IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) STRATEGIC DIAGNOSIS AND ENTREPRENEURIAL MANAGEMENT Code 16655103
Study programme
Entrepreneurship and Innovation (2014)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Compulsory First 1Q
Language
Castellà
Department Business Management
Coordinator
GARCÍA ÁLVAREZ, MARÍA ERCILIA
E-mail mariaercilia.garcia@urv.cat
Lecturers
GARCÍA ÁLVAREZ, MARÍA ERCILIA
Web
General description and relevant information <div class="traductor-textarea form-group"><div class="textarea-desti col-xs-12 col-sm-6"><div class="form-control second-textarea">En el context actual d'alta volatilitat i incertesa, l'emprenedor s'enfronta no solament, al desafiament d'un intent estratègic de llançament d'una nova oportunitat empresarial, sinó també a un canvi de paradigma en la gestió. Així, la identificació d'oportunitats que creïn valor i es puguin configurar en un model de negoci, que, dins del context tecnològic, permeti el seu ràpid creixement a través de l'escalament de l'oportunitat són les tasques clau per a l'èxit del projecte. Aquestes condicions rigoroses han incrementat els nivells de risc i amb això les taxes de fracàs dels nous projectes empresarials, per tant, el coneixement dels factors de fracàs i la seva gestió eficient és un dels mecanismes que pot facilitar una segona oportunitat empresarial, és a dir reprendre. L'objectiu del curs és oferir a l'alumne un espai de formació, anàlisi i discussió a través de casos reals dels temes d'actual interès en el diagnòstic estratègic i la gestió de nous projectes empresarials. El curs adopta el punt de vista de l'emprenedor.</div></div></div><div class="traductor-checkbox form-group"><div class="row"><div class="col-sm-offset-2 col-sm-5"><br /></div></div></div>

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1 Integrar coneixements avançats per analitzar i planificar les fases de creació d'una nova empresa.
 A2 Integrar els coneixements adequats per dissenyar el pla d'empresa.
 A7 Transferir els coneixements teòrics sobre diferents aspectes de l'empresa (organització, R+D, creixement, etc.) al disseny pràctic de models eficients d'organització empresarial.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1 Entendre el funcionament de l'empresa en el seu conjunt.
Conèixer el concepte d'estratègia i les seves aplicacions pràctiques.
 A2 Definir els criteris i les eines que afavoreixen l'aparició de comportaments positius per l'empresa a través de l'anàlisi del comportament organitzacional.
 A7 Entendre els reptes i les estratègies per a la gestió de coneixement dins d'una nova empresa gràcies a l'anàlisi de l'entorn en funció dels recursos i capacitats de l'empresa.
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. Estratègia per a nous projectes empresarials 1.1. Teories alternatives sobre l'estratègia de l'emprenedoria i l'acció emprenedora.
1.2. Diagnòstic de l'oportunitat, configuració organitzativa i evolució: elements crítics, fases i cicles
TEMA 2.Models de negoci per a “start ups” 2.1. Identificació de nous models de negoci: tipologies
2.2. Escalat dels models de negoci: anàlisi dels seus factors estructurals i dels potencials resultats
TEMA 3. la gestió del procés emprenedor fins al llançament 3.1 Emprenedors i oportunitat: Valoració i elements crítics de la gestió
3.2 Pla d'empresa: Alineament de recursos i capacitats per a la creació de la proposta de valor
TEMA 4. 4.la gestió del creixement: buscant l'èxit i evitant el fracàs 4.1 Planificació i gestió de les opcions de creixement
4.2 Anticipació del fracàs, gestió eficient i segona oportunitat per a reprendre

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
Lecture
A1
A7
15 15 30
Problem solving, exercises in the classroom
A1
A7
7 7 14
Assignments
A1
A2
A7
2 16 18
Presentations / oral communications
A1
A7
1 7 8
Personal attention
2 0 2
 
Practical tests
A1
A2
A7
2 0 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació de l’assignatura i del professor. Detectar els coneixements previs dels estudiants. Descobrir els interessos i motivacions dels alumnes. Transmetre els objectius que es persegueixen. Detallar els continguts de l’assignatura. Explicar la metodología de treball que es seguirà. Comunicar i deixar clars els criteris d’avaluació.

