Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE5 |
Seleccionar información no jurídica relevante para emplearla en un contexto jurídico |
| CE7 |
Ser consciente de la función del derecho como sistema regulador de las relaciones sociales y económicas |
| CE11 |
Distinguir entre el razonamiento jurídico y los argumentos de naturalesa ética, política, económica y social |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE5 |
Comprende el papel de la economía y la política como reguladora de las relaciones sociales
| | CE7 |
Genérico
| | CE11 |
Genérico
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
MICROECONOMIA
I-INTRODUCCIÓ
|
LLIÇÓ 1.-L'economia com a ciència social.
1.1.- L'activitat econòmica
1.2.- Models econòmics
1.3.- Sistemes econòmics.
1.4.- La base demogràfica.
1.5.- Formació de mà d'obra i producció |
II-EL MERCAT
|
LLIÇÓ 2.- Els mercats: Demanda i Oferta
2.1.- El mercat i la competència
2.2.- La teoria de la demanda
2.3.- La teoria de l'oferta.
2.4.- L'equilibri del mercat, desplaçaments i moviments
2.5.- L'elasticitat
LLIÇÓ 3.- L'oferta: l'empresa i els costos
3.1.- Tecnologia i funció de producció
3.2.- Funció de costos de l'empresa.
3.3.- Rendiments d'escala.
LLIÇÓ 4.- Diferents tipus de mercats
4.1.- Competència perfecta
4.2.- Competència imperfecta
|
MACROECONOMIA
III - INTRODUCCIÓ |
LLIÇÓ 5.- Els agregats econòmics
5.1.- El PIB i els seus components
5.2.- La mesura del cost de la vida
5.3.- Cicles econòmics
5.4.- L'economia en el llarg termini
5.5.- El mercat de treball
LLICÓ 6.- Polítiques econòmiques
6.1.- Política fiscal
6.2.- Política monetària
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
2 |
4 |
Sesión magistral |
|
40 |
52 |
92 |
Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
|
20 |
20 |
40 |
Atención personalizada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
4 |
2 |
6 |
Pruebas mixtas |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura i del pla de treball. |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Simulacions a través de les TIC |
Atención personalizada |
Atenció presencial al despatx en els dies i horari prefixat. |
descripción |
Atenció presencial al despatx en els dies i horari prefixats. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pruebas mixtas |
|
Es realitzarà una prova mixta relacionada amb les sis lliçons del programa. |
50%
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Es realitzaràn dues proves objectives tipus test, la primera corresponent a les lliçons 1 a 4 del programa i la segona corresponent a les lliçons 5 i 6 del programa. |
25%
25% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per tal de superar l'assignatura en l'avaluació continuada, caldrà haver obtingut un mínim de cinc punts, tenint en compte les valoracions de cadascuna de les proves explicitades. En cas de no superació de l'assignatura en l'avaluació continuada, la segona convocatòria es correspondrà amb una prova mixta. En aquest cas, per superar l'assignatura caldrà obtenir un mínim de cinc punts. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar que s'iniciï un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Básica |
N.G. Mankiw/M. Taylor, Economía, 2017, Ed. Paraninfo
Torres, J., Economía Política, 2013, Ed. Piramide
Ávila, Gómez, Lozano, Mochón, Simon et al., Economia: Teoría y Política. Libro de Probemas, 1994, McGraw Hill
Krugman/Wells/Graddy, Fundamentos de Economía, 3ª 2015, Ed. Reverté
|
|
Complementaria |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|