Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Integrar coneixements avançats per analitzar i planificar les fases de creació d'una nova empresa.
|
| A2 |
Integrar els coneixements adequats per dissenyar el pla d'empresa.
|
| A7 |
Transferir els coneixements teòrics sobre diferents aspectes de l'empresa (organització, R+D, creixement, etc.) al disseny pràctic de models eficients d'organització empresarial.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Entendre el funcionament de l'empresa en el seu conjunt.
Conèixer el concepte d'estratègia i les seves aplicacions pràctiques.
| | A2 |
Definir els criteris i les eines que afavoreixen l'aparició de comportaments positius per l'empresa a través de l'anàlisi del comportament organitzacional.
| | A7 |
Entendre els reptes i les estratègies per a la gestió de coneixement dins d'una nova empresa gràcies a l'anàlisi de l'entorn en funció dels recursos i capacitats de l'empresa.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. Estratègia per a nous projectes empresarials |
1.1. Teories alternatives sobre l'estratègia de l'emprenedoria i l'acció emprenedora.
1.2. Diagnòstic de l'oportunitat, configuració organitzativa i evolució: elements crítics, fases i cicles |
TEMA 2.Models de negoci per a “start ups” |
2.1. Identificació de nous models de negoci: tipologies
2.2. Escalat dels models de negoci: anàlisi dels seus factors estructurals i dels potencials resultats |
TEMA 3. la gestió del procés emprenedor fins al llançament |
3.1 Emprenedors i oportunitat: Valoració i elements crítics de la gestió
3.2 Pla d'empresa: Alineament de recursos i capacitats per a la creació de la proposta de valor |
TEMA 4. 4.la gestió del creixement: buscant l'èxit i evitant el fracàs |
4.1 Planificació i gestió de les opcions de creixement
4.2 Anticipació del fracàs, gestió eficient i segona oportunitat per a reprendre |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
15 |
15 |
30 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
7 |
7 |
14 |
Assignments |
|
2 |
16 |
18 |
Presentations / oral communications |
|
1 |
7 |
8 |
Personal attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
Practical tests |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l’assignatura i del professor. Detectar els coneixements previs dels estudiants. Descobrir els interessos i motivacions dels alumnes. Transmetre els objectius que es persegueixen. Detallar els continguts de l’assignatura. Explicar la metodología de treball que es seguirà. Comunicar i deixar clars els criteris d’avaluació.
|
Lecture |
Transmissió de manera expositiva de coneixements, mitjançant l’explicació dels continguts dels diferents temes pel professor, però amb la participació activa dels estudiants. |
Problem solving, exercises in the classroom |
Activitats per a relacionar i consolidar coneixements, amb una perspectiva fonamentalment d’actuació professional. Formulació, anàlisi, resolució i debat d’un problema, exercici o cas pràctic relacionat amb la temàtica de l’assignatura. Inclou la realització de debats sobre temes d’actualitat, tant de l’àmbit acadèmic com professional, i altres activitats de caràcter pràctic; així com la participació activa a les classes. Aquestes activitats es realitzaran tant a l’aula com mitjançant el Campus Virtual de la URV (Moodle). |
Assignments |
Treball monogràfic d'estudi d'alguna situació o aspecte relacionat amb els continguts de l'assignatura. |
Presentations / oral communications |
Exposició oral a classe d'un tema concret relacionat amb l'assignatura i del treball monogràfic. |
Personal attention |
Es dirà el primer dia de classe. |
Description |
Es dirà el primer dia de classe. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Assignments |
|
Treball en grup dels temes abordats en l'assignatura aplicat a una situació real. |
50% |
Presentations / oral communications |
|
Discussions de casos, d'articles i presentacions (durant el desenvolupament del curs). Activitats en el Moodle |
15% |
Practical tests |
|
Examen teoricopràctic |
35% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria consistirà en una prova integral que suposarà el 100% de la qualificació. |
Basic |
|
Bàsiques Amit, R; Christoph, Z (2020) Business Model Innovation Strategy: Transformational Concepts and Tools for Entrepreneurial Leaders. Wiley Duening, T. N., Hisrich, R. D., & Lechter, M. A. (2015). Technology entrepreneurship : taking innovation to the marketplace (2nd ed.). Hisrich, R. D.; Ramadani, V. (2017) Effective Entrepreneurial management: Strategy,Planning, Risk Management and Organization. Springer Weinzimmer, L. G., & McConoughey, J. (2013). The wisdom of failure: how to learn the tough leadership lessons without paying the price (1st ed.). Jossey-Bass. Analoui, F., y Karami, A. (2003) Strategic Management: In Small and Médium Enterprises. Thomson, London. |
Complementary |
|
Complementàries Allen, R. (2015) Launching New Ventures: An
Entrepreneurial Approach. South Western College Publishing. Bhidé, A. V. (2000) Origen y
Evolución de Nuevas Empresas. Oxford University Press.
México. Eisenhardt, K. M. (2013). Top management teams
and the performance of entrepreneurial firms. Small Business Economics, 40(4), 805–816. Flamholtz,
E. (1990). Growing pains. Jossey-Bass, California. Stagars, M. (2015). University startups and spin-offs : guide for entrepreneurs in academia. Apress. https://doi.org/10.1007/978-1-4842-0623-2 Nielsen, C., Lund, M., Zott, C., Huy, Q., Oyon,
D., Sinfield, J., Volberda, H., Bingham, C., Oshri, I., Spieth, P., Gassmann,
O., Frankenberger, K., Zoller, T., & O'Reilly for Higher Education (Firm).
(2018). Building scalable business models (1st ed.). MIT Sloan Management
Review. Penrose, E.
(1995) The theory of the growth of the firm. Oxford University Press, New York. Els alumnes tindran a la seva disposició en l'espai virtual de l'assignatura una selecció bibliogràfica per a cadascuna de les sessions. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|