DATOS IDENTIFICATIVOS 2023_24
Asignatura (*) RESPONSABILITAT SOCIAL CORPORATIVA Código 16665212
Titulación
Direcció d'Empreses (2016)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Optativa Primer 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Gestió d'Empreses
Coordinador/a
SETÓ PAMIES, MARIA DOLORES
Correo-e dolors.seto@urv.cat
Profesores/as
SETÓ PAMIES, MARIA DOLORES
Web
Descripción general e información relevante Es tracta de proporcionar a l'alumne una visió global del concepte de Responsabilitat Social Corporativa, proporcionant els instruments i les habilitats necessaries per planificar, desenvolupar i avaluar criteris de responsabilitat social corporativa integrats en l'estrategia empresarial

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A3 Desenvolupar habilitats directives per comprendre la complexitat i la globalitat de la realitat empresarial i per implantar processos de qualitat i de millora contínua.
 A6 Apreciar i gestionar l'impacte social i mediambiental de les decisions empresarials tenint en compte el paper i la responsabilitat de l'empresa en la societat.
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A3 Comprendre el marc conceptual de la Responsabilitat Social Corporativa, els seus fonaments així com les principals polítiques i estratègies que les empreses tenen a la seva disposició per incorporar la RSC en la seva gestió.
 A6 Comprendre el marc conceptual de la Responsabilitat Social Corporativa, els seus fonaments així com les principals polítiques i estratègies que les empreses tenen a la seva disposició per incorporar la RSC en la seva gestió.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
TEMA 1:EMPRESA I RESPONSABILITAT SOCIAL 1.1. La funció social de l’empresa
1.2. Conceptualització de RSE
1.3. Responsabilitat social i ètica empresarial
1.4. Factors que impulsen la RSE
1.5. Nivells de RSE
1.6. La RSE com a model de gestió
1.7. Cap a la sostenibilitat
1.8. Objectius de desenvolupament sostenible
TEMA 2: LA RSE I ELS GRUPS D'INTERÈS 2.1. La teoria dels stakeholders: introducció
2.2. Anàlisis i gestió dels stakeholders o grups d’interès
2.3. Activitats específiques de RSE respecte als stakeholders grups d’interès
TEMA 3: INSTRUMENTS DE GESTIÓ DE LA RSE 3.1. Instruments de gestió: quins i per què?
3.2. Informes de sostenibilitat: GRI
3.3. Codis de conducta
3.4. Normalització i certificació
3.5. Comunicació de la RSE

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A3
A6
8 15 23
Debats
A6
8 11 19
Presentacions / exposicions
A3
2 18 20
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A3
A6
4 5 9
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de desenvolupament
A3
A6
2 0 2
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura: continguts, objectius, competències que es treballen, avaluació, bibliografia, etc.
Sessió Magistral Classe magistral participativa, on el professor exposa els continguts dels diferents temes del programa, demanant la la participació per part de l'alumne
Debats Debat i discusió sobre qüestions relacionades amb el temari de l'assignatura.
Presentacions / exposicions Exposició i defensa per part dels alumnes dels treballs realitzats.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi i resolució de casos relacionats amb la temàtica de l'assignatura.
Atenció personalitzada Temps reservat per atendre i resoldre dubtes

Atenció personalitzada
descripción
El professor atendrà personalment als alumnes per resoldre els dubtes referents a les classes magistrals i a les pràctiques, així com en la realització dels treballs o activitats.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Debats
A6
Participació a classe dels espais de debat i dels grups de discussió 10%
Presentacions / exposicions
A3
Al llarg del curs es presentaran i defensaran públicament diverses activitats proposades pel professor. 60%
Proves de desenvolupament
A3
A6
Examen de preguntes obertes de desenvolupament 30%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

A l'inici del curs i mitjançant el Moodle el professor donarà les indicacions corresponents en relació a les activitats proposades.

La segona convocatòria consistirà en la realització d'un examen global de l'assignatura amb un pes del 100% de la nota.


Fonts d'informació

Bàsica

Buchholtz, A.K. y Carroll, A.B. , Business and society: Ethics andstakeholder management, 8ª ed. Edición internacional, South-Western CengageLearning. Canadá. 2012

Crane, A. y Matten, D. (2010), Business ethics: Managing Corporate Citizenship and Sustainability in the Ageof Globalization, 3ª ed., Oxford University Press. Oxford. 2010

Fernández Gago, R. (2005),Administración de la Responsabilidad Social Corporativa, , Thomson, España.

Olcese, A. Rodríguez, M.A. yAlfaro, J. (2008), Manual de la Empresa Responsable y Sostenible, , McGrawHill,Madrid.

Complementària

Camacho, I., Fernández, JL i Miralles, j. (2002), Ética de la empresa. Desclée. Bilbao

Francés, P. (2004), Ética de los negocios. Innovación y Responsabilidad.

Desclée.Colección Ética aplicada. Bilbao

Jones, C.; Parker, M. i Bos, R. (2005): For Business Ethics. Routledge. UK.

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.