Tema |
Subtema |
1. Introducció |
|
2. Introducció a l'obtenció de dades |
Tipus de dades, dades primàries versus secundàries
Tipus de fonts
Recollida d'informació: cens/enquestes/entrevistes/observació
Recollida d'informació: mostres |
3. Gestió de dades |
Conceptes generals
Tipologia de dades i variables
L'organització de la informació en una matriu de dades.
|
4. Descripció de les dades
|
Taules, gràfiques i mesures: diferents formes de descriure i resumir informació
Resum de les dades en taules univariants i bivariants
Resum de dades en gràfiques
Resum de dades a través de mesures: posició, dispersió i asimetria
Un apunt sobre la relació entre dues variables |
5. Sèries temporals |
Els components d'una sèrie temporal
Taxes de variació
Interpretació d'un índex: El cas de l'IPC
|
6. Indicadors |
El concepte de mesura
Construcció d'indicadors
|
Descripció |
La professora atendrà els dubtes que l'alumnat tingui en relació amb el contingut de l'assignatura. Aquesta atenció podrà dur-se a terme de manera presencial o a distància, prèvia petició per correu electrònic a la professora. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La nota final per aprovar és 5 sobre 10. Primera convocatòriaOpció 1 (3 elements): 1. Examen final escrit sense ordinador (calculadora sí): 50% de la nota.Consisteix en un examen escrit, 1:30 minuts, amb exercicis i preguntes curtes de tot el temari (examen tipus examen final de l'assignatura, al Moodle hi ha algun exemple).Lloc i hora institucionals (veure apartat Moodle). 2. Examen d'informàtica: 35% de la notaConsisteix en un examen escrit, 1 hora, amb 4 exercicis que es fan amb l'ajut de MS-Excel (examen tipus examen d'informàtica de l'assignatura, al Moodle hi ha algun exemple).Lloc i hora institucionals (veure apartat Moodle). 3. Qüestionaris: 15% de la nota.Hi haurà 10 qüestionaris penjats al moodle que es poden repetir indefinidament al llarg del curs. Per cada qüestionari es conserva la nota més elevada.Lloc i hora institucionals (veure apartat Moodle). Opció 2 (2 elements - sense qüestionaris):1. Examen final escrit sense ordinador (calculadora sí): 60% de la nota.Consisteix en un examen escrit, 1:30 minuts, amb exercicis i preguntes curtes de tot el temari (examen tipus examen final de l'assignatura, al Moodle hi ha algun exemple).Lloc i hora institucionals (veure apartat Moodle). 2. Examen d'informàtica: 40% de la nota.Consisteix en un examen escrit 1 hora amb 4 exercicis que es fan amb l'ajut de MS_Excel (examen tipus examen d'informàtica de l'assignatura, al Moodle hi ha algun exemple).Lloc i hora institucionals (veure apartat Moodle). L'opció s'escull al dia de l'examen final (es poden fer els qüestionaris per a practicar i que al final no puntuïn). Segona convocatòriaÉs com la primera convocatòria, però es pot guardar alguna de les notes de la primera si aquesta nota és de com a mínim 4 sobre 10. Informació addicionalS'oferiran, si hi esteu interessats, 5 sessions de pràctiques d'informàtica i consultes de 2 hores (dilluns o dijous a la tarda, horari a determinar). Al final de la darrera sessió s'ofereix poder fer un examen d'informàtica avançat. Si s'assoleix com a mínim una nota de 4 es permet conservar la nota per a l'avaluació de l'assignatura. Recordeu que la nota final per aprovar és 5 sobre 10. |
Bàsica |
Hernández Bastida, A., Curso elemental de estadística descriptiva, Piramide, Madrid (2008)
Pérez, C., , Estadística aplicada: Conceptos y ejercicios a través de Excel, Garceta grupo editorial, Madrid (2012)
Tomeo Perucha, V., Uña Juárez, I., Lecciones de estadística descriptiva, Thomson, Madrid (2003)
Lind, D.A., Marchal, W.G., Wathen, S.A., Estadísitca aplicada a los negocios y a la economía, McGraw-Hill, Madrid (2012)
Pérez, C., Excel y la estadística, , 2017
|
|
Complementària |
Azofra, H. J., Cuestionarios, CIS, Madrid (1999)
Finkelstein, M.O., Levin, B., Statistics for lawyers, Springer, New York (2001)
Montero Lorenzo, J.M., Problemas resueltos de estadística descriptiva para ciencias sociales, Thomson-Paraninfo, Madrid (2007)
Peña, D., Romo, J., Introducción a la estadística para las ciencias sociales, McGrawHill, Madrid (2003)
Sierra Bravo, R. , Técnicas de investigación social: ejercicios y problemas, Paraninfo, Madrid (1998)
|
Altres
recursos: Pàgina web de l’Organització Internacional del treball (www.ilo.org) Pàgina web de l' Instituto Nacional de Estadística (www.ine.es) Pàgina web de l’Institut
Català d’Estadística (www.idescat.cat) |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|