Type A
|
Code |
Competences Specific | | A5 |
Valorar l'eficàcia de les polítiques públiques dirigides al foment de la creació d'empreses i la innovació.
|
| A6 |
Gestionar els projectes d'innovació de les noves empreses considerant el context micro i macroeconòmic.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT3 |
Solve complex problems critically, creatively and innovatively in multidisciplinary contexts. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A5 |
Conèixer els agents que intervenen en els sistemes d'innovació
Reconèixer les problemàtiques en un sistema d'innovació
Definir actuacions que millorin el sistema d'innovació
| | A6 |
Aprofundir en les teories de la innovació
Reconèixer els diferents factors que afecten el procés innovador de l'empresa.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT3 |
Students identify the situation as a problem in a multidisciplinary, research or professional environment and actively deal with it.
Students adopt a systematic method with an overall focus to divide complex problems into parts and identify the causes by using their scientific and professional knowledge.
Students design new solutions using the resources that are necessary and available to cope with problems.
Students draw up realistic models with all the details of the solutions proposed.
Students can evaluate the models proposed by contrasting them with the real context of application, find limitations and propose improvements.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. LA INNOVACIÓ |
1.1. Què és la innovació?
1.2. Perquè estudiar la innovació?
1.3. El procés innovador: Les generacions de models d’innovació.
1.4. Les taxonomies de la innovació.
1.5. Les noves tecnologies
|
TEMA 2. LES ESTRATEGIES EMPRESARIALS DE DESENVOLUPAMENT D'INNOVACIONS |
2.1. Les Fusions i Adquisicions com estratègia d'adqusició de coneixement
2.2. Les start-ups com a model d'introducció d'innovacions en el mercat
2.3. La importància de la direcció en el desenvolupament d'innovacions de les grans empreses.
|
TEMA 3. ESTUDIS DE CASOS. |
3.1. Casos internacionals.
3.2. Casos nacionals. |
TEMA 4. SISTEMES DE LA INNOVACIÓ |
4.1. Què és el Sistema d’Innovació / Les tipologies de Sistemes d’Innovació.
4.2. Què fa que les regions siguin innovadores? Mobilitat i estructura industrial.
4.3. Què fa que les regions siguin innovadores? Spillovers i altres forces d’aglomeració.
4.4. El rol de les institucions I l’organització I la seva dinàmica canviant.
4.5. Problemàtiques dels Sistemes d’Innovació .
4.6. Sistemes d’innovació i polítiques d’innovació .
|
TEMA 5. ESTUDIS DE CASOS. |
5.1. Casos internacionals.
5.2. Casos nacionals.
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Practical cases/ case studies in the classroom |
|
14 |
39 |
53 |
Scientific and/or communication events |
|
4 |
0 |
4 |
Lecture |
|
20 |
20 |
40 |
IT-based practicals |
|
16 |
29 |
45 |
Personal attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
Mixed tests |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura. |
Practical cases/ case studies in the classroom |
Anàlisi i realització de proposta d’un estudi de cas. La pràctica està basada en enunciats que l’estudiant haurà d’analitzar, reflexionar i donar resposta a les preguntes plantejades de forma escrita i/o oral. |
Scientific and/or communication events |
Assistència a xerrades científiques de ponents de prestigi. |
Lecture |
Presentació de materials teòrics per part del professor. |
IT-based practicals |
Pràctiques en l'aula TIC de recerca, tractament i anàlisi de dades. |
Personal attention |
Atenció a preguntes i dubtes dels estudiants tant de la matèria donada com dels estudis de casos. |
Description |
L'estudiant podrà plantejar dubtes a l'aula ordinària així com via electrònica (Moodle o correu electrònic).
A més a més, el professorat tindrà un horari d'atenció en el despatx. S'informarà d'aquest a l'inici del curs i estarà disponible en el Moodle. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Practical cases/ case studies in the classroom |
|
Aquesta prova tindrà lloc durant el període lectiu. La prova consistirà en analitzar i reflexionar sobre un estudi plantejat. S'inclou la presentació. |
30% |
IT-based practicals |
|
Valoració del desenvolupament a l'aula TIC dels supòsits pràctics. La valoració és integral: plantejament de l'anàlisis, recerca de dades i anàlisi de les dades. S'inclou la presentació. |
40% |
Mixed tests |
|
Proves que consisteixen en preguntes curtes, preguntes de desenvolupament de temari així com d’anàlisi de casos. La prova es realitzarà durant el període d’exàmens. |
30% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
L'avaluació en segona convocatòria es basarà en una prova similar a la realitzada en la primera convocatòria. La nota de les proves durant el període lectiu es guardaran (amb el mateix percentatge que en la primera convocatòria) sempre que millorin la nota de la prova realitzada en la segona convocatòria. |
Basic |
Swann, G. M. P., The Economics of innovation : an introduction, , Cheltenham, UK ; Northampton, MA : Edward Elgar, c
Teruel, Mercedes (ed.), El sistema territorial d'innovació de la demarcació de Tarragona, 2010, Tarragona : Publicacions URV
Teruel Carrizosa, Mercedes; Jové Llopis, Elisenda i Coll Martinez, Eva. (2018), Start-ups: explorant innovacions disruptives a Catalunya,, Publicacions URV, Tarragona
Smith, David, Exploring Innovation, McGraw Hill,, London
Tidd, J. and Bessant, J.,, Managing Innovation: Integrating technological, market and organizatinal change,, John Wiley & Sons,, USA
OCDE (1994),, Manual de OSLO, , París
Zoltan Acs, Regional Innovation, Knowledge and Global Change, Routledge, New York
|
Altre material bibliogràfic que el professorat distribueixi. Other references suggested by the professor for each lesson. Coad, A. , Segarra, Agustí and Teruel, Mercedes (2020): "A bit of basic, a bit of applied? R&D strategies and firm performance", The Journal of Technology Transfer, doi.org/10.1007/s10961-020-09826-1, Crépon, B., Duguet, E., & Mairessec, J. (1998). Research, Innovation And Productivi [Ty: An Econometric Analysis At The Firm Level. Economics of Innovation and new Technology, 7(2), 115-158. Phillips, G. M., & Zhdanov, A. (2013). R&D and the incentives from merger and acquisition activity. The Review of Financial Studies, 26(1), 34-78. Méndez-Ortega, C. and Teruel, Mercedes (2020): “To Acquire or not to Acquire: The Effects of Acquisitions in the Software Industry", Journal of Evolutionary Economics, 30, 793–814 Rothwell, R. (1994). Towards the fifth?generation innovation process. International marketing review, 11, 7-31. Teruel, Mercedes , Coad, A. , Domnick, C. , Flachenecker, F. , Harasztosi, P. , Janiri, M.L. and Pal, R. (2021): “The birth of new HGEs: internationalization through new digital technologies”, The Journal of Technology Transfer, doi.org /10.1007/s10961-021-09861-6. |
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|