Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Desenvolupar habilitats directives i coneixements tècnics per gestionar la complexitat de la realitat de l'empresa internacional d'una manera social i mediambientalment responsable. |
| A6 |
Avaluar les repercussions del marc institucional internacional, especialment el de la Unió Europea, i de les polítiques que es deriven i que incideixen en l'àmbit en el qual l'empresa o institució pública desenvolupa la seva activitat. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Comprendre i fomentar els processos de canvi i desenvolupament de les organitzacions.
Conèixer les principals polítiques i estratègies que les empreses tenen a la seva disposició per incorporar la responsabilitat social corporativa en la seva gestió, així com conèixer les últimes tendències en aquest àmbit.
Prendre consciència de la importància de l'ètica i els valors en el món dels negocis internacionals i incorporar elements de sostenibilitat mediambiental i social a la gestió empresarial.
| | A6 |
Adquirir els coneixements necessaris per permetre el posicionament de l'empresa en el mercat Europeu
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT7 |
Incorporar la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant.
Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional.
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat.
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. L'entorn de les empreses avui |
1.1. L'estat del món.
1.2. Empreses i confiança.
1.3. Responsabilitats.
|
2. L'ètica en els negocis |
2.1 L'ètica en els negocis
2.2. Presa de decisions ètiques |
3. Cap a la sostenibilitat |
3.1. Què significa
3.2. Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)
3.3. Com les empreses avancen cap als ODS |
4. RSC |
4.1 Què és
4.2. Codis de conducta |
5. Grups d'interès |
5.1 Aproximacions a la teoria dels Stakeholders
5.2 Accions a desenvolupar |
6. Paper del líder responsable |
6.1. Valors
6.2. Funcions |
7. Comunicació |
7.1. Eines de Comunicació |
8. Reporting |
8.1. Certificacions
8.2. Quadre de comandament
8.3. Estàndards de reporting |
9. Pla estratègic RSC |
9.1. Com desenvolupar una estratègia d'RSC |
10. Més enllà de l'RSC |
10.1. Un altre tipus d'empreses
10.2. Economia circular |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
11 |
16 |
27 |
Debats |
|
10 |
10 |
20 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
19 |
21 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
4 |
0 |
4 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: continguts, objectius, competències que es treballen, avaluació, bibliografia, etc. |
Sessió Magistral |
Classe magistral participativa, on el professor exposa els continguts dels diferents temes del programa, demanant la la participació per part de l'alumne |
Debats |
Debat i discussió sobre qüestions relacionades amb el temari de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició i defensa per part dels alumnes dels treballs realitzats. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi i resolució de casos relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes |
Descripció |
Temps que el professor reserva per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Cal contactar amb el professor. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Al llarg del curs es presentaran i defensaran públicament diverses activitats proposades pel professor |
50% |
Proves de desenvolupament |
|
Prova de preguntes obertes relacionades amb el contingut expplicat |
30% |
Altres |
|
Participació a classe |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A l'inici del curs i mitjançant el Moodle el professor donarà les indicacions corresponents en relació a les activitats proposades. La segona convocatòria consistirà en la realització d'un examen global de l'assignatura amb un pes del 100% de la nota. |
Bàsica |
|
|
Buchholtz, A.K. y Carroll, A.B. , Business and society: Ethics and
stakeholder management, 8ª ed. Edición internacional, South-Western
Cengage Learning. Canadá. 2012
Crane, A. y Matten, D. (2010) , Business ethics: Managing Corporate
Citizenship and Sustainability in the Age of Globalization, 3ª ed.,
Oxford University Press. Oxford. 2010
Fernández Gago, R. (2005), Administración de la Responsabilidad Social Corporativa, , Thomson, España.
Guillén Parra, M- (2005), Ética en las organizaciones: construyendo confianza. Madrid: Pearson-Prentice Hall.
Olcese, A. Rodríguez, M.A. y Alfaro, J. (2008), Manual de la Empresa Responsable y Sostenible, , McGrawHill, Madrid. |
|
Complementària |
|
Camacho, I., Fernández, JL i Miralles, j. (2002), Ética de la empresa. Desclée. Bilbao Francés, P. (2004), Ética de los negocios. Innovación y Responsabilidad. Desclée.Colección Ética aplicada. Bilbao Jones, C.; Parker, M. i Bos, R. (2005): For Business Ethics. Routledge. UK. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|