Dret Privat,Processal i Financer Dret Públic Economia Gestió d'Empreses Psicologia
Coordinador/a
JORDI AMOROS, CATALINA
Correo-e
catalina.jordi@urv.cat esther.guerrero@urv.cat
Profesores/as
JORDI AMOROS, CATALINA
GUERRERO VIZUETE, MARIA ESTHER
Web
Descripción general e información relevante
Aquesta assignatura permet que l'estudiant apliqui els coneixements adquirits al llarg del grau, essent una aproximació pràctica al món professional. Amb l’estada a l’entitat de practiques l’estudiant, a més a més de consolidar coneixements, desenvolupa habilitats i competències necessàries pel correcte exercici de la seva professió. En paral•lel, l’estudiant obté una experiència una experiència pràctica que millora la seva ocupabilitat i l’ajuda a reflexionar sobre el seu pla de carrera.
Competències
Tipo A
Código
Competencias Específicas
CE1
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació
CE2
Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions
CE3
Analitzar i sistematitzar correctament el funcionament del mercat de treball i de les polítiques sociolaborals
CE4
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica
CE5
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals
CE6
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals
CE7
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals
CE8
Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral
CE9
Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball
CE10
Elaborar, implementar i avaluar estratègies de promoció socioeconòmica, d’inserció laboral i de formació del sistema d’ocupació
CE11
Analitzar, diagnosticar, avaluar i definir estratègies en l’àmbit de l’organització del treball i dels recursos humans
CE12
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...)
CE13
Elaborar, gestionar i avaluar les polítiques d’ocupació
CE14
Intervenir, assessorar i gestionar la prevenció de riscos laborals
Tipo B
Código
Competencias Transversales
CT3
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi
CT4
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa
CT6
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
Tipo C
Código
Resultados de aprendizaje
Procediments de selecció i assignació
Procedimientos
Els processos relatius a l'assignatura s'informaran en reunions presencials d'assistència obligatòria. En aquestes reunions, els estudiants matriculats reben informació de l'oferta de pràctiques, places, períodes, requisits, els terminis i calendari i documentació a lliurar. Tota aquesta informació es posa a disposició de l'estudiant a través de l'espai Moodle de l'assignatura.
A partir de la priorització de l'oferta que fa l'estudiant, s'assignen les places per ordre segons la nota mitjana de l'expedient i l'establert a la Guia de pràctiques externes del Centre.
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos
Pla específic d'actuació
descripción
Activitats Introductòries
Reunió informativa sobre l'oferta de pràctiques com a places, periodes i requisits. Informació dels terminis i de la documentació a lliurar.
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
Hores (presencials i virtuals) dedicades a relació amb el tutor/a extern -entitat- i amb el tutor/a acadèmic de les pràctiques i a la cooordinació entre les parts.
Estada de pràctiques
L'estada de les pràctiques consisteix en 200 hores d'activitat presencial al lloc assignat.
Memòria
Informe elaborat per l'estudiant en el qual relaciona continguts del Grau amb la seva experiència en l'empresa i el disseny d'un pla de futur professional. Les pautes i la guia són accessibles a través de l'espai Moodle de l'assignatura.
Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
descripción
Cada estudiant té un tutor o tutora acadèmic assignat amb el qual haurà
d'estar en contacte permanent, a més de realitzar les tutories i assistència a jornades d'orientació professional obligatòries establertes que tenen pes a la nota final.
L'estudiant, des del primer dia de la seva estada a l'entitat assignada, estarà en contacte amb el tutor o
tutora de l'entitat corresponent. Li presentarà la documentació i
conjuntament ompliran el quadern de pràctiques com a eina de seguiment de
l'estada.
Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologías
Competencias
descripción
Peso
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
L'estudiant realitzarà les tutories obligatòries que marqui el seu tutor o tutora per garantir el millor seguiment i aprofitament de l'estada en l'empresa/entitat. Assistirà també a les jornades d'orientació professional requerides durant el curs.
El tutor de pràctiques acadèmic avalua l'estada de l'estudiant en l'entitat/empresa a partir de quadern de pràctiques, prèviament supervisat pel tutor/a de l'entitat, i de l'avaluació que rep l'estudiant.
L'estudiant haurà de realitzar una memòria en la qual reflexionarà sobre els coneixements i competències adquirits durant la seva estada de pràctiques. La memòria inclourà el disseny d'un pla de futur professional i un autoavalució de competències adquirides. Haurà de fer una reflexió crítica sobre l'ajust entre la teoria i la pràctica dels coneixements adquirits i impartits
Amb la memòria l'estudiant inclourà l'autoinforme sobre l'estada en l'empresa.
30%
Otros
Otros comentarios y segunda convocatoria
Fonts d'informació
Bàsica
Torres-Coronas,T. i Jordi-Amorós, C., PRÀCTIQUES EXTERNES I TREBALL FINAL DE GRAU Un projecte pilot de formació dual, , Reista CIDUI 2018
Enllaç d'accés a les normatives URV que afecten les pràctiques externes. És important llegir la Guia de pràctiques externes per tal de conèixer els drets i deures que s'han de respectar durant l'estada en pràctiques a l'entitat assignada.
Per poder matricular l’assignatura de Pràctiques Externes, és requisit indispensable haver superat el 70% dels crèdits totals del grau.
Es recomana a l'estudiant amb situacions personals derivades o connectades amb la situació de discapacitat contacti el primer dia amb el coordinador/a de l'assignatura per tal d'ajustar l'oferta a la seva situació.
En general, es recomana a l'estudiant llegir la Guia de pràctiques externes del Centre per tal de conèixer els seus drets i deures i tenir un millor funcionament de les pràctiques.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.