Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Analitzar els mercats internacionals mitjançant tècniques i enfocaments multidisciplinaris avançats que permetin facilitar informació rellevant a les empreses internacionals i / o amb voluntat d'internacionalització. |
| A7 |
Avaluar les potencials amenaces i oportunitats per a les institucions públiques d'àmbit local i regional dels processos vinculats a la globalització econòmica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Adquirir un coneixement avançant de les relacions econòmiques internacionals i dels nous contextos sorgits de la globalització, incorporant una visió multidisciplinària.
Ser capaç de seleccionar entre els instruments financers internacionals aquells més adequats per a cada projecte empresarial, en funció de la seva rendibilitat i risc.
| | A7 |
Ser capaç d'identificar les oportunitats i les amenaces sorgides de les noves realitats globals i dissenyar estratègies que afrontin aquests reptes.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals ni ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Conceptes bàsics: mercats, model de demanda i oferta, estàtica comparativa |
|
Comerç internacional i barreres comercials |
|
Deslocalització, comerç i desigualtat econòmica |
|
Canvi tecnològic i automatització |
|
Regulacions laborals i ma d'obra infantil |
|
Migracions |
|
Globalització i el medi ambient |
|
Economia de les pandèmies |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
6 |
8 |
Sessió Magistral |
|
14 |
23 |
37 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
7 |
17 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
3 |
5 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
6 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Panorama general del curs i revisió de conceptes bàsics |
Sessió Magistral |
Presentació del material central de cada tema |
Presentacions / exposicions |
Presentacions orals dels treballs en grup dels estudiants |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes i discussió de preguntes individuals |
Descripció |
Els estudiants poden rebre atenció personalitzada durant les hores d'atenció del professor/a |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Presentació dels projectes realitzats pels differents grups de treball. Es valorarà tant el projecte escrit com la presentació oral |
40% |
Proves mixtes |
|
Examen final on els estudiants hauran de desenvolupar differents qüestions en base als continguts i arguments adquirits durant el curs |
45% |
Altres |
|
Participació a classe i realització de proves breus de comprensió del material |
15% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En segona convocatòria un examen del mateix tipus que l'examen global de la primera convocatòria determinarà el 100% de la nota. |
Bàsica |
John McLaren, International Trade, 2013, Wiley
|
E |
Complementària |
Martin Wolf, Why Globalization Works, 2004, Yale University Press
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|