Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | DRET-CE5 |
Seleccionar informació no jurídica rellevant per utilitzar-la en un context jurídic |
| DRET-CE9 |
Conèixer en profunditat les principals institucions jurídiques públiques i privades, la seva gènesi i evolució històrica |
| DRET-CE11 |
Distingir entre el raonament jurídic i els arguments de naturalesa ètica, política, econòmica i social |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| DRET-CE5 |
Genèric
| | DRET-CE9 |
Genèric
| | DRET-CE11 |
Identifica la incidència dels arguments de naturalesa ètica, política, econòmica i social en les diferents posicions jurídiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1.- Aspectes bàsics dels pensament polític.
|
|
2.- Orígens i evolució de l'estat com a organització política.
|
|
3.- Les institucions i els actors polítics en les democràcies contemporànies.
|
|
4.- Els reptes actuals i el futur de la política. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
2 |
5 |
Seminaris |
|
30 |
30 |
60 |
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
2 |
8 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
4 |
6 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
4 |
5 |
Proves pràctiques |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació introductòria dels continguts de l'assignatura |
Seminaris |
Discussió i reflexió sobre els continguts de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament dels continguts de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Durant el curs, es realitzaran les tutories pertinents. |
Descripció |
Al llarg del curs, el professorat de l'assignatura podrà establir tutories
amb els i les estudiants per analitzar l'evolució de l'aprenentatge i atendre i
resoldre dubtes en relació a un tema en concret. Així mateix, estarà a
disposició de l'alumnat per mitjà del seu correu electronic. Qualsevol
estudiant podrà connectar amb el professorat per resoldre els dubtes, aclarir
conceptes o quedar a hores de despatx. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Prova teòrica amb preguntes tipus test sobre el contingut de l'assignatura. |
30% |
Proves de desenvolupament |
|
Exposició d'un tema relacionat amb els continguts de l'assignatura per part de l'estudiant. |
30% |
Proves pràctiques |
|
Comentari de text sobre algun dels aspectes abordats al llarg dels seminaris. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació continuada consistirà en tres proves durant el curs (dues de caràcter teòric i una de caràcter pràctic). Les proves no superades s'hauran de recuperar a la segona convocatòria, en el marc d'una prova global de recuperació. Les i els estudiants que no segueixin l'avaluació continuada hauran de fer una prova global de recuperació a la segona convocatòria, que consistirà en una prova de desenvolupament i una prova pràctica. La correcció lingüística (gramàtica, ortografia, sintaxi) es tindrà en compte a l'hora de valorar les proves, i pot arribar a disminuir en dos punts el conjunt de la prova corresponent. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'estudiant no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. |
Bàsica |
Caminal, Miquel (coord.), Manual de Ciència Política, Tecnos, 2016
VALLÈS, Josep Maria, Ciencia Política. Una Introducción, Ariel, 2007
COLOMER, J.M., Ciencia de la política, Ariel, 2009
BOBBIO, Norberto, Teoría General de la Política, Trotta, 2003
DUVERGER, Maurice, Introducción a la Ciencia Política, Ariel, 1965
MILLET, Kate, Política sexual, Cátedra, 1970
DE BEAUVOIR, Simone, El segundo sexo, ,
MacKINNON, Catherine, Hacia una teoría feminista del Estado, ,
VALCARCEL, Amelia, La política de las mujeres, Cátedra,
PÉREZ OROZCO, Amaia, Subversión feminista de la economía, Traficantes de sueños,
VALCARCEL, Amelia, La política de las mujeres, Cátedra,
BATLLE, Albert (ed.), Diez textos básicos de Ciencia Política, Ariel, 1992
I. PASTOR, L. ROMAN, M. ZAPATA (ed.), Políticas de igualdad de género e integración en Europa y América Latina, Thomson Reuters Arzanzadi, 2017
|
|
Complementària |
Requejo, F., Las democracias. Democracia antigua, democracia liberal y Estado de Bienestar., Ariel, 1990
Berstein, S., Los regímenes políticos del siglo XX, Ariel, 1996
Aguilera de Prat, C. R. i Martínez, R., Sistemas de gobierno, partidos y territorio., Tecnos, 2000
Daniel Innerarity, La política en tiempos de indignación, Galaxia Gutenberg, 2015
Kate Millett, Política sexual, Cátedra, 1970
Kate Millett, Política sexual, Cátedra, 1970
R.M. RODRIGUEZ, A. VALCARCEL, A. MIYARES, Tres textos de historia de las ideas feministras, FE-E-LIBROS,
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
CONSTITUCIÓ I SISTEMA DE FONTS/15904004 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|