Lecture Transmissió de manera expositiva de coneixements, mitjançant l’explicació dels continguts dels diferents temes pel professor, però amb la participació activa dels estudiants.
Problem solving, exercises in the classroom Activitats per a relacionar i consolidar coneixements, amb una perspectiva fonamentalment d’actuació professional. Formulació, anàlisi, resolució i debat d’un problema, exercici o cas pràctic relacionat amb la temàtica de l’assignatura. Inclou la realització de debats sobre temes d’actualitat, tant de l’àmbit acadèmic com professional, i altres activitats de caràcter pràctic; així com la participació activa a les classes. Aquestes activitats es realitzaran tant a l’aula com mitjançant el Campus Virtual de la URV (Moodle).
Assignments Treball monogràfic d'estudi d'alguna situació o aspecte relacionat amb els continguts de l'assignatura.
Presentations / oral communications Exposició oral a classe d'un tema concret relacionat amb l'assignatura i del treball monogràfic.
Personal attention Es dirà el primer dia de classe.

Personalized attention
Description
Es dirà el primer dia de classe.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Assignments
A1
A2
A7
Treball en grup dels temes abordats en l'assignatura aplicat a una situació real. 50%
Presentations / oral communications
A1
A7
Discussions de casos, d'articles i presentacions (durant el desenvolupament del curs). Activitats en el Moodle 15%
Practical tests
A1
A2
A7
Examen teoricopràctic 35%
Others  








 
Other comments and second exam session

La segona convocatòria consistirà en una prova integral que suposarà el 100% de la qualificació.


Sources of information

Basic

Bàsiques

Amit, R; Christoph, Z (2020) Business Model Innovation Strategy: Transformational Concepts and Tools for Entrepreneurial Leaders. Wiley 

Duening, T. N., Hisrich, R. D., & Lechter, M. A. (2015). Technology entrepreneurship : taking innovation to the marketplace (2nd ed.).

Hisrich, R. D.; Ramadani, V. (2017) Effective Entrepreneurial management: Strategy,Planning, Risk Management and Organization. Springer

Weinzimmer, L. G., & McConoughey, J. (2013). The wisdom of failure: how to learn the tough leadership lessons without paying the price (1st ed.). Jossey-Bass.

Analoui, F., y Karami, A. (2003) Strategic Management: In Small and Médium Enterprises. Thomson, London.

Complementary
Complementàries

Allen, R. (2015) Launching New Ventures: An Entrepreneurial Approach. South Western College Publishing.

Bhidé, A. V. (2000) Origen y Evolución de Nuevas Empresas. Oxford University Press. México.

Eisenhardt, K. M. (2013). Top management teams and the performance of entrepreneurial firms. Small Business Economics, 40(4), 805–816.

Flamholtz, E. (1990). Growing pains. Jossey-Bass, California.

Stagars, M. (2015). University startups and spin-offs : guide for entrepreneurs in academia. Apress. https://doi.org/10.1007/978-1-4842-0623-2

Nielsen, C., Lund, M., Zott, C., Huy, Q., Oyon, D., Sinfield, J., Volberda, H., Bingham, C., Oshri, I., Spieth, P., Gassmann, O., Frankenberger, K., Zoller, T., & O'Reilly for Higher Education (Firm). (2018). Building scalable business models (1st ed.). MIT Sloan Management Review.

Penrose, E. (1995) The theory of the growth of the firm. Oxford University Press, New York. 

Els alumnes tindran a la seva disposició en l'espai virtual de l'assignatura una selecció bibliogràfica per a cadascuna de les sessions.

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.