Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE3 |
Analitzar i sistematitzar correctament el funcionament del mercat de treball i de les polítiques sociolaborals |
| CE4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| CE7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
| CE9 |
Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball |
| CE10 |
Elaborar, implementar i avaluar estratègies de promoció socioeconòmica, d’inserció laboral i de formació del sistema d’ocupació |
| CE12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
| CE13 |
Elaborar, gestionar i avaluar les polítiques d’ocupació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE3 |
Genèric
| | CE4 |
Genèric
| | CE7 |
Genèric
| | CE9 |
Interpreta les estadístiques i bases de dades disponibles sobre el mercat de treball i les seves implicacions socials
| | CE10 |
Entén les implicacions socials i econòmiques del mercat de treball i les diferències existents en els diversos col•lectius de treballadors
Dissenya projectes d’ocupació utilitzant les estadístiques i bases de dades disponibles del mercat de treball i tenint en compte els aspectes claus per poder-hi incidir
| | CE12 |
Genèric
| | CE13 |
Identifica el fenomen de la desocupació i les polítiques actives i passives d’ocupació
Identifica els aspectes claus per incidir en el mercat de treball, incloent la formació i la productivitat com a motors del creixement econòmic
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT7 |
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1.- Búsqueda d'ocupació
2.- Determinació salarial
3.- Discriminació en el mercat de treball
4.- Transformacions en la demanda de treball
5.- Polítiques de mercat de treball |
1.1- Determinants i estratègies en la búsqueda d'ocupació
1.2- Inserció laboral dels joves
1.3- Atur i cerca de feina
2.1- Diferències salarials compensatòries
2.2- Sistemes de remuneració i l'eficiència del treball
3.1- Teoria econòmica de la discriminació
3.2- Discriminació per gènere
4.1- LLocs de treball i qualificacions
4.2- Canvi tecnològic i demanda de treball
4.3- Globalització i demanda de treball
5.1- Polítiques actives de mercat de treball
5.2- Polítiques passives de mercat de treball
5.3- Diferències entre països en la utilització de polítiques de mercat de treball
5.4- Avaluació de les polítiques
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Sessió Magistral |
|
31 |
46.5 |
77.5 |
Treballs |
|
12 |
24 |
36 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
8 |
12 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
5 |
7 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Treballs |
Anàlisi amb detall d'algun aspecte del temari. Treball amb grup. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Exercicis que es faran al'aula d'informàtica. En grup. |
Atenció personalitzada |
Tutorització de l'alumne per tal d'assegurar que la comprensió de les diferents tasques que planteja l'assignatura es comprenen correctament. Potencial segona tutorització si apareixen problemes en el desenvolupament de les tasques. |
Descripció |
Tutorització de l'alumne per tal d'assegurar que la comprensió de les diferents tasques que planteja l'assignatura es comprenen correctament. Potencial segona tutorització si apareixen problemes en el desenvolupament de les tasques. Es farà preferiblement durant l'horari ordinari a les session de seminari o al desptx del professor, en aquest cas se concertarà cita via e-mail. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Disseny i avaluació d'una política activa d'ocupació. Treball en grup. |
25% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Pràctiques resoltes a classe d'anàlisi de dades. |
30% |
Proves objectives de tipus test |
|
Examen tipus test sobre el contingut teòric de l'assignatura. |
40% |
Altres |
|
assistència i participació a classe |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L’assistència amb participació adequada de l’estudiant a l’aula es tindrà en compte com a element addicional en l’avaluació final de l’assignatura segons el criteri del professor que serà explicat el primer dia de classe La segona convocatòria serà un examen final de caràcter prova de preguntes curtes, una sèrie d'exercicis que correspondran a la feina més pràctica desenvolupada a classe i un examen sobre . Les persones que tinguin superat l'examen teòric no caldrà que el tornin a fer en segona convocatòria. Les persones que tinguin superada alguna part pràctica (treball i pràctiques de tic) no caldrà que la tornin a fer en segona convocatòria Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. |
Bàsica |
|
-Borjas, George J. Labor economics. Sixth edition, McGraw Hill, 2013. - Ehrenberg, Ronald i Smith, Robert. Modern Labor Economics: Theory and Public Policy. 7ª ed. Reading: Addison-Wesley, 2000 - Mcconnell, Campbell,Brue, Stanley i Macpherson, David A. Economía Laboral. Séptima edición. Madrid: McGraw Hill, 2007. -Recio, Albert. Trabajo, Personas y Mercados. Manual de Economía Laboral. Barcelona-Madrid: Icaria-Fuhem, 1997. -Ruesga, Santos [dir.]. Economía delTrabajo y Política Laboral. Madrid: Pirámide, 2002 |
Complementària |
, , ,
|
Toharia, L. [dir.] (1998): El Mercado de Trabajo en El
Trabajo y Política Laboral, Editorial Pirámide, Madrid.España, Editorial McGraw-Hill,
Madrid. |
Assignatures que en continuen el temari |
ECONOMIA LABORAL/15204101 | ECONOMIA/15204002 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ECONOMIA LABORAL/15204101 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|