IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) DINÀMICA MACROECONÒMICA Code 16224110
Study programme
Grau en Economia (2009)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Obligatòria Quart 1Q
Modality and teaching language
Department Economia
Coordinator
QUESADA ARANA, ANTONIO
E-mail antonio.quesada@urv.cat
Lecturers
QUESADA ARANA, ANTONIO
Web http://http://gandalf.fee.urv.cat/professors/AntonioQuesada/docencia.html
General description and relevant information

El curs presenta models per a estudiar l'evolució de les economies en el molt llarg termini.


Competències
Type A Code Competences Specific
 A1 Saber explicar el funcionament de l'economia tant a nivell macroeconòmic com microeconòmic.
Type B Code Competences Transversal
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Type C Code Competences Nuclear
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A1 Analitza la dinàmica d’una economia tancada i d’una economia oberta: sap explicar (i) els efectes de polítiques de demanda, i (ii) l’ajust de l’economia cap a l’equilibri.
Estudia les implicacions de les expectatives racionals en la política monetària.
Analitza les restriccions intertemporals dels consumidors i del govern, així com la dinàmica de l’endeutament del sector públic.
Type B Code Learning outcomes
 B2 Troba la solució adequada
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
 B4 Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
Type C Code Learning outcomes
 C4 Produeix un text escrit gramaticalment correcte

Continguts
Topic Sub-topic
1. Models macroeconòmics dinàmics I. Models de generacions encavalcades I 1.1. Models de generacions encavalcades sense capital ni producció ni governs
1.2. Models de generacions encavalcades sense capital ni producció però amb governs
1.3. Models de generacions encavalcades amb capital però sense producció ni governs
2. Models macroeconòmics dinàmics I. Models de generacions encavalcades II 2.1. Models de generacions encavalcades amb diner fiduciari
2.2. Models de generacions encavalcades amb capital i producció, però sense governs
2.3. Models de generacions encavalcades amb capital, producció i governs
3. Models macroeconòmics dinàmics II. Models de creixement 3.1. Models presolovians
3.2. Models solovians
3.3. Models postsolovians
4. Models macroeconòmis dinàmics III. Models d'agents representatius 4.1. Models amb temps discret
4.2. Models amb temps continu
5. Altres models macroeconòmics dinàmics 5.1. Un model malthusià sense microfonaments
5.2. Un model malthusià amb microfonaments
5.3. Un model sobre l'emergència de l'agricultura
5.4. Models sobre l'emergència d'economies industrials
6. Fets estilitizats de 10.000 anys d'història econòmica 6.1. Evolució d'una economia en el molt llarg termini
6.2. Processos de globalització i integració econòmiques
6.3. Tecnologia, sistemes polítics i revolucions econòmiques: l'Auge d'Occident i la Gran Divergència

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A1
B4
35 58 93
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
B4
15 24 39
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de desenvolupament
A1
B2
B4
C4
8 8 16
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i presentar els continguts de l'assignatura, la bibliografia i els mètodes d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura i plantejament de qüestions i situacions a tractar amb l'anàlisi exposada.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Atenció personalitzada Resolució de dubtes que tingui l'alumne.

Atenció personalitzada
Description

L'horari d'atenció es comunicarà el primer dia de classe i es podrà consultar a la plana web de l'assignatura a http://gandalf.fee.urv.cat/professors/AntonioQuesada/docencia.html.


Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Proves de desenvolupament
A1
B2
B4
C4
Prova escrita (examen parcial) consistent en la resolució de models matemàtics dels temes 1 i 2

Prova escrita (examen global) consistent en la resolució de models matemàtics de tots els temes (a realitzar l'últim dia de classe)

Lliurament de les solucions a una selecció de problemes de les llistes d'exercicis

Examen final (període oficial d'exàmens)


20%


25%


30%

30%
Others  

Breu assaig sobre cinc llibres d'una llista facilitada a inici de curs

20%
 
Other comments and second exam session

Avaluació en segona convocatòria:

- lliurament de les solucions a la selecció de problemes de les llistes d'exercicis de la 1a convocatòria (30%);

- breu assaig sobre cinc llibres d'una llista facilitada a l'inici de curs (20%);

- examen final del mateix tipus que l'examen final de la 1a convocatòria (50%).

En ambdues convocatòries l'aprovat s'assoleix amb el 50% i la màxima nota amb el 100%.


Fonts d'informació

Bàsica

El material docent i els recursos bibliogràfics es trobaran a la plana web de l'assignatura, http://gandalf.fcee.urv.es/professors/AntonioQuesada/docencia.html.

Complementària

Recomanacions


Subjects that it is recommended to have taken before
TEORIA ECONÒMICA DEL BENESTAR/16224108
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.