Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE1 |
Potenciar el desarrollo e independencia de las personas para facilitar el fortalecimiento de sus habilidades de relación interpersonal y miejorar sus condiciones de vida. |
| CE9 |
Analizar los comportamientos que representan un riesgo para el sistema cliente y elaborar estrategias de modificación de los mismos |
| CE12 |
Orientar a personas, familias, grupos, organizaciones y comunidades en el análisis de sus necesidades y en la toma de decisiones |
| CE16 |
Desarrollar estrategias para la gestión y dirección de entidades de bienestar social |
| CE17 |
Defender a las personas, familias, grupos, organizaciones y comunidades y actuar en su nombre si la situación lo requiere |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE1 |
Genèric
| | CE9 |
Coneix les teories de construcció del comportament humà i la influència dels mitjans de comunicació
| | CE12 |
Genèric
| | CE16 |
Coneix la importància del sistema de relacions dins l’estructura interna de les organitzacions
| | CE17 |
Genèric
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. El cómo y el por qué de la psicología social |
1.1. Psicologia i Psicologia social
1.2. Teories en Psicologia social
1.3. Mètodes i sistemes de treball en psicologia
1.4. Àmbits d'aplicació de la Psicologia científica |
2. La identidad (el self) |
2.1. Processos psicosocials bàsics
2.2. Percepció social
2.3. Autopercepció o self
2.4. Formació d'impressions
2.5. Atribució |
3. La interacción social |
|
4. Naturaleza y organización de las actitudes |
4.1. Tipologies
4.2. Fases
4.3. Lideratge |
5. Influencia, conformidad y obediencia |
5.1. Concepte i objectius d'intervenció psicosocial
5.2. Avaluació i disseny de programes d'intervenció psicosocial |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
Sesión magistral |
|
52 |
0 |
52 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
1 |
25 |
26 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
1 |
25 |
26 |
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
2 |
40 |
42 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació de l'assignatura que permetrà aprofundir en la forma de treball de l'assignatura i de la seva avaluació
|
Sesión magistral |
Exposició oral dels continguts teòrics seguint els principis de l'aprenentatge significatiu
|
Resolución de problemas/ejercicios |
Realització d’activitats i resolució de casos pràctics relacionats amb el contingut de l’assignatura. En ocasions es resoldran a l’aula, i en algunes ocasions hauran de ser entregades per l’alumne. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Realització d'activitats a l'aula complementàries a les sessions magistrals |
Atención personalizada |
L'atenció es durà a terme amb caràcter presencial i/o on-line en funció de les necessitats i demandes de l'alumnat |
descripción |
L'atenció es durà a terme amb caràcter presencial i/o
on-line en funció de les necessitats i demandes de l'alumnat, sempre prèvia petició a classe o mitjançant correu electrònic. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios |
|
Realització d'activitats a l'aula complementàries a les sessions magistrals |
10% |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Prova objectiva tipus test de 40 o 50 ítems d'opció múltiple, amb tres o quatre opcions de resposta, sobre els continguts de teoria. |
50% |
Otros |
|
<p> Activitats i memòria de seminaris </p> |
40% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Superar l'assignatura implica una nota mínima de 5 a la part teòrica i una nota mínima de 5 a la part pràctica. És obligatòria l'assistència als 80% dels seminaris així com la realització de les activitats demanades a les sessions pràctiques i a les sessions teòriques. Segona convocatòria: prova objectiva tipus test de 40 o 50 ítems d'opció múltiple amb quatre opcions de resposta per a la part teórica (60% de la nota) i, en cas de no haver-les anant entregant durant els seminaris, l'entrega de la memòria d'activitats dels seminaris (40% de la nota). D'acord amb la normativa vigent el professorat podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. --> |
Básica |
Tordera, N; Tous, J.; Codorniu, MJ; Ferré, Ferran; Revillas, F; y González, MG, Temes de Psicologia Social: La interacció individu-societat, Cossitània edicions, 2005
Tomàs Ibáñez Gracia (coord.), Introducció a la psicologia social, Editorial UOC, Barcelona
Vander Zanden, J. W., Manual de Psicologia Social, Paidós Básica,
Adriana Gil Juárez i Anna Vitores González, Comunicació i discurs, Editorial UOC, Barcelona
|
CASOS PRÀCTICS Gil-Juárez, A.; Feliu, J.; Vitores, A.; (2018). Mutable Technology, Immutable Gender: Qualifying the 'Co-construction of Gender and Technology' Approach. Women's Studies International Forum, 66, pp. 56 - 62 . https://doi.org/10.1016/j.wsif.2017.11.014 . ISSN: 0277-5395 Gil-Juárez, A. (2016). Trans*exualidade?. Acompañamiento, factores de salud y recursos educativos. [Review of the book]. Social and Education History , 5(2), pp. 195 - 199 . https://doi.org/10.17583/hse.2016.2122 . ISSN: 2014-3567 |
Complementaria |
Moscovici,S., Psicología Social. II: Pensamiento y vida social. Psicología Social y problemas sociales, Paidós, Barcelona
Moscovici,S., Psicología Social. I: Influencia y cambio de actitudes. Individuos y grupos., Paidós, Barcelona
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|