Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Formular hipòtesis, dissenyar experiments i aplicar la metodologia estadística adequada en cada cas |
| A3 |
Seleccionar i aplicar els dissenys d’investigació, els procediments per a formular i contrastar hipòtesis i la interpretació de resultats en els estudis de neurociència |
| A4 |
Planificar, executar i explicar experiments i assajos clínics |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT7 |
Aplicar los principios éticos y de responsabilidad social como ciudadano o ciudadana y como profesional. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de forma efectiva a tota mena d'audiències. |
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per a gestionar la carrera professional. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en àmbits nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d’estudi
Formular hipòtesis, dissenyar experiments i aplicar la metodologia estadística adequada en cada cas
| | A3 |
Seleccionar i aplicar els dissenys d’investigació, els procediments per formular i contrastar hipòtesis i la interpretació de resultats en els estudis de neurociència
Planificar, executar i explicar experiments i assajos clínics. Saber informar-se en l’àmbit de la neurociència
| | A4 |
Seleccionar i aplicar els dissenys d’investigació, els procediments per formular i contrastar hipòtesis i la interpretació de resultats en els estudis de neurociència
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT7 |
RA2. Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
RA3. Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà/ana)
RA4. Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
| | CT5 |
RA1. Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
RA2. Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
RA3. Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
RA1. Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
RA2. Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
RA3. Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
| | CT6 |
RA2. Desenvolupar l’actitud professional. (Actitud professional)
RA3. Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn)
RA4. Dissenyar itineraris professionals específics. (Itineraris)
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Treball d'investigació |
1.1. Introducció a la investigació: formulació duna pregunta dinterès científic, hipòtesis, objectius.
1.2 Estratègia de cerca dinformació científica.
1.3. Protocol de recerca Antecedents i estat actual del tema, Metodologia. Disseny de lestudi. Població, Variables. Anàlisi estadístiques. |
2. Anàlisi estadístic de dades |
2.1. Pocediments en investigació
2.2. Importació de dades des de fonts externes. Fondre arxius
2.3. Definició de variables. Generació de variables. Càlcul de variables
2.4. Selecció i ordenació dindividus i variables.
2.5. Eines descriptives.
2.6. Anàlisi de dades estadístiques
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
2 |
4 |
Portafolios / Carpeta de aprendizaje |
|
0 |
25 |
25 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprendizaje basado en problemas |
|
0 |
100 |
100 |
Atención personalizada |
|
2 |
4 |
6 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
1 |
15 |
16 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Explicación del contenido y del seguimiento de la asignatura |
Portafolios / Carpeta de aprendizaje |
Se expondrá en el Moodle de la asignatura el material docente específico para que el alumno vaya adquiriendo los conocimientos del temario de forma estructurada y distribuida en el tiempo.
Estos conocimientos serán evaluados |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprendizaje basado en problemas |
1- Se plantearán actividades de investigación que se tendrán que resolver con los conocimientos adquiridos en esta parte
2- Se plantearán actividades de análisis de datos que tendrán que resolverse con la utilización de un programa estadístico |
Atención personalizada |
Via e-mail |
descripción |
Via e-mail els alumnes poden resoldre els seus dubtes i/o consultar sobre qüestions de la resolució dels exercicis o del projecte de recerca final. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprendizaje basado en problemas |
|
Las actividades de investigación (60%)
Los ejercicios relacionados con el programa de análisis de datos (10%)
|
70 |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
De la parte de Diseños de una investigación, examen tipo texto (10%)
Resolución de problemas a resolver mediante un programa estadístico (20%)
|
30 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Se promediará entre las diferentes pruebas de evaluación.
Se debe obtener como mínimo un 50% de la nota máxima para aprobar la asignatura. En caso de suspender la asignatura, se realizarán pruebas de recuperación de la parte no superada.
NOTA IMPORTANTE: Previamente a la nota final, no se harán recuperaciones de las pruebas parciales. |
Básica |
- Martínez MA, Faulin FJ, Sánchez A, Bioestadística amigable, 2, Díaz de Santos, 2006.
Ahlbom, A.; Norell, S, Fundamentos de epidemiología, 4, Siglo XXI, 1995.
Argimón JA, Jiménez J, Métodos de Investigación clínica y epidemiológica , 4, Harcourt, 2013.
Armitage, P.; Berry, G. , Estadística para la investigación biomédica. , , Harcourt Brace, 1997.
|
|
Complementaria |
Cobo, E; Muñoz, P; Gónzalez, J.A. , Bioestadíatica para no estadísticos. Bases para interpretar artículos científicos. , , Elsevier Doyma, SL; 2007
Daniel, W.W. , Bioestadística. Base para el análisis de las ciencias de la salud. , , Limusa Wiley, 2002.
Norman, G. R.; Streiner, D. L. , Bioestadística, , Mosby/Doyma Libros, 1996.
Rial Boubeta, Antonio. , Estadística práctica para la investigación en ciencias de la salud. , , Netbiblo, cop. 2008
ftp://public.dhe.ibm.com/software/analytics/spss/documentation/statistics/20.0/es/client/Manuals/IBM, Manual del usuario de SPSS Statistics Base, , Chicago, IL 60606-6412, EE.UU.
|
|
|
Otros comentarios |
Las clases se impartiran en castellano |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|