Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Coneixement, comprensió i capacitat per aplicar la legislació necessària en l'exercici de la professió d'Enginyer Tècnic Industrial, especialitat en Electricitat. |
| A4 |
Capacitat per al càlcul i disseny d'instal·lacions luminotècnics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial, especialitat en Electricitat. |
| B4 |
Capacitat per al maneig d'especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Pren consciència de les implicacions pel medi ambient que comporta la realització de il·luminacions poc eficients energèticament.
| | A4 |
Coneix els diferents tipus de làmpades elèctriques i de lluminàries, les seves característiques tècniques i aplicacions
Calcula enllumenats energèticament eficients i sostenibles tant d'espais interiors com exteriors, utilitzant els diferents programes informàtics dels fabricants de lluminàries.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Calcula enllumenats energèticament eficients i sostenibles tant d'espais interiors com exteriors, utilitzant els diferents programes informàtics dels fabricants de lluminàries.
| | B4 |
Interpreta els manuals i catàlegs dels fabricants de materials de il·luminació.
Pren consciència de les implicacions pel medi ambient que comporta la realització de il·luminacions poc eficients energèticament.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1: Magnituds i conceptes bàsics. |
Naturalesa de la llum. Tipus de visió. Magnituds luminotècniques: flux lluminós, luminància, il•luminància, enlluernament. |
Tema 2: Làmpades i equips auxiliars. |
Làmpades de incandescència, halògenes, fluorescents, de descarrega en un gas de baixa i d’alta pressió, làmpades d’inducció, LEDS. Característiques tècniques. |
Tema 3: Llumeneres. |
Funció. Classificació. Tipus segons la distribució del flux lluminós. Característiques i materials. |
Tema 4: Càlculs fotomètrics d’enllumenats interiors i exteriors. |
Principis fonamentals del càlcul i formules bàsiques. Nivell d’il•luminació. Uniformitat. |
Tema 5:Reglamentació aplicable als enllumenats. |
Reglament Electrotècnic de Baixa Tensió, Recomanacions del Comitè Espanyol d’il•luminació, Reglament d'eficiencia energètica en instal·lacions d'enllumenat exterior, Llei 6/2001 d’ordenació ambiental de l’enllumenament per a la protecció del medi nocturn |
Tema 6: L’enllumenat energèticament sostenible. |
L’estudi energètic de l’enllumenat en la fase de projecte. La contaminació lumínica. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
12 |
15 |
27 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
14.5 |
30 |
44.5 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l’assignatura, explicant els objectius , el temari, la planificació, el funcionament de les pràctiques i dels grups, així com l’avaluació i la bibliografia. |
Sessió Magistral |
El professor exposa el temari de l’assignatura. L’alumne intervé plantejant qüestions al professor. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
El professor planteja exercicis pràctics sobre els conceptes teòrics de les sessions magistrals. Les sessions són guiades pel professor de laboratori i els alumnes les realitzen en grup. |
Atenció personalitzada |
Els professors de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic. |
Descripció |
Els professors de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes per atendre i resoldre dubtes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic.A causa de l’emergència sanitària, l’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions online, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals.
ESP: Tiempo que cada profesor
tiene reservado para atender y resolver dudas a los alumnos. Debido a la
emergencia sanitaria, la atención al estudiante se podrá realizar mediante
reuniones on line, en horarios concertados previamente por correo electrónico,
o mediante otras herramientas virtuales. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Avaluació de les pràctiques de laboratori. |
15 % |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova tipus test de les sessions magistrals. |
50 % |
Proves de desenvolupament |
|
Treball d'estudi i millora d'un cas real d'enllumenat. |
35 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Prova objectiva tipus test i preguntes de desenvolupament - Avaluació dels temes 1 al 6 (50%). Avaluació de les pràctiques de laboratori (15%). Treball de millora d'un enllumenat existent - S'avaluarà la proposta de millora d'il·luminació des del punt de vista d'eficiència energètica, així com la presentació i el contingut del treball (35%). A totes dues convocatòries la qualificació final es determina mitjançant la suma de les notes de cadascuna de les parts; segons la ponderació indicada i amb una nota parcial mínima de 4. Cladrà avaluar-se en segona convocatòria els alumnes amb una nota parcial inferior a 4 o amb NP. Hi ha limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. Els professors de l'assignatura acceptaran, si és adient, calculadores en les proves de resolució numèrica dels problemes. Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. CAT: Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. ?En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. Les activitats avaluatives han d'estar previstesper poder realitzar-se en modalitat mixta o online en cas de confinament. |
Bàsica |
A. Sa, Aplicaciones del led en diseño de iluminación, Marcombo, 2015
A. Gago, J. Fraile, Iluminación con tecnología LED, Paraninfo, 2012
F. Martín Sánchez, Manual práctico de iluminación, AMV Ediciones, 2005
I. Urraca, Instalaciones de alumbrado exterior, AENOR Ediciones, 2005
José Roldan Viloria, Alumbrado eléctrico y sus instalaciones, Creaciones Copyright, 2007
L.C. Fernández, Técnicas y aplicaciones de la iluminación, McGraw-Hill, 1992
R. Lenk and C. Lenk, Practical Lighting Design with LEDs, Wiley - IEEE Press, 2017
|
Presentacions i material complementari de l'assignatura disponible al Moodle. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|