Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A3 |
Desenvolupar habilitats directives per comprendre la complexitat i la globalitat de la realitat empresarial i per implantar processos de qualitat i de millora contínua. |
| A6 |
Apreciar i gestionar l'impacte social i mediambiental de les decisions empresarials tenint en compte el paper i la responsabilitat de l'empresa en la societat. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A3 |
Comprendre el marc conceptual de la Responsabilitat Social Corporativa, els seus fonaments així com les principals polítiques i estratègies que les empreses tenen a la seva disposició per incorporar la RSC en la seva gestió.
| | A6 |
Comprendre el marc conceptual de la Responsabilitat Social Corporativa, els seus fonaments així com les principals polítiques i estratègies que les empreses tenen a la seva disposició per incorporar la RSC en la seva gestió.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
TEMA 1:EMPRESA I RESPONSABILITAT SOCIAL |
1.1. La funció social de l’empresa
1.2. Conceptualització de RSE
1.3. Responsabilitat social i ètica empresarial
1.4. Factors que impulsen la RSE
1.5. Nivells de RSE
1.6. La RSE com a model de gestió
1.7. Cap a la sostenibilitat
1.8. Objectius de desenvolupament sostenible |
TEMA 2: LA RSE I ELS GRUPS D'INTERÈS |
2.1. La teoria dels stakeholders: introducció
2.2. Anàlisis i gestió dels stakeholders o grups d’interès
2.3. Activitats específiques de RSE respecte als stakeholders grups d’interès |
TEMA 3: INSTRUMENTS DE GESTIÓ DE LA RSE |
3.1. Instruments de gestió: quins i per què?
3.2. Informes de sostenibilitat: GRI
3.3. Codis de conducta
3.4. Normalització i certificació
3.5. Comunicació de la RSE |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
8 |
15 |
23 |
Debats |
|
8 |
11 |
19 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
18 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
4 |
5 |
9 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: continguts, objectius, competències que es treballen, avaluació, bibliografia, etc. |
Sessió Magistral |
Classe magistral participativa, on el professor exposa els continguts dels diferents temes del programa, demanant la la participació per part de l'alumne |
Debats |
Debat i discusió sobre qüestions relacionades amb el temari de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició i defensa per part dels alumnes dels treballs realitzats. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi i resolució de casos relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes |
descripción |
El professor atendrà personalment als alumnes per resoldre els dubtes referents a les classes magistrals i a les pràctiques, així com en la realització dels treballs o activitats. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Debats |
|
Participació a classe dels espais de debat i dels grups de discussió |
10% |
Presentacions / exposicions |
|
Al llarg del curs es presentaran i defensaran públicament diverses activitats proposades pel professor. |
60% |
Proves de desenvolupament |
|
Examen de preguntes obertes de desenvolupament |
30% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
A l'inici del curs i mitjançant el Moodle el professor donarà les indicacions corresponents en relació a les activitats proposades. La segona convocatòria consistirà en la realització d'un examen global de l'assignatura amb un pes del 100% de la nota. |
Bàsica |
|
Buchholtz, A.K. y Carroll, A.B. , Business and society: Ethics andstakeholder management, 8ª ed. Edición internacional, South-Western CengageLearning. Canadá. 2012 Crane, A. y Matten, D. (2010), Business ethics: Managing Corporate Citizenship and Sustainability in the Ageof Globalization, 3ª ed., Oxford University Press. Oxford. 2010 Fernández Gago, R. (2005),Administración de la Responsabilidad Social Corporativa, , Thomson, España. Olcese, A. Rodríguez, M.A. yAlfaro, J. (2008), Manual de la Empresa Responsable y Sostenible, , McGrawHill,Madrid.
|
Complementària |
|
Camacho,
I., Fernández, JL i Miralles, j. (2002), Ética de la empresa. Desclée. Bilbao Francés,
P. (2004), Ética de los negocios. Innovación y Responsabilidad. Desclée.Colección Ética aplicada. Bilbao
Jones, C.; Parker, M. i Bos, R. (2005): For Business
Ethics. Routledge. UK. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|