IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) SIMULACIÓ EMPRESARIAL Code 16665106
Study programme
Direcció d'Empreses (2016)
Cycle 1r i 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
4.5 Obligatòria Primer 1Q
Modality and teaching language
Department Gestió d'Empreses
Coordinator
HERNANDEZ LARA, ANA BEATRIZ
E-mail anabeatriz.hernandez@urv.cat
Lecturers
HERNANDEZ LARA, ANA BEATRIZ
Web
General description and relevant information S'estudien les tècniques disponibles a la direcció estratègica de l'empresa per tal de facilitar el procés de decisió i pràctiques amb eines de simulació, concretament amb un joc de negocis.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A2 Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials.
Type B Code Competences Transversal
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A2 Dominar les diferents tècniques per a la presa de decisions empresarials i aplicar la més adequada en cada context.
Type B Code Learning outcomes
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals ni ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
TEMA 1. TOMA DE DECISIONS A L'EMPRESA 1.1. Estudi de la toma de decisions
1.2. Toma de decisions en la direcció estratègica
1.3. Models de toma de decisions
1.4. Integració d'àrees funcionals i divisions de l'empresa
1.5. Anàlisi de la informació financera
TEMA 2. SIMULACIÓ DEL PROCÉS DE DECISIÓ EMPRESARIAL 2.1. Jocs de negoci
2.2. Cesim Global Challenge com joc de negoci integral

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A2
5 10 15
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
9 9 18
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A2
22 37.5 59.5
Atenció personalitzada
5 5 10
 
Proves pràctiques
A2
2 3 5
Proves orals
A2
CT5
1 3 4
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Sessió d'introducció i presentació de la assignatura
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Aplicar a nivell pràctic la teoria analitzada en l'assignatura, i posar en pràctica el procés de presa de decisions utilitzant un joc de negocis
Atenció personalitzada Tutories i atenció als estudiants

Atenció personalitzada
Description
La comunicació entre estudiants i professor es podrà realitzar tant per correu electrònic com a través del fòrum del simulador. El moodle també s'utilitzarà, especialment per posar a l'abast dels estudiants tota la documentació rellevant de l'assignatura. L'horari d'atenció a l'estudiant serà els dilluns i dimarts de 14:00 a 17:00 hores.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Proves pràctiques
A2
Resultats en el joc de negocis 20%

Informe inicial. Objectius simulador 20%
Informe de seguiment i informe final. Situació competitiva de l'empresa i decisions 40%
20%

20%


40%
Proves orals
A2
CT5
Prova oral en grup al finalitzar el joc 20%
Others  

 
Other comments and second exam session

En primera convocatòria es procedirà a aplicar un sistema d'avaluació contínua on les normes d'avaluació a aplicar són les següents:
1º Els estudiants presentaran dos informes escrits denominats informe inicial, i de seguiment i final, amb un pes en la nota de 20% i 40% respectivament. Aquests informes també seran presentats pels equips de forma oral a l'aula, exposicions a les quals també correspondrà un 20% de la nota.
2º La prova pràctica consistirà en l'acompliment de l'estudiant en el joc de negocis, com s'han desembolicat en la presa de decisions i els resultats finalment assolits. Això té un pes d'un 20% a la nota i es determinarà a través de la situació economico-financera de l'empresa en finalitzar el simulador.


En segona convocatòria, per als estudiants que no hagin pogut participar en l'avaluació contínua, o que no hagin aconseguit un resultat satisfactori, es realitzarà un examen de desenvolupament amb preguntes sobre el funcionament del simulador i la interpretació dels seus resultats, amb un pes del 100% a la nota.


Fonts d'informació

Bàsica

Bàsica:

Leon, O.G. (1994). Análisis de Decisiones, McGraw-Hill.

Díez de Castro, J., Redondo López, C. (1996). Administración de Empresas, Pirámide.
Córdoba Bueno, M. (2004). Metodología para la Toma de Decisiones, Delta.

Hammond, J.S., Keeney, R.L., Rafia, H. (2000). Decisiones Inteligentes, Gestión 2000.

Treballs públicas a la revista internacional Simulation & Gaming.

Complementària

Complementària:

León, O.G. (2007). Tomar Decisiones Difíciles, McGraw-Hill.

Rajagolapan, N., Rasheed, A.M.A., Datta, D. (1993), “Strategic decision processes: Critical review and future directions”, Journal of Management, Vol. 19: 349-384.

Schwenk, C. (1995), “Strategic decision making”, Journal of Management, Vol. 21: 471-493.

Weill, P., Aral, S. (2007), “Cómo mejorar el rendimiento de las inversiones en TI”, Harvard Deusto Business Review, Vol. 154: 14-28.

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.