Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE5 |
Seleccionar informació no jurídica rellevant per utilitzar-la en un context jurídic |
| CE7 |
Ser conscient de la funció del dret com a sistema regulador de les relacions socials i econòmiques |
| CE11 |
Distingir entre el raonament jurídic i els arguments de naturalesa ètica, política, econòmica i social |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE5 |
Comprèn el paper de l’economia i la política com a reguladora de les relacions socials
| | CE7 |
Genèric
| | CE11 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
MICROECONOMIA
I-INTRODUCCIÓ
|
LLIÇÓ 1.-L'economia com a ciència social.
1.1.- L'activitat econòmica
1.2.- Models econòmics
1.3.- Sistemes econòmics.
1.4.- La base demogràfica.
1.5.- Formació de mà d'obra i producció |
II-EL MERCAT
|
LLIÇÓ 2.- Els mercats: Demanda i Oferta
2.1.- El mercat i la competència
2.2.- La teoria de la demanda
2.3.- La teoria de l'oferta.
2.4.- L'equilibri del mercat, desplaçaments i moviments
2.5.- L'elasticitat
LLIÇÓ 3.- L'oferta: l'empresa i els costos
3.1.- Tecnologia i funció de producció
3.2.- Funció de costos de l'empresa.
3.3.- Rendiments d'escala.
LLIÇÓ 4.- Diferents tipus de mercats
4.1.- Competència perfecta
4.2.- Competència imperfecta
|
MACROECONOMIA
III - INTRODUCCIÓ |
LLIÇÓ 5.- Els agregats econòmics
5.1.- El PIB i els seus components
5.2.- La mesura del cost de la vida
5.3.- Cicles econòmics
5.4.- L'economia en el llarg termini
5.5.- El mercat de treball
LLICÓ 6.- Polítiques econòmiques
6.1.- Política fiscal
6.2.- Política monetària
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
40 |
52 |
92 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
20 |
20 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
2 |
6 |
Proves mixtes |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura i del pla de treball. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Simulacions a través de les TIC |
Atenció personalitzada |
Atenció presencial al despatx en els dies i horari prefixat. |
Descripció |
Atenció presencial al despatx en els dies i horari prefixats. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Es realitzarà una prova mixta relacionada amb les sis lliçons del programa. |
50%
|
Proves objectives de tipus test |
|
Es realitzaràn dues proves objectives tipus test, la primera corresponent a les lliçons 1 a 4 del programa i la segona corresponent a les lliçons 5 i 6 del programa. |
25%
25% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per tal de superar l'assignatura en l'avaluació continuada, caldrà haver obtingut un mínim de cinc punts, tenint en compte les valoracions de cadascuna de les proves explicitades. En cas de no superació de l'assignatura en l'avaluació continuada, la segona convocatòria es correspondrà amb una prova mixta. En aquest cas, per superar l'assignatura caldrà obtenir un mínim de cinc punts. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar que s'iniciï un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
N.G. Mankiw/M. Taylor, Economía, 2017, Ed. Paraninfo
Torres, J., Economía Política, 2013, Ed. Piramide
Ávila, Gómez, Lozano, Mochón, Simon et al., Economia: Teoría y Política. Libro de Probemas, 1994, McGraw Hill
Krugman/Wells/Graddy, Fundamentos de Economía, 3ª 2015, Ed. Reverté
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|