Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Comprendre el sistema financer: conèixer les institucions, els productes i els mercats que el formen, així com les relacions entre elles i amb el seu entorn econòmic. |
| A8 |
Utilitzar les eines matemàtiques i estadístiques adequades per a l'anàlisi de les principals variables del sistema econòmic-financer. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Sintetitza informació del mercats financers mitjançant l’ús d’un full de càlcul i interpretar-ne els resultats.
Aplica a casos concrets els principals models de mercats financers.
| | A8 |
Sintetitza informació del mercats financers mitjançant l’ús d’un full de càlcul i interpreta els resultats.
Utilitza eines quantitatives per a l’anàlisi del comportament de dades financeres
Aplica a casos concrets els principals models de mercats financers.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Troba la solució adequada
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
tema |
Subtema |
TEMA 1. INTRODUCCIÓ |
1.1. Anàlisi i descripció d'un conjunt de dades
1.1.1. Tractament gràfic: histogrames
1.1.2. Tractament quantitatiu
1.2. Anàlisi de la relació entre variables |
TEMA 2. ANÀLISI DE DADES SOBRE RENDIBILITAT I RISC ALS MERCATS FINANCERS |
2.1. Rendibilitat d'un actiu i d'una cartera
2.1.1. Rendibilitat històrica
2.1.2. Rendibilitat esperada
2.1.3. La hipòtesi de normalitat aplicada a la rendibilitat d'un actiu
2.2. Volatilitat d'un actiu i d'una cartera
2.2.1. Volatilitat històrica
2.2.2. Volatilitat esperada
2.2.3. La inestabilitat de la volatilitat: el con de volatilitats
2.3. El Valor en Risc (Value-at-Risk)
2.4. Mesures de performance (I): La ràtio de Sharpe |
TEMA 3. ANÀLISI DE DADES SOBRE L'EFICIÈNCIA EN ELS MERCATS FINANCERS |
3.1. El concepte d'eficiència en els mercats financers
3.2. La formació de carteres eficients
3.2.1. El Solver de l'Excel
3.2.2. La cartera òptima |
TEMA 4. ANÀLISI DE DADES PER A LA MODELITZACIÓ EN ELS MERCATS FINANCERS |
4.1. El model de regressió lineal
4.1.1. El model de regressió lineal simple amb l'Excel
4.1.2. El model de regressió lineal múltiple amb l'Excel
4.2. Aplicació dels models de regressió lineal als models de mercat
4.2.1. Relació entre el model de regressió lineal i el model de Sharpe
4.2.2. La inestabilitat de les betes
4.2.3. Risc sistemàtic i específic
4.3. Mesures de performance (II)
4.3.1. Índex de performance de Treynor
4.3.2. Índex de performance de Jensen |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
7.5 |
12.5 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
30 |
60 |
90 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves pràctiques |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Exercicis pràctics amb Excel sobre els continguts de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Durant les hores d'atenció, el professorat atendrà i resoldrà els dubtes dels estudiants. |
descripción |
Durant les hores d'atenció, el professorat atendrà i resoldrà els dubtes dels estudiants. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Realització de 2 proves al llarg del quadrimestre. Les proves es realitzaran a l'aula d'informàtica i tindran un caràcter teòrico-pràctic. Els continguts de les diferents proves són acumulatius. |
30% (15% cada prueba) |
Proves pràctiques |
|
Prova teòrico-pràctica que tindrà lloc en la data oficial de primera convocatòria. |
70% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En segona convocatòria, la qualificació final serà el 100% de la qualificació obtinguda en la prova realitzada en la data oficial de segona convocatòria. |
Bàsica |
Población, J & Serna, G., Finanzas Cuantitativas Básicas, 2015, Paraninfo
Jimeno, J.P., Los Mercados Financieros y sus Matemáticas, 2012, Ariel
Guijarro, F., Introducción a las Finanzas Cuantitativas, 2015, Tirant Lo Blanch
|
|
Complementària |
Pérez López, C., Estadística aplicada a través de Excel, 2002, Prentice Hall
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
ESTADÍSTICA I/16204007 | MATEMÀTIQUES II/16204009 | FONAMENTS DELS MERCATS FINANCERS/16204113 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|