Type A
|
Code |
Competences Specific | | A3 |
Coneixement, comprensió i capacitat per aplicar la legislació necessària en l'exercici de la professió d'Enginyer Tècnic Industrial, especialitat en Electricitat. |
| EL10 |
Coneixement aplicat sobre energies renovables.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B4 |
Capacitat per al maneig d'especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment. |
| B5 |
Capacitat d'analitzar i valorar l'impacte social i mediambiental de les solucions tècniques. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A3 |
Coneix el principi de funcionament, tipus, constitució i els criteris de disseny de centrals hidràuliques.
Coneix el principi de funcionament, tipus, constitució i els criteris de disseny dels aerogeneradors.
Coneix el principi de funcionament, tipus, constitució i els criteris de disseny de centrals solar fotovoltaiques.
| | EL10 |
Coneix el principi de funcionament, tipus, constitució i els criteris de disseny de centrals hidràuliques.
Coneix el principi de funcionament, tipus, constitució i els criteris de disseny dels aerogeneradors.
Coneix el principi de funcionament, tipus, constitució i els criteris de disseny de centrals solar fotovoltaiques.
Coneix el principi de funcionament, tipus i constitució de centrals de biomassa.
Coneix el principi de funcionament, tipus i constitució de piles de combustible.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B4 |
Coneix el principi de funcionament, tipus, constitució i els criteris de disseny de centrals hidràuliques.
Coneix el principi de funcionament, tipus, constitució i els criteris de disseny dels aerogeneradors.
Coneix el principi de funcionament, tipus, constitució i els criteris de disseny de centrals solar fotovoltaiques.
Coneix el principi de funcionament, tipus i constitució de centrals de biomassa.
Coneix el principi de funcionament, tipus i constitució de piles de combustible.
| | B5 |
Coneix el principi de funcionament, tipus, constitució i els criteris de disseny de centrals hidràuliques.
Coneix el principi de funcionament, tipus, constitució i els criteris de disseny dels aerogeneradors.
Coneix el principi de funcionament, tipus, constitució i els criteris de disseny de centrals solar fotovoltaiques.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Introducció. |
Recursos energètics renovables. Aprofitament energètic: transformacions, generació elèctrica i emmagatzematge. Control, proteccions i gestió de la producció d’energia elèctrica. |
Tema 2. Generació d’energia elèctrica mitjançant el moviment de l’aigua. |
Principi de conversió. Tipus de centrals: centrals hidràuliques i marines Constitució i elements principals. Tipus de turbines hidràuliques. Criteris de disseny per a la producció d’energia. |
Tema 3. Generació d’energia elèctrica mitjançant el vent. |
Principi de conversió. Tipus d’aerogeneradors. Constitució i elements principals. Parcs eòlics. Criteris de disseny per a la producció d’energia. |
Tema 4. Generació d’energia elèctrica mitjançant la llum solar. |
Principi de conversió. Tipus de centrals: termoelèctriques i fotovoltaiques. Captadors i concentradors. Cèl•lules/panells solars. Constitució i elements principals d’una central fotovoltaica. Criteris de disseny per a la producció d’energia. |
Tema 5. Generació d’electricitat mitjançant processos químics. |
Piles de combustible: Principi de funcionament, tipus, constitució i característiques. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
40 |
35 |
75 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
20 |
28 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
4 |
20 |
24 |
Pràctiques a laboratoris |
|
4 |
4 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
4 |
6 |
Proves mixtes |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Introducció a l’assignatura, explicant els objectius , el temari, la planificació, el funcionament de les pràctiques i dels grups, així com l’avaluació i la bibliografia. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
El professor exposa el temari de l’assignatura. L’alumne intervé plantejant qüestions al professor. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
El professor realitza exercicis sobre els conceptes teòrics de les sessions magistrals i comenta diversos aspectes de documentació tècnica específica. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament de punts d’ampliació vinculats amb el temari, en la que l’estudiant ha de treballar per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Pràctiques a laboratoris |
Les sessions són guiades pel professor de laboratori i els alumnes les realitzen en grup. L’assistència és obligatòria |
Atenció personalitzada |
Els professors de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic. |
Description |
Els professors de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Pràctiques de l'assignatura. Avaluades amb un treball o exàmen a voluntat del professor. Cada part tindrà la seva avaluació |
10 |
Proves mixtes |
|
Examen Parcial Hidràulica i Eòlica |
45 |
Proves mixtes |
|
Examen Parcial Fotovoiltaica i Piles de Combiustible |
45 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Cal alliberar els dos examens parcials per separat. Cada exàmen parcial s'allibera si la nota supera 4 punts sobre 10. Per a fer la nota final de teoria, cal que la mitja dels dos parcials superi 5 punts sobre 10. De totes maneres, si algun alumne suspen tots dos parcials, l'alumne només s'haurà de presentar obligatòriament a la segona convocatòria dels parcials per sota de 4 punts. La nota final de teoria surt de fer la nota mitja dels dos parcials. Les pràctiques d'acord amb la seva duració ténen un pes conjunt del 10%, són d'assistència obligatòria, és a dir el 5% per part.Les pràctiques de la primera part (hidràlica i eòlica..) i les pràctiques de la segona part (fotovoltaica, piles...) cal aprovar-les per separat En cas de discrepàncies en les versions castellana o anglesa, mana la versió catalana. |
Bàsica |
G. Boyle, Renewable energy, Oxford University Press, 2004
J.M. de Juana, Energías renovables para el desarrollo, Thomson - Paraninfo, 2003
A.F. Zobaa & R.C. Bansal, Handbook of Renewable Energy Technology, World Scientific Publishing, 2011
J.A. Carta et al, Centrales de energías renovables, Pearson – Prentice Hall, 2009
|
Presentacions i material complementari de l'assignatura disponible al Moodle. |
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|