Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Ser capaç de cercar, analitzar i interpretar informació quantitativa i qualitativa de caràcter financero-comptable, econòmic, social i legal, rellevant per a la presa de decisions empresarials. |
| A5 |
Dirigir una empresa o una altra institució pública o privada i dirigir o gestionar en alguna de les seves àrees funcionals (recursos humans, administració i finances, comercialització i màrqueting, operacions). |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Identifica la informació rellevant per la presa de decisions a nivell d'alta direcció
Analitza la informació econòmica i financera d'una empresa que influeix en les decisions a nivell directiu
| | A5 |
Decideix i analitza les conseqüències de les decisions de l'alta direcció
Dona resposta a la problemàtica que afronten les empreses en el desenvolupament del procés de decisió empresarial
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Troba la solució adequada
Dirigeix el procés sistemàtic de treball per a la presa de decisions en grup
| | B5 |
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Accepta i compleix les normes del grup
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
tema |
Subtema |
1. Eines de simulació: Jocs d'Empresa |
1.1. Bases de l'aprenentatge experiencial
1.2. Simulació empresarial
1.3. Els jocs de negoci |
2. SimFirm |
2.1. Producció
2.2. Màrqueting
2.3. Logística i finances
2.4. Anàlisi de resultats |
3. Rondes de pràctica |
3.1. Ronda de pràctica 1
3.2. Ronda de pràctica 2 |
4. Rondes competitives |
4.1. Rondes competitives
4.2. Anàlisi de resultats per ronda |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
15 |
30 |
45 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
35 |
39 |
74 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
25 |
25 |
|
Proves pràctiques |
|
0 |
2 |
2 |
Proves orals |
|
0 |
2 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, dinàmiques de treball i avaluació |
Sessió Magistral |
Explicació de la plataforma SimFirm i anàlisi dels resultats de cada ronda |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Desenvolupament per part dels estudiants de les rondes de pràctica i competitives |
Atenció personalitzada |
Es dedicaran 6 hores setmanals a l'atenció personalitzada dels estudiants, a determinar pel professorat |
descripción |
Es dedicaran 6 hores setmanals a l'atenció personalitzada dels estudiants, a determinar pel professorat |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Informe inicial d'objectius (20%)
Informe final de rendició de comptes (30%)
Resultats economico-financers del simulador (30%) |
80% |
Proves orals |
|
Exposició oral en grup sobre el desenvolupament del simulador (20%) |
20% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En primera convocatòria l'avaluació de l'assignatura estarà composta per les proves d'avaluació contínua descrites a dalt.
Els estudiants que no superin la primera convocatòria podran presentar-se a la segona convocatòria on l'avaluació es realitzarà a través d'un examen de desenvolupament sobre els continguts del simulador de negocis. Aquesta prova equivaldrà al 100% de la qualificació |
Bàsica |
|
Leon, O.G. (1994). Análisis de Decisiones, McGraw-Hill.
Díez de Castro, J., Redondo López, C. (1996). Administración de Empresas, Pirámide.
Córdoba Bueno, M. (2004). Metodología
para la Toma de Decisiones, Delta. Hammond, J.S., Keeney, R.L.,
Rafia, H. (2000). Decisiones Inteligentes, Gestión 2000. Consulta de trabajos publicados en la
revista internacional Simulation & Gaming. |
Complementària |
|
Consulta de trabajos publicados en la
revista internacional Simulation & Gaming. |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
DIRECCIÓ ESTRATÈGICA/16214110 | TÈCNIQUES DE DECISIÓ EMPRESARIAL/16214112 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|