IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) ESTRATÈGIES DE MÀRQUETING Code 16665103
Study programme
Direcció d'Empreses (2016)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
4.5 Obligatòria Primer 1Q
Modality and teaching language
Prerequisites
Department Gestió d'Empreses
Coordinator
RYAN , GERARD ANTHONY
E-mail gerard.ryan@urv.cat
Lecturers
RYAN , GERARD ANTHONY
Web http://www.jaumegene.com
General description and relevant information

Aquesta assignatura representa és una profunda introducció al món del màrqueting. Examina la presència i el paper del màrqueting a la societat contemporània, els seus orígens històrics, evolució i desenvolupament, la naturalesa del màrqueting com a disciplina acadèmica i com a funció pràctica en la gestió estratègica de l'empresa. Examina la indústria del màrqueting, les seves sortides professionals i subdisciplines. El curs posa especial èmfasi en els aspectes creatius del màrqueting, així com en el procés estratègic de màrqueting, començant per l'entorn de màrqueting, seguit per l'anàlisi del consumidor, una introducció a la investigació dels mercats, i el desenvolupament d'estratègies de segmentació i posicionament.  A més, l'assignatura examina els desenvolupaments actuals i emergents, introdueix els estudiants al màrqueting digital i electrònic i considera les implicacions d'operar en un entorn intercultural.

Aquesta assignatura està adreçada a estudiants de màster i requereix una comprensió i una apreciació tant acadèmica/científica com pràctica/empresarial del paper del màrqueting.


Competències
Type A Code Competences Specific
 A1 Desenvolupar estratègies per dirigir empreses i les seves àrees funcionals de forma competitiva i eficient.
 A2 Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials.
 A4 Gestionar la innovació i introduir-la amb èxit en l'empresa i / o crear nous projectes empresarials que responguin a les necessitats detectades a través d'una anàlisi rigorosa.
 A5 Avaluar i integrar informació economico-financera rellevant a través d'informes directius de qualsevol àrea funcional de l'empresa per optimitzar els seus resultats.
Type B Code Competences Transversal
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A1 Reconèixer i analitzar la importància de l'estratègia de màrqueting per a l'assoliment dels objectius empresarials i conèixer els fonaments teòrics en què es basen aquestes estratègies.
Analitzar les decisions estratègiques en l'àmbit de màrqueting preses per diferents empreses a través del mètode del cas.
 A2 Analitzar les decisions estratègiques en l'àmbit de màrqueting preses per diferents empreses a través del mètode del cas.
Exercitar la presa de decisions estratègiques en màrqueting a nivell individual i en equip, imaginant la realitat a través d'un simulador .
 A4 Reconèixer i analitzar la importància de l'estratègia de màrqueting per a l'assoliment dels objectius empresarials i conèixer els fonaments teòrics en què es basen aquestes estratègies.
 A5 Exercitar la presa de decisions estratègiques en màrqueting a nivell individual i en equip, imaginant la realitat a través d'un simulador .
Type B Code Learning outcomes
 CT4 Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos.
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius.
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip.
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip.
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
Tema 1. Marketing en la Societat Contemporània
Tema 2. Historia i Desenvolupament del Màrqueting
Tema 3. La Disciplina de Màrqueting
Tema 4. Direcció Estratègica de Màrqueting
Tema 5. La Creativitat en Màrqueting
Tema 6. Entorn de Màrqueting
Tema 7. Investigació de Mercats
Tema 8. El Consumidor
Tema 9. Segmentació
Tema 10. Posiconament

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
2 4 6
Sessió Magistral
A1
A2
A4
A5
32 36.5 68.5
Presentacions / exposicions
A1
A2
A4
A5
CT4
5 5 10
Atenció personalitzada
2 4 6
Treballs
A1
A2
A4
2 18 20
 
Proves objectives de tipus test
A5
2 0 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Es realitzen unes primeres sessions de presentació de l'assignatura per explicar com es vinculen les diferents temàtiques que s'explicaran al llarg del quadrimestre. A més s'explicaran conceptes bàsics per a facilitar la millor contextualització de l'estudiant.
Sessió Magistral Exposició dels conceptes teòrics, principals antecedents bibliogràfics, relació entre els conceptes i la seva aplicació.
Presentacions / exposicions Es desenvoluparan diverses didàctiques en què després de la seva participació l'alumne reflexionarà sobre la seva implicació amb el contingut del tema a tractar.
Atenció personalitzada Amb tutories al llarg del curs.
Treballs Presentació escrita i oral del treball sobre alguns dels continguts de l'assignatura.

Atenció personalitzada
Description
Es realitzarà al despatx del professor prèvia cita o bé per email.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Presentacions / exposicions
A1
A2
A4
A5
CT4
Treballs en grup,i presentats a classe 50%
Proves objectives de tipus test
A5
Examen final amb preguntes tipus test 50%
Others  
 
Other comments and second exam session

Per poder aprovar l'assignatura, és necessari aprovar, per un costat, els treballs de l'avaluació continuada, i per l'altre costat, l'examen individual final (tipus test).

Cal treure un mínim de 5/10 en els treballs i un mínim de 5/10 en l'examen final per tal d'aprovar l'assignatura.

En l'avaluació de la segona convocatòria es realitzarà un examen.


Fonts d'informació

Bàsica

Hi ha una àmplia i variada gamma de materials d'aprenentatge i suport disponibles per a aquesta assignatura. Sempre que sigui possible, es pot accedir a aquests recursos a (o mitjançant enllaços a través de) l'aula Moodle. Aquests recursos inclouen;

1. apunts de classe

2. resums de classe

3. llistes de lectura

4. llistes de visualització (vídeos)

5. Recursos electrònics i en línia.

Complementària Philip Kotler et al., Marketing Management, 4th European Edition, 2019, Pearson Education
Philip Cateora et al., International Marketing, 18, 2021, McGraw-Hill
Eric Arnould & Craig J. Thompson, Consumer Culture Theory, 1, 2018, Sage

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.