Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plans de labors i altres treballs anàlegs. |
| FB5 |
Capacitat de visió espacial i coneixement de les tècniques de representació gràfica, tant per mètodes tradicionals de geometria mètrica i geometria descriptiva, com mitjançant les aplicacions de disseny assistit per ordinador.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capaciti per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els doti de versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
| B4 |
Capacitat per al maneig d'especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Prediu la representació d’una peça, component o instal·lació i produeix imatges i representacions òptimes de peces, components o instal·lacions.
Produeix imatges i representacions de peces, components o instal·lacions mitjançant ordinador.
Responsabilitza a l’alumne en que el dibuix tècnic és un llenguatge amb tot el seguit de regles que això implica.
| | FB5 |
Coneix i aplica els fonaments dels sistemes de representació i coneix i aplica els seus mecanismes de representació.
Prediu la representació d’una peça, component o instal·lació i produeix imatges i representacions òptimes de peces, components o instal·lacions.
Comprèn els mecanismes i les eines de la representació gràfica per ordinador.
Produeix imatges i representacions de peces, components o instal·lacions mitjançant ordinador.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Coneix i aplica els fonaments dels sistemes de representació i coneix i aplica els seus mecanismes de representació.
Compren els mecanismes i les eines de la representació gràfica per ordinador.
| | B4 |
Prediu la representació d’una peça, component o instal·lació i produeix imatges i representacions òptimes de peces, components o instal·lacions.
Produeix imatges i representacions de peces, components o instal·lacions mitjançant ordinador.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tècniques de representació gràfica. Elements gràfics en projectes d'enginyeria. Geometria mètrica i descriptiva.
Principis generals de la normalització. |
La normalització industrial. El llenguatge comú. Cub de projeccions. Vistes. Seccions. Normes d’acotació. Simbologia d’elements bàsics. |
Dibuix industrial i d’instal·lacions.
|
Sistemes de representació a la industrial. Fonaments i aplicacions. |
Disseny assistit per ordinador. Elements gràfics en projectes d'enginyeria.Tècniques de representació gràfica.
Dibuix assistit per ordinador i aplicacions. |
Dibuixar amb ordinador, programari bàsic:
1 - Representació de peces.
2 - Representació d’instal·lacions.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
Sessió Magistral |
|
11 |
12 |
23 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
18 |
30 |
Pràctiques a laboratoris |
|
25 |
60 |
85 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
S’explicarà a l’aula el programa del curs: matèria, temporització, avaluació, mitjans materials, programari, etc. |
Sessió Magistral |
Mitjançant classes magistrals s’explicarà la teoria que figura al programa de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Les pràctiques sobre el que s’ha explicat a les classes magistrals es realitzaran a les hores destinades a problemes. El alumnes han de portar a classe el material de dibuix adequat per portar-les a terme. El lliurament de les pràctiques és voluntari, però les pràctiques són avaluables. |
Pràctiques a laboratoris |
Les pràctiques del laboratori de CAD constaran sobre la matèria explicada a les classes magistrals i d’acord amb el programari explicat i utilitzat a l’aula de CAD. El lliurament de les pràctiques serà avaluable. |
Atenció personalitzada |
L’alumne sempre pot requerir del professor les explicacions i consultes oportunes a les hores de classe i d’atenció a l’alumnat. |
descripción |
L’alumne sempre pot requerir del professor les explicacions i consultes oportunes a les hores de classe i d’atenció a l’alumnat. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Pràctiques parcial núm. 1
Pràctiques parcial núm. 2 |
15% 7.5% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Pràctiques Segon Parcial
Exercici CAD 2D
Exercici CAD 3D |
7.5%
15%
20% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Bàsica |
Rodríguez de Abajo, F. Javier; Revilla Blanco, Alberto, Geometría descriptiva.Tomo IV. Sistema de Perspectiva Caballera., 5ª, 1997
Rodríguez de Abajo. F. Javier; Álvarez Bengoa, Víctor, Geometría descriptiva. Tomo III. Sistema de Perspectiva Axonométrica., 6ª, 1991
Auria Apilluelo, José M.; Ibáñez Carabantes, Pedro; Ubieto Artur, Pedro, Dibujo industrial: conjuntos y despieces , 2ª, 2005
Corbella Barrios, David, Dibujo técnico 3 -ELEMENTOS DE NORMALIZACIÓN-, , 1983
|
|
Complementària |
Asociación Española de Normalización y Certificación -AENOR- , Dibujo Técnico , 4ª, 2009
Rodríguez de Abajo, Francisco Javier; Galarraga Astibia, Roberto, Normalización del dibujo industrial , , 1993
Álvarez Bengoa, Víctor, Perspectiva (Axonométrica y Caballera) - Prácticas de dibujo técnico 4, , 1990
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|