Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Redactar projectes de gestió global o d'àrees funcionals de l'empresa que reflecteixin la capacitat per identificar i desenvolupar iniciatives empresarials. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Coneix la funció estratègica del màrqueting.
Identifica les implicacions d'un pla d'acció de màrqueting per als diferents departaments de l'empresa.
Pot sistematitzar la informació per a desenvolupar estratègies de màrqueting.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
|
Tema |
Subtema |
1. Una Vida de Marketing: una exploració de l'omnipresència del màrqueting a la vida contemporània |
Ubiqüitat del màrqueting
La colonització de tot
Democràcia, capitalisme i màrqueting |
2. Història i evolució del màrqueting |
Història del màrqueting a través de 'The Century of the Self' (persuasió massiva i enginyeria del consentiment). |
3. Gestió de màrqueting: La disciplina |
Una disciplina de gestió
Una disciplina acadèmica
El màrqueting com a professió
El màrqueting com a procés de negoci |
4. Màrqueting estratègic |
Les eines i tècniques de màrqueting estratègic i planificació estratègica, tal com es pensen a les escoles de negocis d'arreu del món |
5. Màrqueting creatiu |
Explorant el vincle entre la creativitat i l'èxit en el màrqueting |
6. L'entorn de màrqueting |
El model d'entorn de màrqueting
Problemes actuals i tendències en el macroentorn. |
7. Investigació de màrqueting i privadesa |
Una introducció a la investigació de màrqueting
Tècniques d'investigació de màrqueting quantitatives i qualitatives
Investigació de màrqueting i privacitat |
8. El consumidor |
Comportament del consumidor
Teoria de la cultura de consum |
9. Fabriació de la demanda: Segmentació |
Una introducció a l'elecció del consumidor i a les tècniques de segmentació del mercat |
10. 'Sigues diferent'. Posicionament |
Introducció al posicionament en el mercat i la USP - proposta de venda única |
11. Màrqueting en xarxes socials i digitals |
La història, evolució i tendències actuals en màrqueting en línia, digital i xarxes socials |
12. Màrqueting internacional |
Una introducció al màrqueting en diferents contextos culturals. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
31 |
47 |
78 |
Presentacions / exposicions |
|
12 |
10 |
22 |
Supervisió |
|
6 |
9 |
15 |
Seminaris |
|
6 |
9 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
15 |
17 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció i presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels conceptes teòrics del màrqueting i es donaran pautes per a la realització dels treballs d’avaluació continuada. |
Presentacions / exposicions |
Els estudiants faran les presentacions en grup dels seus treballs. |
Supervisió |
Es faran sessions de tutoria per a cadascun dels treballs d’avaluació continuada on els estudiants desenvoluparan el treball en grup amb la supervisió, ajuda i tutoria del professor a classe. |
Seminaris |
Es realitzaran 3 seminaris, cadascun dedicat a contemplar un cas pràctic diferent. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Segons les necessitats dels estudiants. Com sempre, el professor esta disponible a quedar amb els estudiants, individualment o en grup per resoldre qualsevol tipus de dubte que tingueu relacionat amb l'assignatura. |
Descripció |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per
resoldre qüestions i dubtes concrets. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Consisteix en la preparació i presentació de 3 treballs en grup al llarg del quadrimestre. |
50% |
Proves objectives de tipus test |
|
L'examen final de l'assignatura constarà d'un test sobre continguts teòrico-practics.
|
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació consistirà en uns treballs (en grup i/o individuals) (50%) i un examen final tipus test (50%). També es te en compte la participació i comportament de l'estudiant a classe al llarg del quadrimestre en el càlcul de la nota final de l'assignatura. Notes Importants! 1 - Per tal de tenir en compte la nota d'avaluació continuada, cal treure un mínim de 4 sobre 10 en l'examen tipus test. Pels estudiants que no treuen un mínim de 4/10 en l'examen tipus test, no es farà la mitja amb la nota dels treballs, i per tant la nota final de l'assignatura serà la mateixa nota del l'examen final. 2 - En segona convocatòria el 100% de la nota és l'examen final. No hi ha avaluació continuada. 3 - No es guarden les notes d'avaluació continuada d'un curs a l'altre, o de convocatòria a convocatòria. |
Bàsica |
|
Hi ha una àmplia i variada gamma de materials d'aprenentatge i suport disponibles per a aquesta assignatura. Sempre que sigui possible, es pot accedir a aquests recursos a (o mitjançant enllaços a través de) l'aula Moodle. Aquests recursos inclouen; 1. apunts de classe 2. resums de classe 3. llistes de lectura 4. llistes de visualització (vídeos) 5. Recursos electrònics i en línia. |
Complementària |
Philip Kotler et al., Marketing Management, 4th European Edition, Pearson Education, 2019
Philip Cateora et al., International Marketing, 18th, McGraww Hill, 2021
Eric Arnould & Craig J. Thompson, Consumer Culture Theory, 1, Sage, 2018
Roger A. Kerin, Steven W. Hartley, Marketing: The Core, 8th edition, McGraw Hill, 2019
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
DIRECCIÓ ESTRATÈGICA DE MÀRQUETING/16214115 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|