IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) HABILITATS DIRECTIVES Code 16665104
Study programme
Direcció d'Empreses (2016)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
4.5 Obligatòria Primer 1Q
Modality and teaching language
Department Gestió d'Empreses
Coordinator
VILLA NOLLA, BIBIANA
VIDAL SUÑÉ, ANTONI
E-mail bibiana.villa@urv.cat
Lecturers
VILLA NOLLA, BIBIANA
Web http://http://moodle.urv.net
General description and relevant information
Aquesta assignatura aposta per un humanisme radical a les empreses. Aposta per un canvi en l’estratègia empresarial. Aposta per posar el focus en el client intern perquè sigui aquest qui aporti un valor real, i co-crei la realitat empresarial que volem veure, persegueixi els objectius, desenvolupi tot el seu talent, millorant així els resultats. Sempre a favor del creixement. De les persones. De les empreses.

És una assignatura que posa tot el focus en el coneixement del comportament humà per a poder liderar un canvi en el comportament de les organitzacions. Les paraules que defineixen l’assignatura són: autoconeixement, desenvolupament personal, lideratge, comunicació i connexió, influència, empoderament, disrupció, eines de gestió i motivació. Treballem des del pensament crític, les dinàmiques i les reflexions, tant individuals com d’equip. L’objectiu de l’assignatura és crear una marca personal brillant i potent per poder exercir el teu lideratge en un lloc de direcció en el món empresarial. 

Competències
Type A Code Competences Specific
 A2 Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials.
 A3 Desenvolupar habilitats directives per comprendre la complexitat i la globalitat de la realitat empresarial i per implantar processos de qualitat i de millora contínua.
Type B Code Competences Transversal
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A2 Diagnosticar i proposar solucions a diferents problemes relacionats amb el factor humà en les organitzacions.
 A3 Desenvolupar les eines necessàries per aconseguir un bon compliment en les funcions directives.
Type B Code Learning outcomes
 CT6 Aprofundir en l’autoconeixement professional.
Desenvolupar l’actitud professional.
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat.
Dissenyar itineraris professionals específics.
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
1. El principal valor: les persones.
Lideratge per al creixement del talent i les empreses.
1.1 La persona al centre de l’estratègia.
1.2 El líder i la seva responsabilitat dins l’organització.
1.3 Principals habilitats del líder
1.4 Autoconeixement: visió, missió i valors del líder.
2. Mentalitat i Gestió emocional 2.1 Com funciona la ment
2.2 Mentalitat empoderadora i de creixement
2.3 Gestió Emocional I. Teoria
2.4 Gestió Emocional II. Casos pràctics i reflexions
3. Comunicació i i Persuasió 3.1 Habilitats comunicatives
3.2 La comunicació dins de l'organització
3.3 Angles psicològics per a la persuasió
3.4 Elements per a un missatge d'impacte
4. Creativitat i Innovació 4.1 La disrupció com un element més per al èxit
4.2 Metodologies àgils I. Design Thinking
4.3 Metodologies àgils II. Lean Startup
5. Presa de decisions, gestió del temps i punt de partida 5.1 Presa de decisions
5.2 Gestió del temps
5.3 Nous enfocs per al futur
6. De la teoria a la pràctica Invitació d’un director de RRHH o CEO que aporti als participants la teoria a l’acció.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A2
A3
24 10 34
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
A2
A3
1 16 17
Treballs
A2
A3
CT6
24 15 39
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves mixtes
A2
A3
CT6
4 15 19
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Presentació del programa de l’assignatura, continguts, metodologia i criteris de d’avaluació. Discussió sobre els coneixements i experiències prèvies dels estudiants en la temàtica de l’assignatura. Es remarcarà la importància de la participació activa a classe a l’hora d’avaluar.
Sessió Magistral A l’inici de cada sessió s’exposaran els continguts. Aquest espai serà entre un 40-50% de la sessió. L’altre percentatge restant estarà dedicat al debat, a les reflexions, a la resolució de problemes per a l’aplicació.

