Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Valorar l'eficàcia de les polítiques públiques dirigides al foment de la creació d'empreses i la innovació.
|
| A7 |
Transferir els coneixements teòrics sobre diferents aspectes de l'empresa (organització, R+D, creixement, etc.) al disseny pràctic de models eficients d'organització empresarial.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Conèixer i valorar els mecanismes i procediments de transferència emprats en diferents entorns macroeconòmics.
Avaluar l'impacte econòmic dels programes de la transferència de tecnologia i coneixement.
| | A7 |
Comprendre la importància de la transferència de tecnologia i coneixement i la seva dependència de les interrelacions entre institucions públiques i privades.
Entendre els mecanismes i procediments de la transferència, tenint en compte un enfocament global, interdisciplinari de llarg termini.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 1. Context i Agents |
1.1. La Transferència de Tecnologia i Coneixement i el Desenvolupament Econòmic
1.2. Generació de Coneixement a les Universitats i Centres de Recerca
1.3. Gestió de la Transferència de Tecnologia i Coneixement |
Tema 2. Mecanismes, Procediments i Indicadors |
2.1. Mecanismes de la Transferència de Tecnologia i Coneixement
2.2. La Protecció dels Resultats de la Investigació
2.3. Indicadors de la Transferència de Tecnologia i Coneixement
|
Tema 3. Models de Transferència |
3.1. Models de Transferència comparats
3.2. Estructura i Instruments del Model de Transferència a Espanya
|
Tema 4. Impacte Econòmic i Social de la Recerca |
4.1. Impacte Econòmic de la Transferència de Tecnologia i Coneixement
4.2. Impacte Social de la Recerca
4.3. Desenvolupament Regional basat en el Coneixement |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
18 |
30 |
48 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
2 |
0 |
2 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
Treballs |
|
2 |
14 |
16 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
3 |
0 |
3 |
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Es presenta l’assignatura i s’exposen els criteris d’avaluació. |
Sessió Magistral |
S’introduiran els continguts bàsics de cada tema i s’orientarà a l’estudiant en relació a la bibliografia que ha de fer servir a les hores de treball personal. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Presentacions externes d’experts en l’àrea de transferència de coneixement i tecnologia. |
Atenció personalitzada |
Es destinarà un temps al seguiment individual del treball d’avaluació de cada estudiant. |
Treballs |
L'alumne ha de treballar individualment i en profunditat un tema relacionat amb el contingut del programa. A l’inici del curs s’assignarà a cada estudiant el tema del seu treball. Aquesta activitat forma part de l'avaluació. |
Presentacions / exposicions |
L’alumne exposarà a classe els resultats del treball. Aquesta activitat forma part de l'avaluació. |
descripción |
Temps a disposició dels estudiants que té per objectiu ajudar-los a assolir els continguts de l'assignatura.
Qualsevol dubte es podrà resoldre mitjançant el correu electrònic, o personalment a les hores de consulta que figurin al Departament d’Economia de la URV.
Es destinarà un temps específic al seguiment individual del treball d’avaluació de cada estudiant.
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Treballs |
|
A l'inici de curs es presentaran els possibles temes, entre els quals cada estudiant haurà d'escollir el seu treball d'avaluació. |
20% |
Presentacions / exposicions |
|
Els resultats del treball d'avaluació s'exposarà oralment a classe.
|
5% |
Proves de desenvolupament |
|
Dos proves parcials relacionades amb els continguts dels temes del programa.
Es desenvoluparan de forma individual |
25% |
Proves mixtes |
|
Control de tots els continguts de l'assignatura.
Es desenvolupará de forma individual |
50% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
PRIMERA CONVOCATÒRIA (AVALUACIÓ CONTINUADA) Per superar l'assignatura s'hauran d'aprovar totes i cadascuna de les proves d'avaluació continuada. SEGONA CONVOCATÒRIA L'avaluació de la segona convocatòria s'estructura de la mateixa manera que la primera. Només s'hauran de tornar a presentar les activitats que no s'hagin presentat o superat a la primera convocatòria. |
Bàsica |
Fundación CyD, La transferencia de tecnología y conocimiento universidad-empresa en España: estado actual, retos y oportunidades, varios años, Fundación CyD
González Sabater, Javier, Manual de Transferencia de Tecnología y conocimiento, 2a ed. 2011, The transfer institute
Mato de la Iglesia, Salustiano (Coordinador), Transferencia del conocimiento: nuevo modelo para su prestigio e impulso, 2018, CRUE
OCDE, Review of Regional Innovation: Catalonia, Spain, 2010, OCDE
OCDE, Mejorar la Transferencia de Conocimiento y la Colaboración entre Ciencia y Empresa en España, 2021, OCDE
Varga, A. , Universities, Knowledge Transfer and Regional Development: Geography, Enterpreneurship and Policy, 2009, Cheltenham (England); Northampton (Mass.): Edward
|
|
Complementària |
|
A la presentació de cada tema s'inclourà la bibliografia específica i es concretaran els capítols de la bibliografia bàsica. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|