DATOS IDENTIFICATIVOS 2023_24
Asignatura (*) JOCS D'EMPRESA Código 16234234
Titulación
Grau en Administració i Direcció d'Empreses (CTE) (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Optativa Tercer 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Gestió d'Empreses
Coordinador/a
HERNANDEZ LARA, ANA BEATRIZ
MIRÓ ARAGONÉS, JOSEP
Correo-e josep.miro@urv.cat
Profesores/as
MIRÓ ARAGONÉS, JOSEP
Web
Descripción general e información relevante

DESCRIPCIÓ GENERAL DE L’ASSIGNATURA


L'objectiu general d'aquesta assignatura és posar en pràctica el procés de presa de decisions a nivell d'alta direcció utilitzant una eina de simulació empresarial, concretament un joc de negocis.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A2 Ser capaç de cercar, analitzar i interpretar informació quantitativa i qualitativa de caràcter financero-comptable, econòmic, social i legal, rellevant per a la presa de decisions empresarials.
 A5 Dirigir una empresa o una altra institució pública o privada i dirigir o gestionar en alguna de les seves àrees funcionals (recursos humans, administració i finances, comercialització i màrqueting, operacions).
Tipo B Código Competencias Transversales
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A2 Identifica la informació rellevant per la presa de decisions a nivell d'alta direcció
Analitza la informació econòmica i financera d'una empresa que influeix en les decisions a nivell directiu
 A5 Decideix i analitza les conseqüències de les decisions de l'alta direcció
Dona resposta a la problemàtica que afronten les empreses en el desenvolupament del procés de decisió empresarial
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B2 Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Troba la solució adequada
Dirigeix el procés sistemàtic de treball per a la presa de decisions en grup
 B5 Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Accepta i compleix les normes del grup
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient

Continguts
tema Subtema
1. Eines de simulació: Jocs d'Empresa 1.1. Bases de l'aprenentatge experiencial
1.2. Simulació empresarial
1.3. Els jocs de negoci
2. SimFirm 2.1. Producció
2.2. Màrqueting
2.3. Logística i finances
2.4. Anàlisi de resultats
3. Rondes de pràctica 3.1. Ronda de pràctica 1
3.2. Ronda de pràctica 2
4. Rondes competitives 4.1. Rondes competitives
4.2. Anàlisi de resultats per ronda

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
A2
A5
B2
B5
2 0 2
Sessió Magistral
A2
A5
15 30 45
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A2
A5
B2
B5
35 39 74
Atenció personalitzada
0 25 25
 
Proves pràctiques
A2
A5
B2
B5
C3
0 2 2
Proves orals
A2
A5
B2
B5
C3
0 2 2
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura, dinàmiques de treball i avaluació
Sessió Magistral Explicació de la plataforma SimFirm i anàlisi dels resultats de cada ronda
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Desenvolupament per part dels estudiants de les rondes de pràctica i competitives
Atenció personalitzada Es dedicaran 6 hores setmanals a l'atenció personalitzada dels estudiants, a determinar pel professorat

Atenció personalitzada
descripción

Es dedicaran 6 hores setmanals a l'atenció personalitzada dels estudiants, a determinar pel professorat


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Proves pràctiques
A2
A5
B2
B5
C3
Informe inicial d'objectius (20%)
Informe final de rendició de comptes (30%)
Resultats economico-financers del simulador (30%)
80%
Proves orals
A2
A5
B2
B5
C3
Exposició oral en grup sobre el desenvolupament del simulador (20%) 20%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

En primera convocatòria l'avaluació de l'assignatura estarà composta per les proves d'avaluació contínua descrites a dalt.

Els estudiants que no superin la primera convocatòria podran presentar-se a la segona convocatòria on l'avaluació es realitzarà a través d'un examen de desenvolupament sobre els continguts del simulador de negocis. Aquesta prova equivaldrà al 100% de la qualificació


Fonts d'informació

Bàsica

Leon, O.G. (1994). Análisis de Decisiones, McGraw-Hill.

Díez de Castro, J., Redondo López, C. (1996). Administración de Empresas, Pirámide.
Córdoba Bueno, M. (2004). Metodología para la Toma de Decisiones, Delta.

Hammond, J.S., Keeney, R.L., Rafia, H. (2000). Decisiones Inteligentes, Gestión 2000.

Consulta de trabajos publicados en la revista internacional Simulation & Gaming.

Complementària

Consulta de trabajos publicados en la revista internacional Simulation & Gaming.

Recomanacions


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
DIRECCIÓ ESTRATÈGICA/16214110
TÈCNIQUES DE DECISIÓ EMPRESARIAL/16214112
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.