Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE4 |
Gestionar els processos de recursos humans de les organitzacions |
| CE10 |
Assessorar les organitzacions sobre l'eficiència del treball diagnosticant situacions i proposant cursos d'acció i millorar-les |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE4 |
Conèixer els processos psicològics individuals que intervenen en el context del treball
| | CE10 |
Mesurar i avaluar els processos psicològics individuals que intervenen en el context del treball
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Models i teories en psicologia del treball.
|
|
2. El significat del Treball.
|
|
3. Aspectes individuals del comportament humà: Competències.
|
|
4. Personalitat.
|
|
5. Actituds i valors.
|
|
6. Motivació.
|
|
7. Emocions i intel·ligència emocional.
|
|
8. Psicologia de la salut ocupacional: estrès, burnout i mobbing |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
33 |
54 |
87 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
18 |
30 |
Treballs |
|
12 |
18 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura a l’alumne, bàsicament, els seus continguts, objectius, metodologia i criteris d’avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l’assignatura. Relacionant-los amb les sessions anteriors, posant èmfasi amb les idees importants i posant exemples clarificadors dels conceptes tractats. L’exposició anirà recolzada amb recursos audiovisuals que es considerin convenients per la correcta realització de la classe (ex. presentacions en powerpoint, kahoot, etc.). |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Plantejament d’un cas real o simulat que l’estudiant ha de treballar per donar una solució argumentada al tema, resoldre preguntes o realitzar una reflexió global. En algunes ocasions, aquestes activitats poden donar lloc a un debat a l'aula o presentacions orals dels alumnes, molt valorable pel professor/a.
Normalment, serà una activitat que es realitzarà en petits grups i el resultat s'haurà de presentar per escrit al professor/a. |
Treballs |
Activitats individuals i/o en grups de treball que es realitzaran i lliuraran sobre allò fet a seminaris. L'assistència és requisit imprescindible per poder aprovar-los. |
Atenció personalitzada |
Els professors orientaran i guiaran el procés d'aprenentatge de l’alumne a través del moodle i/o l'aula. També es pot fer al despatx, concertant prèviament una tutoria via email. |
Descripció |
El professor/a de l'assignatura podrà fer tutories amb els estudiants per analitzar l'evolució de l'aprenentatge de cadascun i atendre i resoldre dubtes en relació a un tema en concret. Aquestes tutories se podran realitzar de forma virtual o presencial en horari de tutories, havent concertat una cita prèvia per correu electrònic amb el professor/a. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
SEMINARIS: Activitats individuals i/o en grups de treball que es realitzaran i lliuraran sobre allò fet a seminaris. L'assistència és requisit imprescindible per poder aprovar-los.
TREBALL FINAL: Activitat grupal on l'alumne presentarà un treball final en els terminis establerts pel professor/a amb penalització del 20% sobre la nota de la pràctica en el cas de no fer-ho.
És imprescindible que el treball proposat pel professor/a sigui presentat en els terminis i amb els requisits establerts per tal de superar la part pràctica de l'assignatura. |
20
30
|
Proves objectives de tipus test |
|
TEORIA: Prova objectiva tipus test de 40 o 60 ítems d'opció múltiple, amb tres o quatre opcions de resposta |
50 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per superar l'assignatura s'han de superar les pràctiques (seminaris), el treball final i l'examen teòric de forma independent. La no superació d'alguna d'aquestes parts comportarà la no superació de l'assignatura; i per tant, haurà de realitzar l'avaluació de la/les part/s suspeses en segona convocatòria. Per tal de poder superar l'assignatura és condició necessària: - Haver obtingut un 4 a l'examen teòric.
- Haver obtingut un 4 de mitjana en las sessions pràctiques (seminaris). Cal remarcar que per superar aquesta part, s'exigeix una qualificació mínima del 25% (2,5punts) en cadascun dels casos pràctics.
- Haver assistit al 80% de les sessions pràctiques (seminaris)
- Haver obtingut un 4 al treball final.
Altres Condicions i directrius clau per a la superació de l'assignatura: - Es valorarà positivament l'assistència i participació (lliurament) dels exercicis proposats a les classes teòriques.
- La no presentació o el lliurament amb retard injustificat de qualsevol dels treballs implica suspendre l'assignatura.
- Els alumnes han de participar activament en els sessions pràctiques. És important que cada alumne es comprometi amb la resta dels membres del seu grup a aportar equitativa i puntualment el treball als seus companys.
- Si un alumne/a abandona el treball en grup ha d'avisar al professor/a i als seus companys amb temps suficient per poder suplir la seva baixa. Si un alumne no compleix el compromís amb el seu grup, la resta dels membres podran seguir l'activitat sense comptar amb ell/a, notificant-ho al professor/a.
- Els treballs seran aportacions pròpies i originals de l'alumne. Per això, un treball plagiat, entesa com la còpia d'un altre treball o la còpia literal de les fonts, equivaldrà a un suspens del treball.
- D'acord amb la normativa vigent el/la professor/a podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part dels estudiants.
- Una actitud inadequada dels alumnes o el fet que estiguin realitzant altres activitats no corresponents a l'assignatura puc comportar la seva exclusió de classe.
L'avaluació en segona convocatòria es realitzarà de la forma següent: Els alumnes que no han superat l'examen teòric hauran de realitzar un altre examen, amb les mateixes condicions que les citades a proves mixtes i amb el mateixos criteris d'avaluació. Els alumnes que no han superat les pràctiques hauran de realitzar un treball escrit similar a las activitat de resolució de problemes de forma individual, que presentaran en una prova oral. Els alumnes que no han superat el treball final hauran de realitzar un treball escrit similar a l'anterior. Els alumnes que no han superat ni l'examen teòric, ni les pràctiques, ni el treball final hauran de realitzar tant l'examen teòric com una activitat de resolució de problemes de forma individual i un treball final de forma individual. |
Bàsica |
Martín-Quirós, M. A i Zarco Martín, V., Psicología del Trabajo, de las organizaciones y de los recursos humanos. Un área abierta a la reflexión., Pirámide, 2009
Trechera, J.L., Introducción a la Piscología del Trabajo., Desclée de Brouwer, 2000
Guillén, C. i Guil, R., Psicología del Trabajo para las Relaciones Laborales., McGraw-Hill, 2000
Pereda, S, Berrocal, F. i Alonso, M.A., Bases de la Psicología del Trabajo para la gestión de Recursos Humanos., Síntesis, 2014
Palacín-Descals, F.J., Psicología de la Organización., Prentice Hall, 2005
Munchinsky, P.M., Psicología Aplicada al trabajo., Thompson, 2007
Robbins, S.P., Comportamiento Organizacional., Prentice Hall, 2006
Gil, F. i De la Hera, C., Introducción a la psicología de los grupos. Teoría y aplicación., Síntesis, 2000
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|