IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) RESPONSABILITAT SOCIAL CORPORATIVA Code 16665212
Study programme
Direcció d'Empreses (2016)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period
3 Optativa Primer 2Q
Teaching
Department Gestió d'Empreses
Coordinator
SETÓ PAMIES, MARIA DOLORES
E-mail dolors.seto@urv.cat
Lecturers
SETÓ PAMIES, MARIA DOLORES
Web
General description and relevant information Es tracta de proporcionar a l'alumne una visió global del concepte de Responsabilitat Social Corporativa, proporcionant els instruments i les habilitats necessaries per planificar, desenvolupar i avaluar criteris de responsabilitat social corporativa integrats en l'estrategia empresarial

Competències
Type A Code Competences Specific
 A3 Desenvolupar habilitats directives per comprendre la complexitat i la globalitat de la realitat empresarial i per implantar processos de qualitat i de millora contínua.
 A6 Apreciar i gestionar l'impacte social i mediambiental de les decisions empresarials tenint en compte el paper i la responsabilitat de l'empresa en la societat.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A3 Comprendre el marc conceptual de la Responsabilitat Social Corporativa, els seus fonaments així com les principals polítiques i estratègies que les empreses tenen a la seva disposició per incorporar la RSC en la seva gestió.
 A6 Comprendre el marc conceptual de la Responsabilitat Social Corporativa, els seus fonaments així com les principals polítiques i estratègies que les empreses tenen a la seva disposició per incorporar la RSC en la seva gestió.
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
TEMA 1:EMPRESA I RESPONSABILITAT SOCIAL 1.1. La funció social de l’empresa
1.2. Conceptualització de RSE
1.3. Responsabilitat social i ètica empresarial
1.4. Factors que impulsen la RSE
1.5. Nivells de RSE
1.6. La RSE com a model de gestió
1.7. Cap a la sostenibilitat
1.8. Objectius de desenvolupament sostenible
TEMA 2: LA RSE I ELS GRUPS D'INTERÈS 2.1. La teoria dels stakeholders: introducció
2.2. Anàlisis i gestió dels stakeholders o grups d’interès
2.3. Activitats específiques de RSE respecte als stakeholders grups d’interès
TEMA 3: INSTRUMENTS DE GESTIÓ DE LA RSE 3.1. Instruments de gestió: quins i per què?
3.2. Informes de sostenibilitat: GRI
3.3. Codis de conducta
3.4. Normalització i certificació
3.5. Comunicació de la RSE

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A3
A6
8 15 23
Debats
A6
8 11 19
Presentacions / exposicions
A3
2 18 20
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A3
A6
4 5 9
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de desenvolupament
A3
A6
2 0 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura: continguts, objectius, competències que es treballen, avaluació, bibliografia, etc.
Sessió Magistral Classe magistral participativa, on el professor exposa els continguts dels diferents temes del programa, demanant la la participació per part de l'alumne
Debats Debat i discusió sobre qüestions relacionades amb el temari de l'assignatura.
Presentacions / exposicions Exposició i defensa per part dels alumnes dels treballs realitzats.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi i resolució de casos relacionats amb la temàtica de l'assignatura.
Atenció personalitzada Temps reservat per atendre i resoldre dubtes

Atenció personalitzada
Description
El professor atendrà personalment als alumnes per resoldre els dubtes referents a les classes magistrals i a les pràctiques, així com en la realització dels treballs o activitats.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Debats
A6
Participació a classe dels espais de debat i dels grups de discussió 10%
Presentacions / exposicions
A3
Al llarg del curs es presentaran i defensaran públicament diverses activitats proposades pel professor. 60%
Proves de desenvolupament
A3
A6
Examen de preguntes obertes de desenvolupament 30%
Others  
 
Other comments and second exam session

A l'inici del curs i mitjançant el Moodle el professor donarà les indicacions corresponents en relació a les activitats proposades.

La segona convocatòria consistirà en la realització d'un examen global de l'assignatura amb un pes del 100% de la nota.


Fonts d'informació

Bàsica

Buchholtz, A.K. y Carroll, A.B. , Business and society: Ethics andstakeholder management, 8ª ed. Edición internacional, South-Western CengageLearning. Canadá. 2012

Crane, A. y Matten, D. (2010), Business ethics: Managing Corporate Citizenship and Sustainability in the Ageof Globalization, 3ª ed., Oxford University Press. Oxford. 2010

Fernández Gago, R. (2005),Administración de la Responsabilidad Social Corporativa, , Thomson, España.

Olcese, A. Rodríguez, M.A. yAlfaro, J. (2008), Manual de la Empresa Responsable y Sostenible, , McGrawHill,Madrid.

Complementària

Camacho, I., Fernández, JL i Miralles, j. (2002), Ética de la empresa. Desclée. Bilbao

Francés, P. (2004), Ética de los negocios. Innovación y Responsabilidad.

Desclée.Colección Ética aplicada. Bilbao

Jones, C.; Parker, M. i Bos, R. (2005): For Business Ethics. Routledge. UK.

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.