IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) e-MÀRQUETING Code 16214211
Study programme
Grau en Administració i Direcció d'Empreses (2009)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Optativa Tercer 2Q
Modality and teaching language
Department Gestió d'Empreses
Coordinator
GENÉ ALBESA, JAUME
E-mail jaume.gene@urv.cat
Lecturers
GENÉ ALBESA, JAUME
Web http://www.jaumegene.com
General description and relevant information

Competències
Type A Code Competences Specific
 A5 Dirigir una empresa o una altra institució pública o privada i dirigir o gestionar en alguna de les seves àrees funcionals (recursos humans, administració i finances, comercialització i màrqueting, operacions).
Type B Code Competences Transversal
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Type C Code Competences Nuclear
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A5 Comprèn com Internet afecta a l’activitat que realitza el Director de Màrqueting.
Coneix Internet com a eina per a establir relacions amb els clients.
Sap realitzar un lloc web.
Type B Code Learning outcomes
 B3 Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Type C Code Learning outcomes
 C2 Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
 C4 Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa

Continguts
Topic Sub-topic
TEMA 1. LLOC WEB
Requeriments tecnologics per fer un lloc web

Objectius de la web

Contingut

Seccions

Usabilitat

Neuromarketing aplicat al contingut de la web
TEMA 2. SEO
Funcionament de Google

Keywords

SEO Local

Goolge Search Console
TEMA 3. SEM
Anuncis per la xarxa de cerca

Xarxa de display

Google Shopping

Anuncis a Youtube

Publicitat xarxes socials
TEMA 4. ECOMMERCE
Tecnologia botiga virtual: woocommerce

Mitjans de pagament

Seguretat a la xarxa

Gestió de la comanda. Fulfillment

Acceleradors de la venda
TEMA 5. ANALÍTICA WEB
Google Analytics

Indicadors principals

Contextualització de les dades

KPI´s en funció dels objectius

Analítica de les xarxes socials

Dashboard

Google Marketing Platform
TEMA 6. XARXES SOCIALS
De la Web 1.0 a la Web 2.0

Objectius a les Xarxes Socials

Millors pràctiques a Facebook

Us de Twitter a l’empresa

Instagram empresarial

Hootsuit

Youtube

Influencers
TEMA 7. EMAIL MARKETING
Beneficis i inconvenients de l’email Marketing

Fases d’una campanya

Mailchimp

Landingpages
TEMA 8. MARKETPLACES, DROPSHIPPING I AFILIACIÓ
El procés de venta a eBay

Amazon Services

Marketplaces B2B

eMarketservices de l’ICEX

Dropshipping

Marketing d’afiliació

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
4 8 12
Sessió Magistral
A5
B3
C4
13 53 66
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
C2
22 36 58
Atenció personalitzada
5 0 5
 
Proves objectives de tipus test
A5
B3
C4
3 0 3
Proves pràctiques
C2
4 0 4
Proves orals
C4
1 1 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Per fer entendre el comcepte d'estudi
Sessió Magistral Per explicar la teoria que figura en el programa
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Per realitzar un lloc web que estigui plenament operatiu amb els requeriments que determini el professor
Atenció personalitzada En el moment que sigui requerida per l'alumne

Atenció personalitzada
Description
Per la pròpia dinàmica de la classe pràctica es dona una atenció personalitzada continuada.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Proves objectives de tipus test
A5
B3
C4
1r parcial. 2 punts


Examen final tot el temari. 3 punts
50%
Proves pràctiques
C2
Lloc web operatiu. 2. punts. La prova té un caràcter integral i és OBLIGATORIA. Tota la informació necessària sobre el lloc web es comunicarà amb antelació suficient al campus virtual.

Treball a presentar. 2 punts. Sobre la estrategia de lloc web seguint l'index que proporcionarà el professor al campus virtual.
40%
Proves orals
C4
Participació a classe 10%
Others  
 
Other comments and second exam session

Segona convocatòria

Lloc web OBLIGATORI amb els requeriments exigits i a presentar al professor en les dates que es comunicaran. 2 punts

Examen de tot el temari. 8 punts


Fonts d'informació

Bàsica Rodríguez, I., MARKETING DIGITAL Y COMERCIO ELECTRONICO, Pirámide / ESIC, 2020
Strauss, J. y Frost, R, E-marketing , Prentice Hall, 2008

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.