Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A3 |
Desenvolupar habilitats directives per comprendre la complexitat i la globalitat de la realitat empresarial i per implantar processos de qualitat i de millora contínua. |
| A4 |
Gestionar la innovació i introduir-la amb èxit en l'empresa i / o crear nous projectes empresarials que responguin a les necessitats detectades a través d'una anàlisi rigorosa. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A3 |
Adquirir habilitats per a un lideratge efectiu de grups i organitzacions.
| | A4 |
Adquirir habilitats per a un lideratge efectiu de grups i organitzacions.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Gestió de persones i gestió del talent |
Definicions
Sistemes
Nivells
Agents
Aproximacions
Competències |
Conceptes de lideratge |
Concepte de lideratge
Teories de lideratge
Estils de direcció |
Processos de lideratge |
Presa de decisions
Resolució de conflictes
Delegació
Entrevistes |
Aproximacions a la pràctica del lideratge |
Lideratge transaccional
Lideratge transformacional
Lideratge servidor
Lideratge autèntic
Lideratge invisible |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
Sessió Magistral |
|
15 |
0 |
15 |
Treballs |
|
6 |
30 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
1 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
16 |
20 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació del programa de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i criteris d'avaluació. Valoració dels coneixements previs dels participants en gestió i comportament organitzatiu.
|
Sessió Magistral |
S’introdueixen els continguts conceptuals de l’assignatura. Són de tipus participatiu, i s’espera que l’estudiantat aprofundeixi el seu coneixement del temari a base d’estudi personal fora de l’entorn de l’aula, especialment en el cas d'estudiants sense experiència prèvia en estudis de gestió o comportament organitzatiu. |
Treballs |
Al llarg de l'assignatura es proposaran una sèrie de treballs: uns s'hauran de preparar fora de l'aula i presentar-los a classe, i d'altres es proposaran i realitzaran durant les hores de classe. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes. |
descripción |
Tutoria sobre la situació i progrés dels estudiants a l'assignatura. Abans i després de les classes, en hores de consulta o per email (mireia.valverde@urv.cat). Es recomana confirmar cita prèviament a les visites presencials. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Treballs |
|
Els continguts dels treballs, amb les seves dates i requisits, seran explicats i assignats durant la sessió de presentació de l'assignatura. |
50% |
Proves mixtes |
|
Examen final on es requereix integrar els coneixements i habilitats de tots els temes vistos en l'assignatura. |
40% |
Otros |
|
Participació activa a classe i en els grups de treballs. |
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'avaluació de la segona convocatòria es determinarà a partir d'un examen i els exercicis presentats prèviament a aquesta. Els estudiants que hagin suspès o no s'hagin presentat a la primera convocatòria hauran de parlar amb la professora per a determinar quines parts de l'avaluació caldrà repetir o realitzar de nou. |
Bàsica |
Tracy, B., Leadership, Amacom, 2014
Ann, D. & Roache, M., Transformational Leadership Styles, Management Strategies, and Communication for Global Leaders, IGI Global, 2023
Dogru, C., Role of Human Resources for Inclusive Leadership, Workplace Diversity, and Equity in Organizations, IGI Global, 2023
Bryman, A., The SAGE handbook of leadership, London: Sage, 2011
Davies, B. & Brundrett, M., Developing successful leadership, Dordrecht : Springer Netherlands, 2010
Grünig, R. & Kühn, R., Successful decision-making: a systematic approach to complex problems, Berlin, Heidelberg : Springer, 2013
Storey, J., Leadership in Organizations current issues and key trends, London: Routledge, 2016
Yukl, G.A, Leadership in Organizations (8th ed.) Global Edition, Essex: Pearson, 2013
Moran, R.T.; Harris, P.R. & Moran, S.A., Managing cultural differences: global leadership strategies for cross-cultural business success (8th ed.), Amsterdam: Elsevier, 2011
Robbins, S.P. & Judge, T.A., Organizational Behavior, Global Edition (18th ed.), Essex: Pearson, 2018
Newstrom, J.W., Organizational Behavior: Human Behavior at Work (14th ed.), New York: McGraw Hill, 2015
|
|
Complementària |
http://journals.sagepub.com.sabidi.urv.cat/toc/leaa/13/5, Leadership, ,
House, R.J. et al., Culture, leadership, and organizations : the GLOBE study of 62 societies, Thousand Oaks: Sage, 2008
Weiss, T., Coaching competencies and corporate leadership, Florida: St. Lucie Press, 2003
http://onlinelibrary.wiley.com.sabidi.urv.cat/journal/10.1002/(ISSN)1935-262X, Journal of Leadership Studies, ,
http://onlinelibrary.wiley.com.sabidi.urv.cat/journal/10.1002/(ISSN)1532-1088, Leadership in Action, ,
http://web.a.ebscohost.com.sabidi.urv.cat/ehost/command/detail?vid=0&sid=8cc3a16e-9472-4d93-, Leadership Quarterly, ,
Derungs, I., Trans-cultural leadership for transformation, New York: Palgrave McMillan, 2010
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
PROCÉS DE CONSULTORIA/16665210 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
DIRECCIÓ ESTRATÈGICA AVANÇADA/16665101 | HABILITATS DIRECTIVES/16665104 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|