DATOS IDENTIFICATIVOS 2023_24
Asignatura (*) COMPTABILITAT Código 15204227
Titulación
Grau en Relacions Laborals i Ocupació (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Optativa 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Gestió d'Empreses
Coordinador/a
VIDAL BLASCO, MARIA ARANTZAZU
Correo-e mariaarantzazu.vidal@urv.cat
Profesores/as
VIDAL BLASCO, MARIA ARANTZAZU
Web
Descripción general e información relevante

Iniciar a l'estudiant en els aspectes generals comptables, la realitat econòmica i financera del cicle comptable, així com en el coneixement d'aquells aspectes més rellevants que permetin elaborar una informació que sigui útil per pendre les decisions empresarials adequades.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 CE9 Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 CE9 Entén el funcionament d’una economia de mercat i les implicacions que tenen les diferents formes de mercat
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
TEMA 1 CONCEPTE DE COMPTABILITAT 1.1. L’activitat econòmica i la necessitat de informació. 1.2. Concepte i fi de la Comptabilitat. 1.3. Divisió de la Comptabilitat. 1.4. Usuaris de la informació comptable. 1.5. Característiques de la informació comptable
TEMA 2 ESTUDI GENERAL DEL PATRIMONI 2.1. Concepte de patrimoni. 2.2. Estructura econòmica i estructura financera. 2.3. Elements i masses patrimonials. 2.4. Equilibris patrimonials.
TEMA 3 INSTRUMENTACIÓ COMPTABLE 3.1. El compte com a element conceptual de representació comptable. 3.1.1. Concepte, estructura i representació del compte. 3.1.2. Tecnicismes terminològics. 3.1.3. Classificació dels comptes. 3.2. Els llibres de Comptabilitat com a instrument material de representació.
TEMA 4 EL PROCÉS COMPTABLE: EL CICLE COMPTABLE 4.1. Concepte i fases del cicle comptable. 4.2. Iniciació de la comptabilitat. 4.2.1. L’inventari. 4.2.2. Obertura de la Comptabilitat. 4.3. Desenvolupament comptable del període. 4.3.1. Registre dels fets comptables. 4.3.2. Balanç de Comprovació de Sumes i Saldos. 4.4. Tancament de la Comptabilitat. 4.4.1. Regularització de comptes. 4.4.2. Determinació del resultat de l’exercici. 4.4.3. Assentament de tancament. 4.5. L’elaboració dels estats comptables.
TEMA 5 NORMALITZACIÓ I PLANIFICACIÓ COMPTABLE 5.1. La regulació de la comptabilitat a Espanya. 5.2. Anàlisi del Pla General Comptable: característiques i estructura. 5.3. El Marc Conceptual del Pla General Comptable

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
CE9
10 20 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
CE9
6 9 15
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de tipus test
CE9
2 8 10
Proves pràctiques
CE9
6 12 18
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
descripción

Els estudiants disposaran d'hores de consulta de l'assignatura. Caldrà concertar hora prèviament per correu electrònic.


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Proves pràctiques
CE9
Supòsits pràctics corresponents fonamentalment als continguts dels temes 2, 3 i 4.
Les proves pràctiques seran realitzades en grups de quatre persones.

55 %
Proves objectives de tipus test
CE9
Test (individual) corresponent als continguts dels temes 1 al 5. El test consta de 10-15 preguntes.


45 %
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Els alumnes que superin les proves pràctiques o la prova teòrica (test) poden convalidar la part superada (pràctica o teòrica) a l'examen final de la 2ª convocatòria de gener.

A la 2ª convocatòria l'alumne haurà de realitzar un examen final que constarà de dos parts: una prova pràctica individual (5,5 punts) i un test individual corresponent als continguts dels temes 1 al 5 (4,5 punts).


Fonts d'informació

Bàsica ICAC, Plan General de Contabilidad 2007, , última edición disponible
ICAC, Plan General de Contabilidad de pymes, , última edición disponible
Omeñaca García, J., Guía práctica de adaptación. Del PGC de 1990 al nuevo plan general de contabilidad y PGC pymes, Deusto, última edición disponible
Serra, V.; Giner, B.; Vilar, E., Sistemas de información contable. Una introducción a la contabilidad, Tirant lo Blanch, última edición disponible
Vilardell, I.; Ortín, P.; Solà, M., Introducción a la contabilidad general, McGraw-Hill, última edición disponible

Complementària Torres-Coronas, T.; Vidal-Blasco, M.A., The Impacts of Trait Emotional Intelligence and Entrepreneurial SelfEfficacy on Perceived Behavioral Control Among Undergraduate Students, En Management Association, I. (Ed.) (2020): Start-Ups and SMEs: Concepts, Methodologies, Tools, and, 2020
Torres-Coronas, T.; Vidal-Blasco, M.A., Predicting global entrepreneurship: An exploratory study, Educar, 2021
Torres-Coronas, T.; Vidal-Blasco, M.A.; Simón-Olomos, M.J., Formación para la gestión de la carrera profesional en el ámbito universitario, International Humanities Review. 11(Monográfico: Development of New Teaching Skills), 2022

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.