L’objectiu és que els estudiants es qüestionin tots els continguts i fer-los partícips de la co-creació de la pròpia sessió.
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge Es durà a terme un diari personal al llarg de totes les sessions per tal que sigui la pròpia experiència de l’estudiant qui faci de palanca a l’evolució i creixement del mateix.

Així mateix, també es considerarà la creació de la marca personal i professional potent a la xarxa de LinkedIn.
Treballs Són els descrits dins de la sessió magistral. Activitats experiencials on es persegueix la participació activa de cada estudiant amb la finalitat d’assolir l’aprenentatge i integrar coneixements.
Atenció personalitzada Utilització de les hores d’atenció a l’estudiant per a resoldre qüestions i dubtes concrets. Es recomana escriure als professors prèviament per a confirmar la visita.

Atenció personalitzada
Description
Es guiarà el treball de l'estudiant fora de l'aula de preparació de la presentació i la resolució d'exercicis a través de l'atenció personalitzada en les hores de tutoria acordades. Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Sessió Magistral
A2
A3
S’avaluarà la participació activa en les sessions magistrals. 10%
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
A2
A3
L’estudiant durà a terme un diari personal on reflexi l’aprenentatge, l’integració dels coneixements, les reflexions personals i els compromisos per tal d’assegurar el seu creixement.

També s’avaluarà la posada en escena en l’entorn real a través de confeccionar una marca personal i professional a través de la xarxa de LinkedIn.
30%
Treballs
A2
A3
CT6
Es tracta de les activitats proposades a classe i s’avaluara l’aprofundiment en les reflexions, el desenvolupament del pensament crític i la participació activa en l’equip de treball. 30%
Proves mixtes
A2
A3
CT6
Prova final on s’avalua el desenvolupament de les habilitats i requerir la integració dels coneixements. Aquesta prova constarà d’una part oral i una part escrita de reflexió. Cal obtenir almenys un 40% en la nota d’aquest examen per tal que faci mitja amb la resta d’elements d’avaluació. 30%
Others  
 
Other comments and second exam session

Es requereix un mínim de 4 en cada un dels elements avaluatius per poder fer mitja amb la resta. L'assistència resulta imprescindible per al seguiment i la realització de les activitats plantejades.

La segona convocatòria consisteix en els mateixos elements avaluatius que la primera convocatòria. Per poder realitzar aquesta prova és imprescindible entregar el portfolio i les presentacions sol·licitades durant l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica Daniel Goleman, Inteligencia Emocional, 2006, Kairós
Daniel Goleman, Inteligencia Emocional en el Trabajo, 2005, Kairós
Daniel Kahneman, Pensar rápido, pensar despacio, 2000, DeBolsillo
James M Kouzes, El desafío del liderazgo, 2018, REM
Stephen Covey, Los 7 hábitos de la gente altamente efectiva, 1990, Paidós
Patrick Lencioni, Equipos Ideales, 2016, Urano
Patrick Lencioni, Las 5 disfunciones de un equipo, 2002, Urano
Simon Sinek, Empieza con el porqué, 2018, Empresa Activa
Daniel Pink, La sorprendente verdad sobre lo que nos motiva, 2010, Planeta
Tom Kelley, Las diez caras de la innovación, 2010, Planeta
Steve Blank, El manual del emprendedor, 2013, Planeta
Eric Ries, El método Lean Startup, 2012, Deusto
Christophe Morin, El código de la persuasión, 2018, Planeta
Daniel Khaneman, Piensa rápido, piensa despacio, 2013, Debolsillo
Laszlo Block, La nueva fórmula del trabajo, 2015, Conecta
Gary Hamel, Humanocracia, 2022, Harvard Business Review Press
Frederic Laloux, Renventar las organizaciones, 2016, Arpa
Adam Grant, Dar y Recibir, 2014, Planeta
Tom Peters, ¡Excelencia ahora! Humanismo extremo, 2022, Empresa Activa

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.