s’expressen les variables descriptives. Mètodes emprats per a la comparació de grups, si és el cas.
6. RESULTATS. Descriure’ls en funció dels objectius. Els resultats presentats en taules o figures ha de poder-se llegir sense necessitar el text escrit i, en cada una d’elles es detallarà el mètode estadístic utilitzat.
7. DISCUSSIÓ. Interpretació dels resultats, en funció de la hipòtesi i de l’evidència científica. Detallar les possibles limitacions de l’estudi i les fortaleses d’aquest.
8. CONCLUSIONS. La conclusió del treball i la possibilitat de que els resultats puguin aplicar-se a d’altres situacions.
9. REFERÈNCIES. Vancouver: Buscar la bibliografia. Utilitzar els noms abreviats oficials de les revistes (PubMed) Exemples de presentació de bibliografia: 1. Article revista: Llistar els autors fins a 6. Si els autors són més de 6, llistar fins a 3 i afegir “et al”. Morrow DA, Scirica BM, Karwatowska-Prokopczuk E, et al; for the MERLIN-TIMI 36 Trial Investigators. Effects of ranolazine on recurrent cardiovascular events in patients with non–ST-elevation acute coronary syndromes: the MERLIN-TIMI 36 randomized trial. JAMA. 2007;297(16):1775-1783. 2. Capítol de llibre: Lynfield R, Ogunmodede F, Guerina NG. Toxoplasmosis. In: McMillan JA, Feigin RD, DeAngelis CD, Jones MD Jr, eds. Oski’s Pediatrics: Principles and Practice. 4th ed. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins; 2006:1351-1362
La memòria es pot escriure en català, castellà o anglès.
|
Pràctiques de camp/sortides |
Avaluació dels Treball de Fi de Màster pel Tutor corresponent |
Presentacions / exposicions |
Presentació i defensa del treball de fi de màster.
Temps exposició: 15 minuts
Discussió amb el tribunal: 5 minuts |
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
La presentació i defensa es realitza de forma programada davant del tribunal i altres estudiants de l’assignatura.
La presentació s’haurà de fer en castellà o anglès (és un màster on participen estudiants de fora de Catalunya). |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Descripció |
Per atendre i resoldre dubtes als estudiants en relació a l'assignatura ho podeu fer mitjançant el correu electrònic: lucia.tarro@urv.cat. Es recomana realitzar tutories amb el tutor de forma presencial o en cas de que no es pugui, de forma online en el transcurs del Treball de Fi de Màster.
|
|
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques de camp/sortides |
El tutor avalua:
L’actitud de l’estudiant, compliment dels objectius, la iniciativa, la capacitat de resoldre problemes, la preparació de l’estudiant. Hi ha activitats de seguiment que ajuden a l’avaluació continuada del treball. Aquestes activitats de seguiment s’han de presentar, en cas contrari, la nota de l’activitat serà de “0” punts. Si no es presenten les activitats de seguiment, el tutor serà qui decideixi si pot presentar el treball de fi de màster. Aquestes activitats de seguiment tenen un pes del 5% de la nota final.
Treball d’investigació: respecte la memòria del treballa avalua l’estructura d’acord:
Avaluació del tutor 45%:
5%: Activitats de seguiment
40% Adequació a les normes de format i Estructura
|
45 % |
Presentacions / exposicions |
Avaluació del Tribunal:
Memòria del treball presentat: 30% (Adequació a les normes de format; Estructura)
Exposició del treball realitzat: 25%
|
55 %
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
És requisit tenir aprovada l'assignatura “Metodologia de la recerca” que es cursa el primer quadrimestre, per poder presentar el treball de fi de màster. En cas de suspendre aquesta assignatura, l'estudiant no podrà presentar el treball de fi de màster. Hi ha activitats de seguiment que ajuda l'avaluació continuada del treball. Aquestes activitats s'han de presentar, en cas contrari, la nota de l'activitat serà de “0” punts. Si no es presenten les activitats de seguiment, el tutor serà qui decideixi si pot presentar el treball de fi de màster. Si el tipus de treball que s'escolleix és obsevacional o d'intervenció, és requisit tenir l'informe favorable del Comité d'Ètica per tal de poder completar i defensar el treball. |
Bàsica |
|
El tutor assignat recomanarà la bibliografia adient |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
METODOLOGIA DE LA RECERCA/14625106 |
|
|
Altres comentaris |
Hi haurà 3 tipus de treball: ESTUDI OBSERVACIONAL (transversal, cas-control, o cohorts), ESTUDI D’INTERVENCIÓ (amb o sense grup control), REVISIÓ SISTEMÀTICA O METAANÀLISIS.
És requisit tenir aprovada l’assignatura “Metodología de la Investigación” que es cursa en el primer quadrimestre, per poder presentar el treball de fi de màster. En cas de suspendre aquesta assignatura, l’estudiant no podrà presentar el treball de fi de màster. Hi ha activitats de seguiment que ajudin a l’avaluació continuada del treball. Aquestes activitats s’han de presentar, en cas contrari, la nota de l’activitat serà de “0” punts. Si no es presenten les activitats de seguiment, el tutor serà qui decideixi si pot presentar el treball de fi de màster. Es recomana fer tutories presencials entre tutor i estudiant. En cas de que no es puguin realitzar les tutories de forma presencial, es recomana fer-les virtuals.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|