IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) FONAMENTS DE MÀRQUETING Code 16904127
Study programme
Doble titulació de grau en ADE i Finances i Comptabilitat (2014)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Obligatòria Primer 1Q
Modality and teaching language
Department Gestió d'Empreses
Coordinator
BARRULLAS BONET, JUDIT
PAPAOIKONOMOU , ELENI
PÀMIES PALLISÉ, MARIA DEL MAR
RYAN , GERARD ANTHONY
E-mail gerard.ryan@urv.cat
eleni.papaoikonomou@urv.cat
mar.pamies@urv.cat
judit.barrullas@urv.cat
Lecturers
RYAN , GERARD ANTHONY
PAPAOIKONOMOU , ELENI
PÀMIES PALLISÉ, MARIA DEL MAR
BARRULLAS BONET, JUDIT
Web
General description and relevant information
DESCRIPCIÓ GENERAL DE L'ASSIGNATURA 
Assignatura que aborda els conceptes fonamentals de màrqueting.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A6 Redactar projectes de gestió global o d'àrees funcionals de l'empresa que reflecteixin la capacitat per identificar i desenvolupar iniciatives empresarials.
Type B Code Competences Transversal
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Type C Code Competences Nuclear
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A6 Coneix la funció estratègica del màrqueting.
Identifica les implicacions d'un pla d'acció de màrqueting per als diferents departaments de l'empresa.
Pot sistematitzar la informació per a desenvolupar estratègies de màrqueting.
Type B Code Learning outcomes
 B3 Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
Type C Code Learning outcomes
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
 C4 Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç

Continguts
Topic Sub-topic
1. Una Vida de Marketing: una exploració de l'omnipresència del màrqueting a la vida contemporània Ubiqüitat del màrqueting
La colonització de tot
Democràcia, capitalisme i màrqueting
2. Història i evolució del màrqueting Història del màrqueting a través de 'The Century of the Self' (persuasió massiva i enginyeria del consentiment).
3. Gestió de màrqueting: La disciplina Una disciplina de gestió
Una disciplina acadèmica
El màrqueting com a professió
El màrqueting com a procés de negoci
4. Màrqueting estratègic Les eines i tècniques de màrqueting estratègic i planificació estratègica, tal com es pensen a les escoles de negocis d'arreu del món
5. Màrqueting creatiu Explorant el vincle entre la creativitat i l'èxit en el màrqueting
6. L'entorn de màrqueting El model d'entorn de màrqueting
Problemes actuals i tendències en el macroentorn.
7. Investigació de màrqueting i privadesa Una introducció a la investigació de màrqueting
Tècniques d'investigació de màrqueting quantitatives i qualitatives
Investigació de màrqueting i privacitat
8. El consumidor Comportament del consumidor
Teoria de la cultura de consum
9. Fabriació de la demanda: Segmentació Una introducció a l'elecció del consumidor i a les tècniques de segmentació del mercat
10. 'Sigues diferent'. Posicionament Introducció al posicionament en el mercat i la USP - proposta de venda única
11. Màrqueting en xarxes socials i digitals La història, evolució i tendències actuals en màrqueting en línia, digital i xarxes socials
12. Màrqueting internacional Una introducció al màrqueting en diferents contextos culturals.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
B3
31 47 78
Presentacions / exposicions
A6
C4
12 10 22
Supervisió
B3
C4
6 9 15
Seminaris
B3
C4
6 9 15
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de tipus test
A6
C3
2 15 17
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Introducció i presentació de l'assignatura
Sessió Magistral Exposició dels conceptes teòrics del màrqueting i es donaran pautes per a la realització dels treballs d’avaluació continuada.
Presentacions / exposicions Els estudiants faran les presentacions en grup dels seus treballs.
Supervisió Es faran sessions de tutoria per a cadascun dels treballs d’avaluació continuada on els estudiants desenvoluparan el treball en grup amb la supervisió, ajuda i tutoria del professor a classe.
Seminaris Es realitzaran 3 seminaris, cadascun dedicat a contemplar un cas pràctic diferent.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Segons les necessitats dels estudiants. Com sempre, el professor esta disponible a quedar amb els estudiants, individualment o en grup per resoldre qualsevol tipus de dubte que tingueu relacionat amb l'assignatura.

Atenció personalitzada
Description

Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets.


Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Presentacions / exposicions
A6
C4
Consisteix en la preparació i presentació de 3 treballs en grup al llarg del quadrimestre. 50%
Proves objectives de tipus test
A6
C3
L'examen final de l'assignatura constarà d'un test sobre continguts teòrico-practics.


50%
Others  
 
Other comments and second exam session

L'avaluació consistirà en uns treballs (en grup i/o individuals) (50%) i un examen final tipus test (50%).

També es te en compte la participació i comportament de l'estudiant a classe al llarg del quadrimestre en el càlcul de la nota final de l'assignatura.

Notes Importants!

1 - Per tal de tenir en compte la nota d'avaluació continuada, cal treure un mínim de 4 sobre 10 en l'examen tipus test.

Pels estudiants que no treuen un mínim de 4/10 en l'examen tipus test, no es farà la mitja amb la nota dels treballs, i per tant la nota final de l'assignatura serà la mateixa nota del l'examen final.

2 - En segona convocatòria el 100% de la nota és l'examen final. No hi ha avaluació continuada.

3 - No es guarden les notes d'avaluació continuada d'un curs a l'altre, o de convocatòria a convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica

Hi ha una àmplia i variada gamma de materials d'aprenentatge i suport disponibles per a aquesta assignatura. Sempre que sigui possible, es pot accedir a aquests recursos a (o mitjançant enllaços a través de) l'aula Moodle. Aquests recursos inclouen;

1. apunts de classe

2. resums de classe

3. llistes de lectura

4. llistes de visualització (vídeos)

5. Recursos electrònics i en línia.

Complementària Philip Kotler et al., Marketing Management, 4th European Edition, Pearson Education, 2019
Philip Cateora et al., International Marketing, 18th, McGraww Hill, 2021
Eric Arnould & Craig J. Thompson, Consumer Culture Theory, 1, Sage, 2018
Roger A. Kerin, Steven W. Hartley, Marketing: The Core, 8th edition, McGraw Hill, 2019

Recomanacions

Subjects that continue the syllabus
DIRECCIÓ ESTRATÈGICA DE MÀRQUETING/16214115


 
Other comments
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.