Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE8 |
Aplicar las diferentes técnicas propias de la gestión de los recursos humanos, de la investigación social y de la evaluación y la auditoría laboral |
| CE14 |
Intervenir, asesorar y gestionar la prevención de riesgos laborales |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE8 |
Analiza los sistemas, procedimientos, instrumentos de gestión y las técnicas de evaluación de la calidad de las organizaciones
| | CE14 |
Gestiona herramientas para medir la calidad de vida laboral de los recursos humanos
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 1. Introducció a la qualitat de vida laboral |
1.1 Concepte i evolució
1.2. Salut ocupacional
1.3 Perspectives, dimensions i indicadors de qualitat de vida laboral |
Tema 2. Diferencies individuals i qualitat de vida laboral. |
2.1. Processos psicosocials
2.2. Model ABC
2.3. Percepció i qualitat de vida laboral
2.4. Diferències individuals |
Tema 3. Estructura organitzativa, sistemes d'organització, organitzacions saludables i qualitat de vida laboral |
3.1. Situació contextual
3.2. Conceptes bàsics
3.3. Organitzacions saludables vs organitzacions tòxiques
3.4. Avaluació i intervenció de la qualitat de vida laboral a les organitzacions |
Tema 4. Factors psicosocials: estrés laboral, assetjament, burnout i comportament absentista. |
4.1. Condicions laborals a l'estat espanyol
4.2. Baixes laborals per causa psíquica
4.3. Estrés laboral
4.4. Burnout
4.5. Mobbing
4.6. Discriminació
4.7. Absentisme i presentisme
4.8 Violència |
Tema 5. Intervenció psicosocial en organitzacions saludables. |
5.1. Mètodes i tècniques d'avaluació
5.2. Mètodes i tècniques d'intervenció |
Tema 6. Exemples pràctics. |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
10 |
15 |
25 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
5 |
5 |
10 |
Debates |
|
1 |
4 |
5 |
Foros de discusión |
|
0 |
1 |
1 |
Trabajos |
|
5 |
20 |
25 |
Presentaciones/exposiciones |
|
1 |
3 |
4 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
1 |
2 |
3 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació de l’assignatura: continguts, objectius, metodologia i criteris d’avaluació. Prospecció de coneixements previs i expectatives |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l’assignatura. L’exposició anirà recolzada amb presentacions fetes amb el programa informàtic Powerpoint i altres mitjans tradicionals. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Resolució d'activitats que es plantejaran a classe per tal de portar a la pràctica els coneixements teòrics |
Debates |
Recerca d'informació i debat sobre qüestions que es plantejaran al començament de l'assignatura |
Foros de discusión |
Participació activa i creativa a les tres discussions plantejades mitjançant el moodle |
Trabajos |
Elaboració d'un treball d'investigació sobre un tema que es proporcionarà al començament del quatrimestre.
Ha de ser original i basar-se en la literatura científica més actual. Constarà de dues parts: una part teòrica i una part pràctica.
|
Presentaciones/exposiciones |
Presentació, davant del grup-classe del treball d'investigació realitzat. |
Atención personalizada |
Atenció als dubtes respecte l'assignatura així com la preparació del treball d'investigació a realitzar sobre un del temes tractats de QVL. |
descripción |
Personalment al despatx en horari d'atenció i prèvia petició o bé virtualment mitjaçant e-mail o moodle |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
Resolució dels exercicis i activitats plantejats a classe seguint les indicacions proporcionades per la professora i entregades a les dates establertes (la no entrega en els termes marcats implica no puntuació) |
20% |
Trabajos |
|
Presentació en paper i presentació oral davant del grup-classe d'un treball d'investigació teòric i pràctic sobre un tema que es plantejarà a l'inici de l'assignatura. |
Part escrita 20%
Presentació oral
10% |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Dues proves de control teòric-pràctic tipus test amb opció múltiple de resposta (els errors resten) i cas pràctic
|
50% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Primera convocatòria. Implica el seguiment de l'assignatura en forma d'avaluació continuada, és a dir, assistència mínima al 80% de les classes i realització de les tasques que es vagin demanant. La superació de l'assignatura requereix d'una puntuació mínima de 5 en cadascuna de les parts (activitats, treball, presentació oral i proves de control). En cas de no poder adscriure's a aquesta modalitat s'haurà de comunicar al començament de l'assignatura per tal d'establir possibilitats de compensació, com a màxim una setmana després d'iniciat el quadrimestre. Segona convocatòria implica la realització de les mateixes activitats que es duran a terme durant les classes, l'exàmen, i l'elaboració el treball pràctic (escrit i presentació) que s'haurà de lliurar el dia de l'examen en paper, power point i gravació en format DVD. Superar l'assignatura implica una nota mínima de 5 en la part pràctica i de 5 en la part teòrica, de no ser així l'assignatura quedarà suspesa. Durant les activitats avaluatives no es podrà fer servir cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades, sent motiu directe de desqualificació. Així mateix no està permés l'ús de telèfons mòbils durant les classes. |
Básica |
Tous, J. , Psicosociologia de la salud ocupacional (1): Evaluación en intervención psicosocial., , AEPA-Publidisa
Tous, J., Psicosociologia de la salud ocupacional (2): Promoción de la salud ocupacional. , , AEPA-Publidisa
Tous, J. , Quemarse en el trabajo: El síndrome del “Burnout”, , Formación en Seguridad Laboral. Volumen 4 Págs, 14
Tous, J., El comportamiento absentista y sus repercusiones en la calidad de vida y calidad delservicio en el sector hotelero. , , Septem
Tous, J, Aspectes psicosocials de la qualitat de vida laboral en el sector hoteler., , Publicacions URV
|
|
Complementaria |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|