Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Utilitzar correctament les fonts del dret ambiental per a obtenir informació jurídicament rellevant. |
| CE3 |
Adquirir i aplicar el llenguatge especialitzat propi de l'àmbit del dret ambiental utilitzat en la redacció i la interpretació de textos jurídics. |
| CE6 |
Analitzar, vaorar i argumentar els problemes que es palntegen en dret ambiental a partir dels informes d'experts en disciplines mediambientals. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Classifica les competències de les diferents administracions públiques en matèria d'ordenació del territori i urbanisme i l'evolució normativa en aquest àmbit
Analitza les funcions i la tipologia del planejament territorial
Descriu el règim urbanístic del sòl
Identifica els diferents tipus de plans urbanístics i el seu procediment d'aprovació
| | CE3 |
Descriu els sistemes de gestió urbanística, la intervenció administrativa en l'edificació i l'ús del sòl i la disciplina urbanística
| | CE6 |
Valora el funcionament de la responsabilitat patrimonial de l'Administració en matèria urbanística
Avalua la contribució de la planificació territorial i urbanística a la protecció del medi ambient
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Desenvolupament sostenible en el Medi Urba. |
1.1. Noció del desenvolupament sostenible.
1.2. Urbanisme sota els principis del desenvolupament sostenible.
1.3. El desenvolupament sostenible en l'ordenament jurídic urbanístic espanyol.
1.4. Desenvolupament sostenible a la renovació urbana. |
2. Normativa estatal i autonòmica. |
2.1. L'ordenació urbanística. Antecedents històrics. Fonamentació constitucional i estatutària.
2.2. Distribució constitucional de competències.
2.3. Drets i deures dels ciutadans.
2.4. Estatut jurídic de la propietat.
2.5. Principis generals de l'actuació urbanística. |
3. Règim urbanístic del sòl |
3.1. Classificació del sòl.
3.2. Aprofitament urbanístic.
3.3. Estatut de la propietat immobiliària.
3.4. Sistemes urbanístics generals i locals.
3.4. Estàndards urbanístics. |
4. Figures de planejament |
4.1. Planejament territorial.
4.2. Planejament urbanístic |
5. Elaboració i aprovació del planejament. |
5.1. Actes preparatoris.
5.2. Elaboració i aprovació dels plans.
5.3. Efectes de l'aprovació definitiva i de la publicació del planejament.
5.4. Vigència, modificació i revisió dels plans.
5.5. Participació ciutadana en la elaboració del planejament. |
6. Gestió Urbanística |
6.1. Requisits previs per l'execució del planejament.
6.2. Delimitació polígons d'actuació.
6.3. Tramitació dels instruments de gestió urbanística.
6.4. Sistemes d'actuació: reparcel·lació i expropiació. |
7. Intervenció administrativa en l'edificació i ús del sòl. |
7.1. Les llicències urbanístiques i els règims de comunicació.
7.2. Competència i procediment d'atorgament.
7.3. El silenci administratiu.
7.4. La caducitat de la llicència.
7.5. El deure urbanístic de conservació.
7.6. Les llicències d'activitat.
|
8. La protecció de la legalitat urbanística. |
8.1. La restauració de la realitat física alterada o transformada.
8.2. La Disciplina urbanística: El dret urbanístic sancionador.
8.3. Infraccions i sancions.
8.4. El procediment sancionador.
8.5. La tutela judicial de l'urbanisme. El dret penal urbanístic. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
4 |
5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
2 |
42 |
44 |
Fòrums de debat |
|
1 |
6 |
7 |
Atenció personalitzada |
|
11 |
0 |
11 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
3 |
30 |
33 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Aproximació a les qüestions fonamentals, als problemes i a la metodologia de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució i estudi de casos assignats pels docents |
Fòrums de debat |
Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes diversos relacionats amb l'àmbit acadèmic i professional. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor te reservat per atendre i resoldre dubtes dels estudiants, a través del fòrum de dubtes de l'assignatura, web conferència (adobe connect), xat i altres eines. |
Descripció |
Quan comenci la impartició de l'assignatura, el professor fixarà l'horari destinat a atendre i resoldre dubtes dels estudiants. La resolució de dubtes dels estudiants es realitzarà a través dels diferents fòrums de dubtes de l'assignatura, web conferència (adobe connect), xat i altres eines. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Anàlisi i resolució de casos pràctics relacionats amb l'assignatura. Encara que durant el curs podran realitzar-se més supòsits pràctics, únicament s'avaluaran dos d'ells. Aquests supòsits pràctics es posaran amb antelació suficient a disposició dels alumnes en el moodle. Els casos pràctics avaluatius hauran de lliurar-se per escrit a través del Moodle en la data fixada pel professor. No s'admetran entregues extemporànies. La resolució dels casos pràctics avaluatius s'hauran d'exposar oralment a través del sistema de webconferencia Adobe Connect. |
60% |
Fòrums de debat |
|
Es valorarà la participació i l'argumentació de les intervencions dels estudiants als fòrums i debats plantejats al llarg de l'assignatura. |
10% |
Proves objectives de tipus test |
|
Durant el curs es realitzaran diversos proves objectives de tipus test, pero únicament s'avaluarà la última prova que serà un compendi de les preguntes anteriorment plantejades. |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Amb caràcter general, es seguirà un sistema d'avaluació continuada. Els alumnes seran avaluats a partir de la realització d'una sèrie d'activitats avaluatives, especificades en l'apartat anterior. Els alumnes que no segueixin o no superin el sistema d'avaluació continuada hauran de realitzar una prova final de l'assignatura, que es realitzarà de forma oral. A aquests efectes, s'utilitzarà la webconferencia ( Adobe Connect, disponible a la plataforma Moodle ) o altres eines. --> |
Bàsica |
Judith Gifreu i Font, L'ordenació urbanística a Catalunya, Marcial Pons, 2012
BUSTILLO BOLADO, R.O. y FUENSANTA GÓMENZ MANRESA, M. (Dir), Desarrollo sostenible: análisis jurisprudencial y de políicas públicas., Aranzadi, 2014
, Ventanas en la ciudad. Observaciones sobre las urbes contemporáneas., Barcelona - UOC, 2005
ABEL FABRE, J., , El sistema de compensación urbanística. Una visión a través de la doctrina, la jurisprudencia y la experiencia, Bosch, Barcelona, 2003
AGUDO GONZÁLEZ, J., Incidencia de la protección del medio ambiente en los usos del suelo, Bosch, Barcelona, 2014
AMENÓS ÁLAMO, J., La inspección urbanística: concepto y régimen jurídico, Cedecs, Barcelona, 1999
MARTÍN REBOLLO/BUSTILLOS (Dirs.), Fundamentos de derecho urbanístico, , 2009
|
Al llarg del curs es proporcionarà bibliografia complementària relacionada amb els diversos temes tractats. |
Complementària |
|
Al llarg del curs es proporcionarà bibliografia complementària relacionada amb els diversos temes tractats. |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INTERVENCIÓ ADMINISTRATIVA AMBIENTAL/15675107 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|