Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | FB3 |
Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en enginyeria.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capaciti per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els doti de versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| FB3 |
Dissenya algorismes per a la resolució de problemes simples.
Coneix els tipus bàsics de dades, taules i registres.
Implementa algorismes en un llenguatge de programació estructurat.
Comprèn el procés de compilació.
Aplica estratègies de validació pràctica de la solució obtinguda.
Documenta el procés de creació de les aplicacions desenvolupades.
Coneix un algorisme bàsic d'ordenació.
Utilitza el terminal de text com a entrada i sortida i sortida d'informació.
Utilitza els fitxers seqüencials per emmagatzemar i recuperar informació.
Defineix subrutines.
Utilitza i crea biblioteques de subrutines.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Dissenya algorismes per a la resolució de problemes simples.
Utilitza i crea biblioteques de subrutines.
| | CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elabora informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 0. Introducció a la programació |
Maquinari i programari
Llenguatges de programació
Procés de creació d’un programa |
Tema 1. Dades |
Variables i constants
Nombres
Booleans i expressions lògiques
Caràcters
Interacció
Persistència de dades
|
Tema 2. Estructures de control |
Condicionals
Bucles
|
Tema 3. Seqüències i taules |
Seqüències
Taules
Recorregut
Cerca
Ordenació |
Tema 4. Procediments |
Procediments
Pas de paràmetres
|
Tema 5. Registres |
Registres |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
24 |
12 |
36 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
7 |
21 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
14 |
14 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
8 |
10 |
18 |
Proves pràctiques |
|
14.5 |
26 |
40.5 |
Proves orals |
|
0.5 |
2 |
2.5 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Es dona una visió global del món de la programació i es presenta el marc i les eines de treball que s'utilitzarà en l'assignatura |
Sessió Magistral |
Es presenten els conceptes de cada un dels temes, acompanyats de les transparències de l'assignatura i de material de suport. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es discuteix i es construeix la solució a un problema. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es posa en pràctica el disseny, la implementació i la prova de programes. |
Atenció personalitzada |
Es realitza un seguiment i s’atenen els dubtes. |
descripción |
L'alumne té al seu abans les hores de consulta que els professors de l'assignatura designen per a resoldre els dubtes.
Les consultes es realitzaran de forma presencial o de forma on-line segons les indicacions de cada professor.
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Al llarg del curs es valorarà l'aprenentatge dels conceptes treballats i la seva aplicació realitzant diverses proves avaluatives. |
70% |
Proves pràctiques |
|
S'avaluen les pràctiques que es van desenvolupant al llarg del curs. |
30% |
Proves orals |
|
Entrevista per valorar els coneixements adquirits pel alumne |
|
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Al llarg de l'assignatura es realitzaran diverses proves avaluatives. Les proves inclouen un examen de síntesi (ES) de l'assignatura i una part pràctica (PP). En l'avaluació de les pràctiques, si s'estima oportú, es durà a terme una prova oral (entrevista) per valorar els coneixements adquirits per l'alumne. Per aprovar l'assignatura s'han d'aprovar l'examen de síntesi (ES) i s'ha d'aprovar la part pràctica (PP). També és requisit indispensable que la nota final (NF), calculada com la mitjana ponderada de les qualificacions obtingudes, sigui igual o superior a 5. En segona convocatòria, es podrà tornar a dur a terme l'examen de síntesi i lliurar la part pràctica. La informació detallada de l'avaluació es publicarà al Moodle. |
Bàsica |
Luis Joyanes Aguilar, Libro de problemas. Fundamentos de programación, Segunda edición, McGraw Hill
Felix García Carballeira i altres, Problemas resueltos de programación en lenguaje C, ultima,
Montse García i Carlos Garcia-Barroso, Vídeos docents, URV, URV
Montse García i Carlos Garcia-Barroso, Col·lecció d'exercicis, , URV
Montse García, API per elaborar joc de proves, , Lliure
|
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
FONAMENTS DE COMPUTADORS/17214002 |
|
|
Otros comentarios |
Cal treballar de forma continuada. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|