Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Saber explicar el funcionament de l'economia tant a nivell macroeconòmic com microeconòmic. |
| A7 |
Pensar amb una visió global, macroeconòmica i actuar amb una visió local, microeconòmica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix els agregats macroeconòmics i les seves implicacions per al funcionament de l'economia.
Sap explicar els efectes macroeconòmics de les polítiques fiscals i monetàries.
| | A7 |
Sap avaluar la situació d'una economia, coneix el seu funcionament i els efectes de les polítiques econòmiques.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
Decideix que és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d’ acord amb la seva planificació, en el termini previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. Introducció i conceptes bàsics |
1.1. Els problemes macroeconòmics
1.2. Les principals variables macroeconòmiques
1.3. Els cicles econòmics, el creixement i la qualitat de vida |
TEMA 2. El sector real de l'economia |
2.1. Els components de la demanda agregada
2.2. El model renda-despesa
2.3. L'equilibri en el mercat de béns i serveis, i la funció IS |
TEMA 3. El sector monetari de l'economia |
3.1. Les funcions del diner i la demanda de diner
3.2. El sistema bancari, la creació de diner, els bancs centrals i l'oferta monetària
3.3. L'equilibri en el sector monetari i la funció LM |
TEMA 4. El model IS-LM |
4.1. L'equilibri simultani en el mercat de béns i en el mercat monetari
4.2. L'eficàcia de les polítiques fiscals
4.3. L'eficàcia de les polítiques monetàries |
TEMA 5. El model Demanda Agregada - Oferta Agregada |
5.1. La relació entre demanda i producció agregades, i el nivell de preus
5.2. L'equilibri DA-OA i les polítiques macroeconòmiques
5.3. El mercat de treball, l'atur i la inflació (corba de Phillips) |
TEMA 6. Les economies obertes |
6.1. El comerç exterior i la balança de pagaments
6.2. El mercat de divises i els tipus de canvi
6.3. La integració econòmica i monetària |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
16 |
24 |
40 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
20 |
30 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
36 |
56 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura i resolució de dubtes dels estudiants. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'estudiant. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets. |
Descripció |
El professor responsable de cada grup informarà del seu horari d'atenció als estudiants. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Altres |
|
Prova Parcial 1 (10%)
Prova Parcial 2 (20%)
Activitats i treballs a l'aula (20%)
Examen Final de l'Avaluació Continuada (caldrà obtenir una nota mínima d'un 4, en aquest examen, per poder ser avaluat amb el sistema d'avaluació continuada de la primera convocatòria). Sinó s'obté un mínim de 4 punts en l'examen final, la nota de la primera convocatòria serà la nota d'aquest examen. |
50%
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació en Segona Convocatòria es realitzarà amb un Examen Final Únic , que suposarà el 100% de la nota. |
Bàsica |
Mankiw, N.B., Principios de Economía, (2017), Cengage Learning Editores. México, D.C.
Krugman, P. i Wells, R., Macroeconomía, 3a ed., (2016), Editorial Reverté. Barcelona
|
Qualsevol manual que porti per títol "Principis de Macroeconomia", "Introducció a la Macroeconomia" o, senzillament, "Macroeconomia" (si el nivell del text no és superior a un nivell intermedi) es pot utilitzar per preparar els continguts de l'assignatura. També es pot emprar la part de Macroeconomia de llibres amb títols com a "Principis d'Economia", "Fonaments d'Economia", "Introducció a l'Economia" o, simplement, "Economia". |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|