Type A
|
Code |
Competences Specific | | A7 |
Transferir els coneixements teòrics sobre diferents aspectes de l'empresa (organització, R+D, creixement, etc.) al disseny pràctic de models eficients d'organització empresarial.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A7 |
Establir una base conceptual teòrica dels termes i conceptes relacionats amb la Vigilància Tecnològica.
Distingir les diverses fases del cicle de la Vigilància Tecnològica.
Determinar criteris per establir els factors crítics de Vigilància.
Conèixer els tipus de fonts d’informació i els criteris d’avaluació de les fonts per a la Vigilància Tecnològica.
Desenvolupar habilitats de cerca i recuperació de la informació.
Conèixer i aprendre a usar tot un repertori d’eines per automatitzar la Vigilància Tecnològica.
Conèixer la mineria de dades i textos i el seu paper en la Vigilància Tecnològica.. Conèixer algunes eines relacionades.
Ser capaç de decidir per quins canals i quins mitjans de difusió són necessaris per fer arribar la informació recopilada a les persones adequades.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. INTRODUCCIÓ A LA VIGILÀNCIA TECNOLÒGICA |
1.1. Conceptes bàsics
1.2. Intel·ligència tecnològica en la presa de decisions
1.3. El sistema de vigilància tecnològica
1.4. Instruments
|
TEMA 2. INTRODUCCIÓ A LA PROTECCIÓ DE RESULTATS |
2.1. Propietat Industrial
2.2. Propietat Intel·lectual
|
TEMA 3. EINES I ESTRATÈGIES PER A INNOVAR |
3.1. Planificació
3.2. Cerca d'informació
3.3. Informació tecnològica i empresarial
3.4. Eines especialitzades
|
TEMA 4. INNOVACIÓ BASADA EN LA VIGILÀNCIA TECNOLÒGICA |
4.1. Gestió de la informació tecnològica
4.2. Anàlisi i control de productes tecnològics
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
16 |
5 |
21 |
Assignments |
|
4 |
40 |
44 |
IT-based practicals |
|
5 |
0 |
5 |
Personal attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura, estructuració dels temps, informació sobre el treball final, fitxa de l'alumne |
Lecture |
Sessions teòriques a l'aula ordinària en relació a la metodologia de la vigilància sistemàtica o puntual: definició de les necessitats de vigilància (què, com); cerca, anàlisi i registre de la informació; difusió de la informació i posada en valor. |
Assignments |
Selecció d’un cas d’estudi relacionat amb els interessos de l’alumne. El projecte consistirà en el disseny de les fases principals d’un sistema de VT: FCV, identificació de fonts, automatització de fonts, disseny d’un sistema de difusió i comunicació de la informació recopilada. |
IT-based practicals |
Aplicar a través de l'ordinador els coneixements impartits en les sessions magistrals: exercicis pràctics relacionats amb les fonts d'informació (selecció, ús i extracció d'informació de fonts formals i estructurades); eines específiques d'ús per a la vigilància tecnològica (selecció, ús i extracció d'informació de fonts informals no estructurades); i, eines d'anàlisi, difusió i publicació de la informació recuperada. |
Personal attention |
En aquesta assignatura hi ha dos tipus d’atenció personalitzada:
1. Amb cita concertada. Dues reunions: inicial per comentar les possibles opcions per triar el supòsit pel projecte; una segona cita un cop iniciat el projecte per concretar-ne els detalls.
2. Atenció individualitzada en continu durant la realització dels exercicis pràctics a l’aula de TIC.
|
Description |
En aquesta assignatura hi ha dos tipus d’atenció personalitzada: 1. Amb cita concertada. Dues reunions: inicial per comentar les possibles opcions per triar el supòsit pel projecte; una segona cita un cop iniciat el projecte per concretar-ne els detalls. 2. Atenció individualitzada en continu durant la realització dels exercicis pràctics a l’aula de TIC. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Assignments |
|
Selecció d’un cas d’estudi relacionat amb els interessos de l’alumne.
El projecte consistirà en el disseny de les fases principals d’un sistema de VT:
- Factors Crítics de Vigilància (FCV)
- Identificació de fonts
- Tractament i anàlisi de la informació
- Generació de resultats |
75% Memoria
25% Exposición |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
En segona convocatòria també s'exigirà la realització d'un projecte final de les mateixes característiques que el de primera convocatòria. |
Basic |
Arroyo Varela, S. R., La inteligencia competitiva: una herramienta clave en la estrategia empresarial, , Madrid: Pirámide, 2005
, Modelos de vigilancia tecnológica e inteligencia competitiva. , , Bilbao: BAI, 2007
Palop, P.; Vicente, J. M., Vigilancia tecnológica e inteligencia competitiva: su potencial para la empresa , , Madrid: COTEC, 1999
Rey Vázquez L., Informe APEI sobre vigilancia tecnológica, , Gijón, 2009
|
http://www.documentalistaenredado.net/contenido/mod_vig_cast.pdf http://www.eenbasque.net/guia_transferencia_resultados/files/COTEC%20-%20Vigilancia%20Tecnologica%20e%20Inteligencia%20Competitiva%20-%20su%20potencial%20para%20la%20empresa%20espanola.pdf http://eprints.rclis.org/14114/ |
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|