DATOS IDENTIFICATIVOS 2023_24
Asignatura (*) TÈCNIQUES DE COMUNICACIÓ I VENDES Código 16234213
Titulación
Grau en Administració i Direcció d'Empreses (CTE) (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Optativa Tercer 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Gestió d'Empreses
Coordinador/a
ARNAVAT CARBALLIDO, FRANCESC XAVIER
BENET GARCIA, ESTHER
Correo-e xavier.arnavat@urv.cat
esther.benet@urv.cat
Profesores/as
ARNAVAT CARBALLIDO, FRANCESC XAVIER
BENET GARCIA, ESTHER
Web
Descripción general e información relevante


DESCRIPCIÓ GENERAL DE L’ASSIGNATURA

Assignatura introductòria a la comunicació i al mix de comunicació de màrqueting (publicitat, promoció de vendes, relacions públiques, màrqueting directe i venda personal).



Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A6 Redactar projectes de gestió global o d'àrees funcionals de l'empresa que reflecteixin la capacitat per identificar i desenvolupar iniciatives empresarials.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A6 Coneix les teories de comunicació, i com aquestes es relacionen amb les pràctiques actuals, de comunicació comercial.
Pot avaluar els elements principals del mic de comunicacions i de les seves tècniques de mesura, tant des d’un aspecte teòric com pràctic.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B3 Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Troba nous mètodes per fer les coses
Troba nous mètodes de fer les coses d’ una altra manera
 B5 Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Accepta i compleix les normes del grup
Dirigeix reunions amb eficàcia
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
 B6 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C4 Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
tema Subtema
Bloc 0. La Comunicació Persuasiva Comunicació persuasiva
Principis bàsics de la comunicació
Etapes del desenvolupament de la comunicació
La irrupció del món digital i la comunicació digital.
Bloc 1- Les Comunicacions Integrades de Marketing La integració de les comunicacions de màrqueting
• Com comunica l’empresa

El procés de comunicació
• El model del procés de comunicació i la seva aplicació a màrqueting0

La psicologia del consumidor i les comunicacions
• Percepció d’estímuls publicitaris
• Semiòtica i marques

La creativitat publicitària
• Les vies creatives segons els ‘guru’s de la comunicació
Bloc 2 – El Sector de la Comunicació Les agències de publicitat
• Estructura i missió
• Els departament i els rols
• El pressupost publicitari

Els mitjans de comunicació
• Premsa
• Radio
• Televisió
• Internet
Bloc 3 – El Mix de Comunicació Les promocions de venda
• Definicions i objectius
• Tipus de promocions

Les relacions públiques
• Definicions i públics
• El rol de les relacions publiques

El màrqueting directe
• Definicions i aplicacions

Bloc 4 - Vendes La venda personal
• La gestió de la venda
• Etapes en la venda
• Tècniques de venda

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 4 5
Sessió Magistral
A6
B3
C4
37 73 110
Treballs
A6
B3
B5
B6
C4
5 20 25
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A6
B3
8 0 8
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de tipus test
A6
B3
1 0 1
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Es farà la presentació de l'assignatura
Sessió Magistral Exposició de continguts teòrics i es donaran pautes per a la realització dels treballs
Treballs Es realitzarà un treball en grup, que caldrà exposar a classe.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Durant les sessions es realitzaran presentacions interactives que inclouen activitats com qüestionaris, enquestes i activitats perquè l'alumne resolgui mentre el professor fa la presentació.
Aquestes activitats seran avaluades
Atenció personalitzada Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
descripción

Utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüestions i dubtes concrets.

En cas que s'haguessin d'aplicar mesures de distanciament social més restrictives l'atenció personalitzada i resolució de dubtes es farà per mitjans electrònics.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Treballs
A6
B3
B5
B6
C4
Es realitzarà un treball en grup, que caldrà exposar a classe. 15%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A6
B3
Durant les sessions s'utilitzarà Nearpod.
Nearpod és una eina web / app que permet crear presentacions interactives que inclouen activitats com qüestionaris, enquestes i activitats perquè l'alumne resolgui mentre el professor fa la presentació.
Aquestes activitats seran avaluades
25%
Proves objectives de tipus test
A6
B3
Examen final tipus test 50%
Otros  

Participació a classe

10%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Hi haurà uns treballs i activitats d'avaluació continuada, que representaran el 50% de la nota final de l'assignatura.

Per tal de tenir nota d'avaluació continuada, cal treure un mínim de 4/10 en l'examen final de l'assignatura.

En segona convocatòria el 100% de la nota és l'examen final.


Fonts d'informació

Bàsica

Dossier de lectures

O’Guinn, T, Allen, C. & Semenik, R. (última edició) Publicidad y Comunicación integral de marca (Tercera edición). Editorial Thomson.

Complementària

Recomanacions

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
COMPORTAMENT DEL CONSUMIDOR/16214214

Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
FONAMENTS DE MÀRQUETING/16214114
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.