DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) ANÀLISI I DISSENY D'APLICACIONS Codi 16924105
Ensenyament
Doble titulació de grau en ADE i de Grau de TDAWIM (2019)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Tercer 2Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
SÁNCHEZ RUENES, DAVID
Adreça electrònica david.sanchez@urv.cat
sergio.martinezl@urv.cat
mariaremei.plana@urv.cat
ricardo.gonzalez@urv.cat
Professors/es
SÁNCHEZ RUENES, DAVID
MARTINEZ LLUIS, SERGIO
PLANA MONNÉ, MARIA REMEI
GONZALEZ MAS, RICARDO
Web
Descripció general i informació rellevant <p> Es recomana haver cursat Programació (orientació a objectes) i Bases de Dades</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 INF1 Capacitat per desenvolupar i avaluar aplicacions i sistemes informàtics, aplicant principis, metodologies i paradigmes actuals, i assegurant la seva fiabilitat, seguretat i qualitat d'acord amb la legislació vigent.
 INF9 Capacitat per a desenvolupar interfícies persona computador que permetin l'accessibilitat i usabilitat de les aplicacions informàtiques.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 INF1 Coneix els conceptes generals de la prova de les aplicacions
Coneix els conceptes generals del desenvolupament d'aplicacions i del cicle de vida de les mateixes
Coneix els conceptes generals de la gestió de configuracions.
Sap utilitzar les notacions gràfiques per a la modelització utilitzades en l'anàlisi i el disseny d'aplicacions
Sap fer el disseny d'una aplicació.
Sap dur a terme la recollida i documentació dels requisits d'una aplicació.
Sap com enfocar de manera bàsica una avaluació general dels riscos de el desenvolupament d'una aplicació.
 INF9 Sap dissenyar, desenvolupar i assegurar l'accessibilitat i usabilitat de les aplicacions informàtiques i la informació que gestionen.
Coneix els fonaments de la interacció persona-ordinador
Comprèn com el factor humà afecta la interacció persona-ordinador.
Sap realitzar un prototip d'una interfície d'usuari.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Introducció a l'enginyeria del software
UML
Requisits
Anàlisi
Disseny de la interfície amb els usuaris
Disseny de les classes d'entitat i la persistència
Construcció
Prova

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
Sessió Magistral
A4
CM1
CM16
CM17
IS1
IS2
IS5
22 37 59
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
CM1
CM16
CM17
IS1
IS5
30 25 55
Treballs
A2
A4
CM1
CM2
CM12
CM16
CM17
IS1
IS2
IS5
2 26 28
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Establir els objectius de l'assignatura, presentar l'esquema general dels continguts i excplicar les formes d'avaluació.
Sessió Magistral El professor de teoria explica els conceptes de l'assignatura, que després els alumnes han de repassar i aprofundir.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Els alumnes aprenen a fer diagrames d'UML i després se'ls presenta un cas resolt parcialment, del qual se'ls demana que en resolguin algunes parts més.
Treballs Els alumnes han de resoldre el cas que se'ls assigna amb el mètode que han après a les pràctiques a través de TIC.
Atenció personalitzada Els alumnes comenten amb el professor els treballs que presenten.

Atenció personalitzada
Descripció
Consultes de l'alumne relacionades amb el continguts de l’assignatura i els treballs pràctics, ateses pels professors de l'assignatura.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
A2
A4
CM1
CM2
CM12
CM16
CM17
IS1
IS2
IS5
2 treballs pràctics a realitzar en grups de 2 alumnes. Per aprovar l'assignatura, cal que la mitjana dels 2 treballs sigui igual o superior a 5. 50%
Altres   2 proves escrites individuals. Per aprovar l'assignatura, cal que la mitjana de les 2 proves sigui igual o superior a 5 i que la nota de la segona sigui igual o superior a 4 50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Si no es supera alguna de les dues parts en 1a convocatòria, caldrà anar a segona convocatòria on s'entregarien els mateixos treballs pràctics (amb una nota màxima de 8) i/o es faria un únic examen escrit amb tota la part teòrica


Fonts d'informació

Bàsica

Diapositives dels diferents temes

Exercicis d'UML.

Exemple de projecte de desenvolupament de programari.

Complementària Bruegge, B., i Dutoit, A.H., Object-Oriented Software Engineering. Using UML, Patterns and Java, Pearson Education. 2na edició, 2004
Larman, C.:, Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development , Prentice Hall. 3a edició, 2003
Dennis, A., Wixom, B.H., i Tegarden, D.:, System Analysis and Design with UML Version 2.0. An Object-Oriented Approach, Wiley. 3a edició, 2007
Jacobson, I., Booch, G., i Rumbaugh, J, El proceso unificado de desarrollo de software, Addison-Wesley, 2000
Reed, P.R, Developing Applications with Java and UML, Addison-Wesley, 2002
Van Vliet, H., Software Engineering. Principles and Practice., John Wiley&amp;sons, 2008

La bibliografia indicada en els apunts de cada tema.

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent