Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE9 |
Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos |
| CE11 |
Donar suport al desenvolupament de xarxes per a fer front a les necessitats socials |
| CE12 |
Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions |
| CE13 |
Identificar situacions de risc i actuar preventivament en la seva resolució |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE9 |
Coneix les teories de construcció del comportament humà i la influència dels mitjans de comunicació
| | CE11 |
Genèric
| | CE12 |
Genèric
| | CE13 |
Genèric
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Introducció i conceptes bàsics |
1. De la societat de comunicació de masses a la societat-xarxa: continuïtats i transformacions.
2. Els mitjans de comunicació i la construcció social de la realitat
3. Mitjans, "social media" i control social |
2. Els emissors |
2.1 El sector mediàtic a Espanya i Catalunya: estructura i finançament.
2.2. Com es produeix l'actualitat periodística? Rutines i agenda.
2.3. Les fonts d'informació: el paper dels gabinets i de les agències.
2.4. Elaboració de notes de premsa, roda de premsa i dossier de premsa. |
3. El suports o canals |
3.1. La premsa en paper: característiques, condicionants, potencialitats. Models de premsa.
3.2. La ràdio: característiques, condicionants, potencialitats. Models d'emissores de ràdio.
3.3 La televisió: característiques, condicionants, potencialitats. Models de televisió.
3.4. Internet, nous mitjans i xarxes socials.
3.5. Creació de produccions audiovisuals. |
4. Els missatges. Models, gèneres i formats |
4.1. Els gèneres periodístics en premsa, ràdio i televisió.
4.2. Normes professionals: el codi deontològic i el Consell de la Informació de Catalunya.
4.3. Els gèneres de programes i formats audiovisuals.
4.4. Programació i graelles.
4.5. La publicitat i el patrocini.
|
5. Disseny i creació de campanyes de comunicació per a entitats socials |
5.1. Finalitat, idea i disseny daccions de comunicació.
5.2. Planificació de campanyes i disseny de materials. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Sessió Magistral |
|
15 |
5 |
20 |
Treballs |
|
25 |
40 |
65 |
Pràctiques a través de TIC |
|
20 |
35 |
55 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
2 |
3 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Explicació del contingut, desplegament i avaluació de l'assignatura, amb la realització d'alguna activitat. |
Sessió Magistral |
Sessions presencials mitjançant les quals es desenvoluparà el temari i es complementaran amb dinàmiques participatives a l'aula. |
Treballs |
Treballs de curs centrats en analitzar mijans i generar accions de comunicació com notes de premsa. |
Pràctiques a través de TIC |
Pràctiques destinades a crear produccions audiovisuals i accions de campanyes de comunicació d'entitats socials. |
Presentacions / exposicions |
Presentacions del resultats de les pràctiques. Poden ser presencials o enregistrades. |
Atenció personalitzada |
Realització de tutories grupals i individuals que proporcionen seguiment i avaluació dels treballs de l'alumne. |
descripción |
Es faran tutories personalitzades a petició de l'alumnat. Realització de tutories grupals i individuals que proporcionen seguiment dels treballs de l'alumne. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Treballs |
|
Elaboració de pràctiques com:
Nota de Premsa
Roda de premsa
Producció audiovisual
Disseny de posts en xarxes socials
Anàlisi de mitjans
Disseny de Campanyes de Comunicació |
85% |
Proves objectives de tipus test |
|
Tests de seguiment de coneixements. |
15% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per superar l'assignatura en avaluació continuada caldrà aprovar per separat cada un dels següents blocs: pràctiques, i proves de coneixements. Es necessari realitzar i superar totes les pràctiques previstes a l'assignatura tant en un sistema d'avaluació continuada com d'avaluació única. En cas de no assolir algun resultat d'aprenentatge associat amb les pràctiques a l'avaluació continuada, l'estudiant pot fer les recuperacions específiques a la segona convocatòria. Dins del sistema d'avaluació continua, l'alumnat que superi una mitjana de 8 a les pràctiques es qualificarà com excel·lent el final de l'assignatura. En segona convocatòria es farà mitjana ponderada de tots els blocs avaluatoris. |
Bàsica |
Adrián Aguayo Llanos, Cómo elaborar un Plan de Comunicación en tu ONG, LLiure de drets, Fundación Gestión y Participación Social www.asoci
Guillaume Lamarre, Storytelling como estrategia de comunicación: Herramientas narrativas para comunicadores, creativos y emprendedores, 2019, Editorial Gustavo Gili S.L.
Carmen Costa-Sánchez, Comunicación corporativa audiovisual y online. Innovación y tendencias, UOC, 2018
Steven Douglas Katz, Plano a plano: De la idea a la pantalla. Edición actualizada 25 aniversario:, Plot Ediciones, S.L., 2000
|
Es proporcionaran a principis de curs. |
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|