Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Integrar coneixements avançats per analitzar i planificar les fases de creació d'una nova empresa.
|
| A2 |
Integrar els coneixements adequats per dissenyar el pla d'empresa.
|
| A7 |
Transferir els coneixements teòrics sobre diferents aspectes de l'empresa (organització, R+D, creixement, etc.) al disseny pràctic de models eficients d'organització empresarial.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT5 |
Communicate complex ideas effectively to all sorts of audiences. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Analitzar l'entorn nacional i internacional per determinar idees innovadores de negoci.
Desenvolupar una visió estratègica de l'empresa i dissenyar un pla de màrqueting integral per a un projecte d'innovació empresarial.
Analitzar tècniques avançades per a la previsió de vendes.
Adquirir les eines d'anàlisi, gestió i desenvolupament d'informació en la implantació d'una estratègia emprenedora.
| | A2 |
Entendre i valorar el paper de l'emprenedor en la societat moderna.
Desenvolupar una visió estratègica de l'empresa i dissenyar un pla de màrqueting integral per a un projecte d'innovació empresarial.
| | A7 |
Analitzar l'entorn nacional i internacional per determinar idees innovadores de negoci.
Desenvolupar una visió estratègica de l'empresa i dissenyar un pla de màrqueting integral per a un projecte d'innovació empresarial.
Adquirir les eines d'anàlisi, gestió i desenvolupament d'informació en la implantació d'una estratègia emprenedora.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT5 |
Students can produce a quality text, with no grammatical or spelling errors. They know how a text should be formally presented, and make appropriate and consistent use of formal and bibliographic conventions.
Students can construct texts that are structured, clear, cohesive, varied and of the appropriate length, and transmit complex ideas.
Students produce texts that are appropriate to the communicative situation, consistent and persuasive, and transmit complex ideas.
Students can use non-verbal communication and the expressive resources of the voice to make a good oral presentation.
Students can construct a discourse that is structured, clear, cohesive, rich and of the right length, and which can transmit complex ideas.
Students can produce a discourse that is persuasive, consistent and precise, and which can communicate complex ideas. They can interact effectively with the audience.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1 . Empresa i màrqueting |
1.1. El concepte d’empresa
1.2. El contingut del marketing
1.3. La gestió del marketing a l'empresa
1.4. Les diferents òptiques en la gestió del marketing
|
Tema 2. Planificació estratègica i procés de marketing |
2.1 La planificació estratègica corporativa.
2.2 Estratègies competitives
2.3 Estratègies de creixement
2.4 El procés de marketing estratègic
|
Tema 3. Anàlisi de models de negoci. L’anàlisi Canvas |
3.1 Definició de model de negoci
3.2 Mòduls de l’Anàlisi Canvas
3.3 Plantilla per l’anàlisi
|
Tema 4 . L'entorn de marketing |
4.1. L'entorn de marketing
4.2. El microentorn de marketing
4.3. El macroentorn de marketing
4.4. Identificació de les forces competidores
4.5. Comportament del consumidor
4.6. Comportament de compra de les organitzacions.
|
Tema 5. La informació del mercat |
5.1 El sistema d’informació de marketing.
5.2 Concepte i objectiu de la investigació del mercat.
5.3 Tipus d’investigació de mercats.
5.4 Les fonts d’informació.
5.5 El procés d’investigació de mercats
|
Tema 6 . Segmentació del mercat |
6.1. El significat de la segmentació
6.2. Els criteris de segmentació
6.3. Estratègies de segmentació
6.4. El procés de segmentació i la identificació del mercat-objectiu
6.5. Canvas de la proposta de valor
|
Tema 7. Estructuració de la oferta |
7.1 Concepte i dimensions del producte
7.2 Cartera de productes
7.3 La marca
7.4 Altres atributs del producte
7.5 El cicle de vida del producte
7.6 La gestió dels serveis
7.7 Conceptes de preus i marges
7.8 Fixació de preus
|
Tema 8. Comercialització |
8.1 Els canals de distribució
8.2 Elecció i motivació de canals de distribució
8.3 Els canals de comunicació
8.4 La comunicació integrada de màrqueting
8.5 El mix de comunicació
8.6 Principis de la publicitat
8.7 Gestió de la força de vendes
8.8 La promoció de vendes
8.9 Les relacions públiques
8.10 El màrqueting directe i l’e-comerce
|
Tema 9. Fidelització |
9.1 Introducció al Marketing de relacions.
9.2 Marketing de freqüència
9.3 Marqueting de relacions socials.
9.4 Marketing de Base de dades.
9.5 Marketing 1 a 1
9.6 CRM
9.7 Marketing associatiu
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
2 |
3 |
Scientific and/or communication events |
|
30 |
21 |
51 |
Problem solving, exercises |
|
5 |
5 |
10 |
Presentations / oral communications |
|
10 |
33 |
43 |
Practical cases/ case studies |
|
10 |
10 |
20 |
Personal attention |
|
1 |
16 |
17 |
|
Multiple-choice objective tests |
|
2 |
2 |
4 |
Oral tests |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Introducció al continguts i mecànica de l'assignatura |
Scientific and/or communication events |
Exposició dels continguts teòrics per part del professor. |
Problem solving, exercises |
Enunciats o articles amb preguntes a resoldre a classe. |
Presentations / oral communications |
Exposició del treball. Avaluació competència CT5 |
Practical cases/ case studies |
Anàlisi de diferents situacions en que es troben empreses reals. |
Personal attention |
A l'aula o al despatx del professor |
Description |
En els dies de consulta previa cita amb el professor. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentations / oral communications |
|
Del treball realitzat de forma individual sobre un projecte emprenedor. |
40% |
Oral tests |
|
Participació a classe |
10% |
Multiple-choice objective tests |
|
Del contingut teòric. |
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
En segona convocatòria serà un examen, a més es pot tenir en compte la presentació/exposició realitzada durant el curs. |
Basic |
Kotler i Keller, Dirección de Marketing, 2012, Editorial Prentice Hall
Osterwalder, Alexander i Pigneur,, Generación de modelos de negocio., (2011)., Deusto.
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|