Type A
|
Code |
Competences Specific | | A2 |
Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A2 |
Dominar les diferents tècniques per a la presa de decisions empresarials i aplicar la més adequada en cada context.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals ni ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. TOMA DE DECISIONS A L'EMPRESA |
1.1. Estudi de la toma de decisions
1.2. Toma de decisions en la direcció estratègica
1.3. Models de toma de decisions
1.4. Integració d'àrees funcionals i divisions de l'empresa
1.5. Anàlisi de la informació financera |
TEMA 2. SIMULACIÓ DEL PROCÉS DE DECISIÓ EMPRESARIAL |
2.1. Jocs de negoci
2.2. Cesim Global Challenge com joc de negoci integral |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
5 |
10 |
15 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
9 |
9 |
18 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
22 |
37.5 |
59.5 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
5 |
10 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
3 |
5 |
Proves orals |
|
1 |
3 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Sessió d'introducció i presentació de la assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar a nivell pràctic la teoria analitzada en l'assignatura, i posar en pràctica el procés de presa de decisions utilitzant un joc de negocis |
Atenció personalitzada |
Tutories i atenció als estudiants |
Description |
La comunicació entre estudiants i professor es podrà realitzar tant per correu electrònic com a través del fòrum del simulador. El moodle també s'utilitzarà, especialment per posar a l'abast dels estudiants tota la documentació rellevant de l'assignatura. L'horari d'atenció a l'estudiant serà els dilluns i dimarts de 14:00 a 17:00 hores. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Resultats en el joc de negocis 20%
Informe inicial. Objectius simulador 20%
Informe de seguiment i informe final. Situació competitiva de l'empresa i decisions 40% |
20%
20%
40% |
Proves orals |
|
Prova oral en grup al finalitzar el joc |
20% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
En primera convocatòria es procedirà a aplicar un sistema d'avaluació contínua on les normes d'avaluació a aplicar són les següents: 1º Els estudiants presentaran dos informes escrits denominats informe inicial, i de seguiment i final, amb un pes en la nota de 20% i 40% respectivament. Aquests informes també seran presentats pels equips de forma oral a l'aula, exposicions a les quals també correspondrà un 20% de la nota. 2º La prova pràctica consistirà en l'acompliment de l'estudiant en el joc de negocis, com s'han desembolicat en la presa de decisions i els resultats finalment assolits. Això té un pes d'un 20% a la nota i es determinarà a través de la situació economico-financera de l'empresa en finalitzar el simulador.
En segona convocatòria, per als estudiants que no hagin pogut participar en l'avaluació contínua, o que no hagin aconseguit un resultat satisfactori, es realitzarà un examen de desenvolupament amb preguntes sobre el funcionament del simulador i la interpretació dels seus resultats, amb un pes del 100% a la nota. |
Bàsica |
|
Bàsica: Leon, O.G. (1994). Análisis de Decisiones, McGraw-Hill.
Díez de Castro, J., Redondo López, C. (1996). Administración de Empresas, Pirámide.
Córdoba Bueno, M. (2004). Metodología
para la Toma de Decisiones, Delta. Hammond, J.S., Keeney, R.L.,
Rafia, H. (2000). Decisiones Inteligentes, Gestión 2000. Treballs públicas a la
revista internacional Simulation & Gaming. |
Complementària |
|
Complementària: León, O.G. (2007). Tomar Decisiones Difíciles, McGraw-Hill. Rajagolapan, N., Rasheed, A.M.A., Datta, D. (1993), “Strategic decision processes: Critical review and future directions”, Journal of Management, Vol. 19: 349-384. Schwenk, C. (1995), “Strategic decision making”, Journal of Management, Vol. 21: 471-493. Weill, P., Aral, S. (2007), “Cómo mejorar el rendimiento de las inversiones en TI”, Harvard Deusto Business Review, Vol. 154: 14-28. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|