Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. |
| A5 |
Avaluar i integrar informació economico-financera rellevant a través d'informes directius de qualsevol àrea funcional de l'empresa per optimitzar els seus resultats. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Aplicar diferents sistemes de costos i prendre consciència de la importància de la seva determinació així com dels indicadors de gestió com informació bàsica per a la gestió empresarial.
| | A5 |
Aplicar diferents sistemes de costos i prendre consciència de la importància de la seva determinació així com dels indicadors de gestió com informació bàsica per a la gestió empresarial.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
PARTE 1. SISTEMES DE COSTOS I LITERATURA |
TEMA 1. LA COMPTABILITAT DE GESTIÓ
1. Objectius de la comptabilitat de gestió
2. Conceptes relllevants de comptabilitat de gestió
3. Sistemes de determinació de costos
4. Literatura científica en comptabilitat de gestió
|
PARTE 2. ACTIVITY BASED COSTING (ABC) I TIME DRIVEN ABC (TDABC) |
TEMA 2. ACTIVITY BASED COSTING (ABC)
1. Objectius del sistema ABC
2. Conceptes clau
3. Classificació d'activitats
4. Fases de la determinació de costos segons l'ABC
5. Casos pràctics ABC i casos reales
TEMA 3. EVOLUCIÓ DE LA INVESTIGACIÓ SOBRE ABC. TIME DRIVEN ABC (TDABC)
1. Objectius del TDABC
2. Metodologia de l'estudi de casos a l'Activity Based Costing (ABC)
3. Èxit i fracàs de l'ABC
4. Investigacions sobre ABC
5. Time driven ABC
6. Casos pràctics TDABC |
PARTE 3. INDICADORES EMPRESARIALES I CMI |
TEMA 4. INDICADORS EMPRESARIALS I CMI
1. Introducció
2. Anàlisi de ratios. Tipologia
3. CMI. Perspectives i indicadors de gestió
4. Literatura sobre CMI |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
6 |
14 |
20 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
4 |
8 |
12 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
4 |
7 |
Treballs |
|
7 |
22 |
29 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats orientades a prendre contacte i recollir informació.
Presentació dels continguts de l'assignatura i de la metodologia d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels diferents continguts del temari de l'assignatura |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Formulació, resolució i debat d'algun problema/exercici de diferents temes de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Defensa en grup del/dels treball/s elaborat/s per a l'assignatura davant la resta de companys de l'aula. |
Treballs |
Treball/s en grup sobre els continguts de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Espai de consulta tant a nivell individual pels dubtes que puguin sorgir a un estudiant en el seguiment de l'assignatura, com a nivell de grup per a supervisar l'avenç del treball i realitzar recomanacions. |
descripción |
Espai de consulta tant a nivell individual pels dubtes que puguin sorgir a un estudiant en el seguiment de l'assignatura, com a nivell de grup per supervisar l'avanç del treball i realitzar recomanacions. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Defensa en grup del / dels treball / s realitzat / s |
20% |
Treballs |
|
Realització de treball/s en grup seguint les indicacions facilitades. |
30% |
Proves pràctiques |
|
Exercicis pràctics resolts a classe per l'alumne |
10% |
Proves objectives de tipus test |
|
Proves objectives de tipus test sobre diferents temes estudiats |
30% |
Otros |
|
Participació a classe |
10%
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En el Moodle se especificarán los requisitos y las características del trabajo en grupo. En relación a la segunda convocatòria, el estudiante deberá entregar un trabajo siguiendo las especificaciones indicadas en el moodle al respecto (60%) y superar una prueba tipo test sobre los diferentes temas estudiados (40%). |
Bàsica |
Fullana, C. y Paredes, J.L., Manual de contabilidad de costes, Última edición disponible, Madrid, Delta
Rocafort Nicolau, A, Contabilidad de costes, fundamentos y ejercicios resueltos, Última edición disponible, Barcelona, Bresca
Sáez, A; Fernández, JA; Gutierrez, G., Contabilidad de Costes y Contabilidad de Gestión, Última edición disponible, Madrid, Vol. 1 y 2. McGraw-Hill
AECA, Documentos AECA de Contabilidad de Gestión, Última edición disponible, Madrid
Castello Taliani, E. y Lizcano Álvarez, J., El sistema de gestión y de costes basado en las actividades, Última edición disponible, Madrid
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|