Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Saber explicar el funcionament de l'economia tant a nivell macroeconòmic com microeconòmic. |
| A3 |
Ser capaç de cercar, analitzar i interpretar informació quantitativa i qualitativa de caràcter financer, econòmic, social i legal, rellevant per a la presa de decisions empresarials i econòmiques. |
| A5 |
Aportar racionalitat a l'anàlisi de les institucions econòmiques: empreses; organitzacions públiques; mercats industrials, financers i d'altres serveis. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Sap analitzar i explicar les interrelacions entre l’economia el medi ambient.
| | A3 |
Sap buscar i analitzar la informació rellevant de caràcter econòmic i medi ambiental.
| | A5 |
Analitza de manera racional el comportament dels agents econòmics, davant dels problemes relacionats amb el medi ambient i els recursos naturals.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
| | B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Accepta i compleix les normes del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
tema |
Subtema |
Tema 1.- L'economia i el medi ambient |
1.1. Interrelacions entre economia i medi ambient
1.2. Qualitat de l'entorn natural, política mediambiental i costos de la protecció ambiental |
Tema 2.- Desenvolupament sostenible |
2.1. Els orígens del problema de la sostenibilitat
2.2. Conceptes de sostenibilitat |
Tema 3.- Fallades del mercat i economia de la contaminació |
3.1. Fallades del mercat
3.2. Economia de la contaminació
|
Tema 4.- Instruments per a la protecció del medi ambient |
4.1. Normatives mediambientals i incentius econòmics
4.2. Problemes d'implementació i mecanismes de millora |
Tema 5.- Gestió dels recursos naturals |
5.1. Recursos naturals no renovables
5.2. Recursos naturals renovables |
Tema 6.- Valoració econòmica del medi ambeint |
6.1. Teoria de la valoració mediambiental
6.2. Mètodes de valoració ambiental |
Tema 7.- Gestió mediambiental a l'empresa |
7.1. Sistemes de gestió mediambiental
7.2. Sistemes d'informació mediambiental |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
24 |
46 |
70 |
Treballs |
|
4 |
18 |
22 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
10 |
15 |
Fòrums de debat |
|
2 |
2 |
4 |
Seminaris |
|
12 |
6 |
18 |
Debats |
|
4 |
4 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
2 |
7 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura per part del professor.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
|
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne.
|
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita).
|
Fòrums de debat |
Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit acadèmic i/o professional.
|
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
|
Debats |
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat.
|
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
descripción |
Després
de comentar les instruccions i les fitxes que descriuen com han de ser els
treballs i les activitats, aquestes es pengen al campus Virtual, el professor dedica un temps a ampliar
aquesta informació i a orientar als estudiants sobre com desenvolupar el
treball i a resoldre els dubtes que puguin sorgir durant la seva realització. D'altra banda, s'estableix un horari de consultes per resoldre dubtes dels estudiants sobre els continguts de l'assignatura, així com la possibilitat de contactar amb el professor per correu electrònic, per tal de concretar tutories personalitzades o per resoldre qüestions puntuals. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Treballs |
|
A l'hora d'avaluar cada treball es tindrà en compte diferents aspectes com la rellevància dels temes plantejats, la capacitat d'anàlisi dels problemes, la claredat en l'exposició i la seva capacitat de síntesi |
30% |
Presentacions / exposicions |
|
En les presentacions dels treballs es valorarà la seva capacitat per prioritzar els aspectes més rellevants, l'ordre en l'exposició i la seva capacitat comunicativa |
10% |
Fòrums de debat |
|
Es valorarà l'interès de l'estudiant en les discussions i debats plantejats i el seu domini de les TICs |
2% |
Debats |
|
En l'avaluació d'aquesta activitat es tindrà en compte la participació dels estudiants en els debats generats a partir dels temes tractats en els seminaris i la rellevància de les seves aportacions |
8% |
Proves mixtes |
|
Prova escrita que combina preguntes de desenvolupament i preguntes d'anàlisi sintètiques |
50% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
S'estableix un sistema d'avaluació continuada, què constarà d'un mínim de quatre pràctiques a realitzar durant tot el quadrimestre. Aquestes pràctiques consistiran en la realització de treballs, l'elaboració de resums d'articles especialitzats, la participació en debats i l'exposició d'alguns dels treballs realitzats en grup o individualment. Per poder seguir l'avaluació continuada caldrà entregar totes les pràctiques proposades i assistir a un mínim del 80% de les classes. En segona convocatòria l'avaluació constarà d'una única prova escrita, en la qual s'hauran d'analitzar, desenvolupar o resoldre les qüestions i problemes plantejats, relatius als diversos continguts que consten al programa de l'assignatura.
|
Bàsica |
Kolstad, C., Economía Ambiental, 2001, Oxford University Press. Mèxic
Labandeira, X.; León, C.J.; i Vàzquez, M-X., Economía Ambiental, 2007, Pearson Education. Madrid.
Riera, P.; Garxía, D.; McGilvray, J. i Common, r., Manual de Economía Ambiental y de los Recursos Naturales, 2006, Thompson Edidores Spain. Madrid.
|
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
INTRODUCCIÓ A LA MICROECONOMIA/16224004 | MICROECONOMIA/16224103 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|